Λιμενικά τέλη: Αντιδρά ο Grimaldi στη μείωση 

Εχει προγραμματισθεί συνάντηση Κικίλια και Emanuele Grimaldi - Συμφωνούν στη μείωση των λιμενικών τελών ΟΛΠ και ΟΛΘ 

Λιμενικά τέλη: Αντιδρά ο Grimaldi στη μείωση 

«Τρικυμία» στις σχέσεις Υπουργείου Ναυτιλίας και ελληνικής κυβέρνησης με τον Ιταλικό όμιλο Grimaldi προκαλεί η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να μειώσει τα λιμενικά τέλη επιβατών, οχημάτων και πλοίων στην ακτοπλοΐα με στόχο τη συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Το θέμα αυτό, όπως αναφέρουν πληροφορίες του ΟΤ αναμένεται να συζητηθεί τη Πέμπτη σε συνάντηση που έχει προγραμματισθεί μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια και το προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi στην Ακτή Βασιλειάδη.

Τα λιμάνια Κρήτης και Ηγουμενίτσας

Ο Ιταλικός όμιλος που απέκτησε τον τελευταίο χρόνο των έλεγχο δυο ελληνικών λιμανιών του Ηρακλείου στην Κρήτη και νωρίτερα της Ηγουμενίτσας φέρεται να αρνείται να συμμετάσχει οικειοθελώς στη μείωση των λιμενικών τελών στα δυο λιμάνια, κάτι που έπραξαν ήδη οι δυο μεγαλύτεροι οργανισμοί λιμένων της χώρας ΟΛΠ και ΟΛθ, που επίσης βρίσκονται σε ιδιωτικά χέρια,

Η κυβέρνηση έχοντας  μπροστά της την αρνητική προοπτική να αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 12-15% λόγω της εισαγωγής του νέου καυσίμου μειωμένου θείου, -η χρήση του οποίου έγινε υποχρεωτική στο πλαίσιο διεθνών κανονισμών σε όλα τα πλοία από την 1η Μαΐου-, αποφάσισε να κινηθεί και προχώρησε στη μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%.

Η απόφαση αυτή «συνεπικουρούμενη» και από την συγκυρία της πτώσης των διεθνών τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, συνέβαλε στο να διατηρηθούν σταθερές για το επόμενο διάστημα οι τιμές των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

 Η κυβερνητική προσέγγιση

«Έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο, να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά, οπότε καταλήξαμε σε αυτή την διάταξη που φέραμε στην Βουλή, για μείωση λιμενικών τελών σε όλα τα λιμάνια και στους παραχωρησιούχους κατά 50% για ένα χρόνο. Ταυτόχρονα παρέχουμε ισόποση στήριξη των λιμενικών ταμείων από το υπουργείο Ενέργειας και το Πράσινο Ταμείο. Αυτό οδηγεί στη μείωση των τιμών σε όλα τα εισιτήρια σε ό,τι αφορά στο ποσό που έμπαινε «καπέλο» στα εισιτήρια για τα τέλη, απορροφάται όλη η αύξηση. Δεν θα έχουμε αυξήσεις ούτε τώρα ούτε κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Στόχος μας είναι να στηρίξουμε την μεσαία τάξη και την ελληνική οικογένεια και να αποδείξουμε ότι δεν είναι πολυτέλεια να ταξιδεύουν οι Έλληνες στα νησιά», αναφέρουν πηγές για την κυβερνητική προσέγγιση.

Η στάση Grimaldi

Ωστόσο, στο Ηράκλειο και την Ηγουμενίτσα οι δυο οργανισμοί λιμένος (ΟΛΗ και ΟΛΗΓ) που ελέγχονται σε ποσοστό 67% από τον Όμιλο Grimaldi φαίνεται να έχουν μια διαφορετική προσέγγιση του θέματος και επικαλούνται τα αρνητικά αποτελέσματα τους ισολογισμούς των δυο λιμανιών από τη μείωση των εσόδων από την ακτοπλοΐα.

Ο Μηνάς Παπαδάκης διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) υπολογίζει ότι θα χάσει περί τα 2 εκατ. ευρώ από τα 4 εκατ. ευρώ που εισέπραττε το λιμάνι από την ακτοπλοΐα, δηλαδή όπως εξηγεί θα χάσει λίγα περισσότερα από τα κέρδη της περυσινής χρονιάς, άρα το λιμάνι θα γίνει ζημιογόνο.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι και τα δύο λιμάνια από την ώρα που περάσαν στον έλεγχο του Ομίλου Grimaldi (το 67% των μετοχών) έχουν προχωρήσει (ΟΛΗΓ) η σχεδιάζουν αν προχωρήσουν (ΟΛΗ) προκαλώντας και αντιδράσεις σε αυξήσεις στα τιμολόγια των χρηστών του λιμανιού.

Αυξηση τιμολογίων στους χρήστες και μερίσματα 5 εκατ. ευρώ
Είναι ενδεικτικό ότι στον ΟΛΗΓ (Ηγουμενίτσα) η αύξηση των τιμολογίων επέφερε σε συνδυασμό και με την αύξηση της κίνησης σημαντική άνοδο των εσόδων και κερδών, με αποτέλεσμα να επιστρέφει ένα μεγάλο ποσό στους μετόχους του, άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα έσοδα βελτιώθηκαν 11,2% και έφτασαν τα 7,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν κατά 240%, φτάνοντας τα 3,17 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), από την άλλη πλευρά, υπερπενταπλασιάστηκαν και από 0,7 εκατ. ευρώ το 2023 πέρυσι εκτοξεύθηκαν σε 3,9 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι τα έσοδα από τα λιμενικά τέλη εσωτερικών γραμμών έφτασαν για τον ΟΛΗΓ το 2024 τα 2,1 εκατ. ευρώ που σημαίνει ότι η επιβάρυνση που θα υποστεί από την μείωση τους κατά 50% θα είναι περίπου 1 εκατ. ευρώ

Την ίδια στιγμή ο ΟΛΗΓ αποφάσισε να διανείμει μέρισμα για το 2024 το οποίο ανέρχεται σε 5,15 εκατ. ευρώ και είναι υπερτριπλάσιο του περσινού. Συνίσταται δε τόσο από κέρδη του 2024, όσο και από κέρδη προηγούμενων χρήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία πωλήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ με υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, ύψους 12 εκατ. ευρώ για το τέλος του 2023 τα οποία μέχρι το τέλος του 2024 ανήλθαν σε κάτι λιγότερο από 15 εκατ. ευρώ. Επίσης, διαθέτει συσσωρευμένα κέρδη προηγούμενων χρήσεων που ξεπερνούν τα 6 εκατ. ευρώ.

OT Originals

Περισσότερα από Ακτοπλοΐα

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο