Την προκήρυξη διαγωνισμού για την υπογραφή συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας τετραετούς διάρκειας για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας ανακοίνωσε στο 5ο OT Forum που διοργάνωσε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας.
Ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές θα είναι πλέον τετραετούς διάρκειας, είπε μιλώντας στο OT Forum ο κ. Κικίλιας και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της Προεδρίας θα κάνει αποδεκτό το αίτημα να αυξηθούν τα ποσά έτσι ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε και πιο σύγχρονα πλοία και καλύτερα πλοία στις γραμμές μας».
Για τις συμβάσεις αυτές φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν θετικά και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, με μόνο «αγκάθι» την ρήτρα καυσίμων, που σύμφωνα με τα ισχύοντα προβλέπει ένα πλαφόν 2,5%.
Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν αφορά το γενικότερο σχέδιο που συνδέεται με την τις πολυετείς συμβάσεις (δέκα ή δώδεκα χρόνια) με στόχο την ναυπήγηση νέων πλοίων, θέμα που όπως αναφέρουν οι πληροφορίες θα εξετασθεί σε δεύτερο χρόνο καθώς υπάρχει ακόμη θέμα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας.
Κίνητρα για την πράσινη ναυτιλία
Πάντως ο κ. Κικίλιας στην παρέμβαση του στο OT Forum σημείωσε ότι «για την πράσινη ναυτιλία και τα καινούργια πλοία επεξεργαζόμαστε υπό την προεδρία της κυβέρνησης και τον Κωστή Χατζηδάκη ένα πρόγραμμα σε ότι έχει να κάνει με τα ανταποδοτικά των ρύπων αλλά και τη διαπραγμάτευση την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ακόμα και στις ελληνικές τράπεζες για τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων έτσι ώστε να βοηθήσουμε και τους ακτοπλόους και τους ανθρώπους του τόπου μας να μετατρέψουμε πράγματι κάποια πλοία τα οποία είναι αρκετών δεκαετιών σε πράσινα πλοία πιο μοντέρνα πλοία πιο σύγχρονα πλοία και πιο ασφαλή».
Για τις τιμές των εισιτηρίων
Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ακόμη αναφερόμενος στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ότι «η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν». «Φροντίσαμε όμως με το σύνολο των συναδέλφων, του υπουργού Σταύρου Παπασταύρου, του Θανάση Πετραλιά, του Νίκου Τσάφου και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, να προχωρήσουμε στη μείωση λιμενικών τελών κατά 50% – κάτι που ισχύει και για τους παραχωρησιούχους των λιμανιών».
«Πριν αναλάβω, συνέχισε ο κ. Κικίλιας, είχαν ανακοινωθεί αυξήσεις λόγω καυσίμων από 1 Μαΐου. Τώρα όμως δεν θα υπάρχουν αυξήσεις ούτε κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Μάλιστα, μπορώ να ανακοινώσω ότι τα ταχύπλοα σκάφη, που είναι ένα σημαντικό κομμάτι της εξίσωσης, θα προχωρήσουν σε σημαντικές μειώσεις τις επόμενες ημέρες», τόνισε ο κ. Κικίλιας.
To μεταφορικό ισοδύναμο
Τέλος μέσα στο Μάιο, σύμφωνα με τον υπουργό, ενέκρινε ο πρωθυπουργός το διαμοιρασμό 43 εκατ. ευρώ στο μεταφορικό ισοδύναμο των νησιωτών, όπως και στις επιχειρήσεις που χρειάζεται να ταξιδεύουν. Στην παρέμβαση του ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε ακόμη στην ασφάλεια των ναυσιπλοΐας, και στο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας ως στρατηγικού πλεονεκτήματος της χώρας.