Stellantis: Ένας ναπολιτάνος στο τιμόνι της εταιρείας – Το στοίχημα του Αντόνιο Φιλόσα

Σε Ιταλό τα ηνία της πέμπτης μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο με μεγαλύτερο μέτοχο την οικογένεια Ανιέλι

Stellantis: Ένας ναπολιτάνος στο τιμόνι της εταιρείας – Το στοίχημα του Αντόνιο Φιλόσα

Στον Αντόνιο Φιλόσα, τον 51χρονο ναπολιτάνο με εμπειρία στη Fiat από το 1999, ανέθεσε η διοίκηση της Stellantis και η οικογένεια Ανιέλι τα ηνία του ομίλου κολοσσού -σε μια κρίσιμη για τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών περίοδο.

Ο Φιλόσα ορίζεται διευθύνων σύμβουλος του ομίλου που ελέγχει μεταξύ άλλων τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall αναλαμβάνοντας τριπλή πρόκληση. Να διαχειριστεί τη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κατασκευής και κίνησης οχημάτων ιδιαίτερα τη στιγμή που ο ανταγωνισμός από την Κίνα πατάει βαθιά το γκάζι. Να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις από τον πόλεμο δασμών που ξεκίνησαν η ΗΠΑ με όλο τον κόσμο. Και να βελτιώσει τις σχέσεις με κυβερνήσεις, εργαζομένους και αντιπροσώπους της εταιρείας σε Ευρώπη και ΗΠΑ μετά από προκλήσεις στις πωλήσεις.

Για να τα κάνει όλα αυτά στη γαλλο-ιταλο-αμερικανική πλέον αυτοκινητοβιομηχανία, ο Φιλόσα θα έχει τη στήριξη του προέδρου της Stellantis, του Τζον Έλκαν, απογόνου της οικογένειας Ανιέλι η οποία ίδρυσε τη Fiat. Οι Ανιέλι είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής της Stellantis μέσω της οικογενειακής τους εταιρείας διαχείρισης χαρτοφυλακίου, Exor.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος διαδέχεται τον Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος παραιτήθηκε από τον όμιλο τον Δεκέμβριο του 2024 μετά από απότομη πτώση στα κέρδη και τις πωλήσεις, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με τη διοίκησή του.

Το μεγάλο στοίχημα

Το στοίχημα που αναλαμβάνει ο Φιλόσα είναι μεγάλο, μετά την πτώση των καθαρών κερδών κατά 70% και τις αυξημένες δαπάνες κατά 6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Έχοντας φτάσει αρχικά τα 27 ευρώ στις αρχές του 2024, οι μετοχές της Stellantis έχασαν πάνω από τα δύο τρίτα της αξίας τους μέχρι τώρα, δείχνουν στοιχεία του Reuters.

Ο νέος επικεφαλής θα πρέπει επίσης να περιορίσει το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο 14 μαρκών της Stellantis – με αναλυτές και ειδικούς να πιστεύουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να συγχωνεύσει, κλείσει ή πουλήσει ορισμένες από αυτές, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Επίσης θα πρέπει να ολοκληρώσει την προσπάθεια για την αποκατάσταση των τεταμένων σχέσεων του ομίλου με τους αντιπροσώπους των οχημάτων της, τα συνδικάτα και τις κυβερνήσεις. Στην Ιταλία υπάρχει σταθερά μεγάλο κυβερνητικό και καταναλωτικό ενδιαφέρον για την τύχη της Fiat και άλλων εταιρειών, όπως το ίδιο συμβαίνει και στη Γαλλία με τις μάρκες Peugeot και Citroen.

Η πορεία στην κορυφή

Η Stellantis δημιουργήθηκε στις αρχές του 2021 μέσω της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και της PSA, ιδιοκτήτριας εταιρείας της Peugeot, με πρώτο διευθύνοντα σύμβουλο τον Ταβάρες, πρώην επικεφαλής της PSA.

Ο 51χρονος Φιλόσα ηγείται της Stellantis στην βασική αγορά της Βόρειας Αμερικής από τον περασμένο Οκτώβριο, με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων στην ισχυρή εταιρεία του ομίλου, μετά τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της τα τελευταία χρόνια.

Είχε μέχρι τώρα τη θέση του Γενικού Διευθυντή Λειτουργιών (COO) για την Αμερική και ήταν επίσης Γενικός Διευθυντής Ποιότητας, σύμφωνα με το επίσημη βιογραφικό του στη Stellantis. Είναι επίσης μέλος της Προσωρινής Εκτελεστικής Επιτροπής, η οποία είναι υπεύθυνη για τη χάραξη κατεύθυνσης και την εποπτεία της Stellantis. Προηγουμένως έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Jeep, καθώς και επικεφαλής των δραστηριοτήτων για τη Νότια Αμερική.

Ο Φιλόσα χαρακτηρίζεται ως μάνατζερ με εκτεταμένη εμπειρία τόσο στις αγορές όσο και στην κατασκευή οχημάτων, καθώς και στη συνολική επιχειρηματική διαχείριση και στρατηγική.

Εντάχθηκε στον Όμιλο Fiat το 1999. Έχει διατελέσει διευθυντής εργοστασίου της εταιρείας στο Betim στη Βραζιλία και επικεφαλής αγορών για την περιοχή της Λατινικής Αμερικής. Διετέλεσε επίσης επικεφαλής δραστηριοτήτων στην Αργεντινή, καθώς και επικεφαλής των μαρκών Alfa Romeo και Maserati για την περιοχή της Λατινικής Αμερικής. Τις θέσεις αυτές τις κατείχε από το 2016 και το 2018 αντίστοιχα. Ο ίδιος κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη μηχανική (Engineering) από το Πολυτεχνείο του Μιλάνου. Έχει επίσης ΜΒΑ από το Fundação Dom Cabral στη Βραζιλία.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο