Nike: Ανατιμήσεις με φόντο τους δασμούς Τραμπ

Η Nike ανακοίνωσε πως θα αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων από την 1η Ιουνίου

Nike: Ανατιμήσεις με φόντο τους δασμούς Τραμπ

Δεν έχουν τέλος οι ανατιμήσεις που επιβάλλουν η μία μετά την άλλη αμερικανικές εταιρείες κολοσσοί με φόντο τη δασμολογική πολιτική Τραμπ και την αβεβαιότητα που προκαλούν οι αλλεπάλληλες ανακοινώσεις και παλινωδίες.

Σειρά τώρα παίρνει η Nike η οποία ανακοίνωσε πως θα αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων από την 1η Ιουνίου, με τις αυξήσεις να πλήττουν τα πάντα, από παπούτσια μέχρι ρούχα.

Οι αυξήσεις, ανέφερε, είναι μέρος του «εποχιακού σχεδιασμού» και δεν έκανε λόγο για τη δασμολογική πολιτική Τραμπ που έχει φέρει τα πάνω κάτω στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η εταιρεία, επισημαίνει, επίσης ότι θα πουλήσει προϊόντα απευθείας στην Amazon στις ΗΠΑ για πρώτη φορά από το 2019, όταν σταμάτησε προκειμένου να επικεντρωθεί στον επίσημο ιστότοπο και στα φυσικά καταστήματά της.

Η Nike βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις ΗΠΑ για πωλήσεις. Εκεί, άλλωστε, πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγος πωλήσεων της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική.

Οι ανατιμήσεις

Από την ερχόμενη Κυριακή, τα περισσότερα παπούτσια Nike που κοστίζουν περισσότερα από 100 δολάρια θα ανατιμηθούν έως και 10 δολάρια.

Οι τιμές των ρούχων και του εξοπλισμού θα αυξηθούν επίσης από 2 έως 10 δολάρια.

Τα δημοφιλή αθλητικά Air Force 1 καθώς και τα παπούτσια που κοστίζουν λιγότερο από 100 δολάρια θα εξαιρεθούν από τις αυξήσεις τιμών.

Τα παιδικά προϊόντα και τα επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ Jordan θα εξαιρούνται επίσης.

«Αξιολογούμε τακτικά την επιχείρησή μας και κάνουμε προσαρμογές τιμών ως μέρος του εποχιακού μας σχεδιασμού», είπε εκπρόσωπος της Nike στο BBC.

Οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν την αβεβαιότητα των εμπορικών πολιτικών της κυβέρνησης Τραμπ.

Την Τετάρτη, η βρετανική εταιρεία λιανικής αθλητικών ειδών JD Sports προειδοποίησε ότι οι υψηλότερες τιμές στη βασική αγορά των ΗΠΑ λόγω των δασμών θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη ζήτηση των πελατών.

Σχεδόν όλα τα αθλητικά παπούτσια Nike κατασκευάζονται στην Ασία, η οποία βρίσκεται στο στόχαστρο των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ.

Τα προϊόντα από το Βιετνάμ, την Ινδονησία και την Κίνα αντιμετώπισαν μερικούς από τους βαρύτερους φόρους εισαγωγής στις ΗΠΑ – μεταξύ 32% και 54%.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Τον περασμένο μήνα, η Adidas προειδοποίησε ότι οι δασμοί που επιβλήθηκαν από τον Τραμπ θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές στις ΗΠΑ για δημοφιλή αθλητικά, συμπεριλαμβανομένων των Gazelle και Samba.

Τον προηγούμενο μήνα Nike, Adidas, Sketchers συνασπίστηκαν υπό την επαγγελματική ένωση Footwear Distributors and Retailers of America (FDRA), μέσω της οποίας ζήτησαν απαλλαγή από την επιβολή των δασμών.

Η επιστολή FDRA

Ειδικότερα σε επιστολή που υπογράφουν κατασκευαστές όπως η Nike, η Adidas America και η Skechers, με ημερομηνία 29 Απριλίου, συνολικά 76 εταιρείες υποδημάτων, όπως η Deckers Brands, η Capri Holdings, η Under Armour και η VF Corp, ζήτησαν την εξαίρεση του συγκεκριμένου τομέα από τους αμοιβαίους δασμούς με την Κίνα.

«Δεδομένης της φύσης της αμερικανικής βιομηχανίας υποδημάτων, οι αμερικανικές επιχειρήσεις και οι οικογένειες που τις στηρίζουν, αντιμετωπίζουν μια υπαρξιακή απειλή από τέτοιες σημαντικές αυξήσεις κόστους. Εκατοντάδες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την προοπτική του κλεισίματος», αναφέρεται στην επιστολή, στην οποία οι συνυπογράφοντες αιτούνται μιας πιο στοχευμένης προσέγγισης, «επικεντρωμένης σε στρατηγικά είδη και όχι σε βασικά καταναλωτικά αγαθά».

Η Ένωση επισήμανε ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει ήδη σημαντικές εισφορές, συμπεριλαμβανομένων των παιδικών υποδημάτων, τα οποία συχνά έχουν συντελεστές 20%, 37,5% ή υψηλότερους, πριν από τον συνυπολογισμό των νέων δασμών.

Η Birkenstock

Για αυξήσεις τιμών μίλησε η διοίκηση της γερμανικής μάρκας υποδημάτων Birkenstock κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Ίβιτσα Κρόλο, δήλωσε ότι η Birkenstock θα χρειαστεί μια «χαμηλή μονοψήφια αύξηση τιμών παγκοσμίως» για να «αντισταθμίσει πλήρως τον αντίκτυπο των δασμών».

Υπογράμμισε ωστόσο ότι η μάρκα είναι λιγότερο εκτεθειμένη στον αντίκτυπο των δασμών «με το 100% της παραγωγής μας και το 96% των υλικών μας να προέρχονται από την Ευρώπη και καμία συμβατική κατασκευή από την Ασία».

Ανατιμήσεις Παγκοσμίως – Τα brands πολυτελείας

Επτά μεγάλα brands πολυτελείας αύξησαν τις τιμές τους παγκοσμίως τον Απρίλιο, σύμφωνα με αναλυτές της Citi.

Η Dior και η Louis Vuitton, που ανήκουν και οι δύο στον όμιλο LVMH, αύξησαν τις τιμές κατά 4% και 5% αντίστοιχα σε επιλεγμένα προϊόντα, ενώ το κοσμηματοπωλείο Van Cleef & Arpels, ιδιοκτησίας του ομίλου Richemont, αύξησε τις τιμές σχεδόν σε ολόκληρη τη γκάμα του κατά 5%.

Και στα τρόφιμα

Η Nestlé, η Unilever και η Colgate-Palmolive έχουν ήδη προειδοποιήσει για νέες ανατιμήσεις ώστε να αντισταθμίσουν το επιπλέον κόστος από τους δασμούς.

Ο Μάικλ Ουάτερσον, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Warwick, εξήγησε ότι οι πολυεθνικές με ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως η Unilever ή η Nestlé, έχουν «σημαντικά περιθώρια» για το πού θα μετακυλήσουν οποιαδήποτε αύξηση στο κόστος.

Πρόσθεσε ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν αυτή την απόφαση είναι πιθανότατα ο βαθμός στον οποίο μειώνεται η ζήτηση όταν αυξάνονται οι τιμές σε όλο το φάσμα προϊόντων μιας εταιρείας.

«Οικονομικά έχει νόημα να επιβαρύνονται περισσότερο με αυξήσεις τιμών οι κατηγορίες όπου η ζήτηση θα μειωθεί λιγότερο», είπε ο καθηγητής.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο