Την καλύτερη απάντηση έδωσε η ομορφιά της Sephora και της Ulta Beauty στην αβεβαιότητα των δασμών, τον εμπορικό πόλεμο και τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες, που πλήττουν τις διεθνείς αγορές.
Μετά από μια εκπληκτική πτώση το τέταρτο τρίμηνο, οι πωλήσεις των μεγάλων παικτών λιανικής ανακάμπτουν χάρη στα αρώματα, τα προϊόντα περιποίησης σώματος και τα προϊόντα περιποίησης για τον ήλιο.
Η επαναφορά της εκλεκτής του Μπάφετ
Η αμερικανική αλυσίδα ομορφιάς Ulta Beauty που προσέλκυσε το επενδυτικό ενδιαφέρον της Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ, δεν έδειχνε να μπορεί να φτάσει το ρυθμό της μεγάλης αντιπάλου της, της Sephora, που ανήκει στον όμιλο LVMH. Απόδειξη, ότι οι προβλέψεις της για το 2024 παρέμειναν ίδιες, ενώ δεν υπήρξε κανένα outlook για το 2025.
Κι όμως, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους, τα οποία περιλαμβάνουν αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 4,5% και έφτασαν τα 2,8 δισ. δολάρια για το τρίμηνο, από 2,7 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση.

H Kecia Steelman, διευθύνουσα σύμβουλος και πρόεδρος της Ulta Beauty
«Η ενασχόληση των καταναλωτών με την ομορφιά παραμένει στο προσκήνιο και οι πληροφορίες μας δείχνουν ότι η ομορφιά και η ευεξία παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τους λάτρεις της ομορφιάς, οι οποίοι μας λένε ότι είναι πιο πρόθυμοι να κάνουν συμβιβασμούς σε άλλους τομείς διακριτικής ευχέρειας για να διατηρήσουν τη ρουτίνα ομορφιάς τους», επισήμανε κατά την ενημέρωση της αγοράς η Kecia Steelman, διευθύνουσα σύμβουλος και πρόεδρος της Ulta Beauty. «Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι επιφυλακτικοί και δεν δίνουν σημασία στην αξία – αυτή αποτελεί ολοένα και πιο σημαντική προτεραιότητα καθώς αντιμετωπίζουν τις συνεχιζόμενες πιέσεις στο πορτοφόλι τους».
Τον Μάρτιο, η αλυσίδα ανακοίνωσε μείωση των καθαρών πωλήσεων κατά 1,9% και έφτασε τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις για το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Μπροστά σε αυτή την εικόνα, η Steelman παρουσίασε ένα σχέδιο «Ulta unleashed» για την προώθηση της ανάπτυξης των βασικών δραστηριοτήτων, την κλιμάκωση νέων κατηγοριών και την αναπροσαρμογή των θεμελίων της εταιρείας μέσω οργανωτικών αλλαγών και εξορθολογισμού της λήψης αποφάσεων, καθώς και τη βελτίωση της παρουσίασης των καταστημάτων, των επιπέδων των αποθεμάτων και της ποικιλίας.
Όπως έχει ήδη αναφέρει το Glossy, εξάλλου, η Ulta Beauty υπέστη σημαντικές αλλαγές στα στελέχη της στην αρχή του έτους. Αυτό περιελάμβανε την αποχώρηση του CEO Dave Kimbell και της CMO Michelle Crossan-Matos, αμφότεροι τον Ιανουάριο. H Kimbell αντικαταστάθηκε ως CEO και πρόεδρος από τον Steelman, πρώην COO και βετεράνο 10 ετών του οργανισμού. Εν τω μεταξύ, η Kelly Mahoney ανέλαβε τον ρόλο του CMO μετά από εννέα χρόνια σε διάφορους ρόλους μάρκετινγκ στην εταιρεία.
Η Ulta Beauty είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης καλλυντικών προϊόντων ομορφιάς στις ΗΠΑ, με περισσότερα από 1.451 καταστήματα λιανικής πώλησης σε 50 πολιτείες. Αυτό το τρίμηνο, ο λιανοπωλητής άνοιξε έξι νέα καταστήματα, μετεγκατέστησε δύο άλλα και αναδιαμόρφωσε τέσσερις τοποθεσίες.
Ενώ, σύντομα ξεκινά η διεθνής επέκταση του retailer. «Στοχεύουμε στα πρώτα μας ανοίγματα καταστημάτων στην Πόλη του Μεξικού, την Πόλη του Κουβέιτ και το Ντουμπάι αργότερα φέτος», εξήγησε η Steelman.
Η στιγμή της φροντίδας σώματος και του skincare που αναζητούν μανιωδώς οι Zalphas -η γέφυρα μεταξύ της Gen Z και της γενιάς Alpha (2010-2024) κινεί τα νήματα
Η αυτοκρατορία της Sephora
Με διψήφια αύξηση των εσόδων και των κερδών για το σύνολο του 2024 και συμβάλλοντας αποφασιστικά στην υποστήριξη των «αδελφών» brands του ομίλου LVMH, η Sephora βλέπει να ενισχύεται όλο και περισσότερο το μερίδιο αγοράς της στη Βόρεια Αμερική, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική.
Το Ηνωμένο Βασίλειο για το 2024 αποτέλεσε επίσης μια ιστορία επιτυχίας, με πέντε νέα καταστήματα να ανοίγουν μέσα στη χρονιά, συμπεριλαμβανομένου ενός premium λανσαρίσματος στο Μπέρμιγχαμ που προσέλκυσε 2.000 αγοραστές. Μέχρι το 2027, η Sephora σχεδιάζει να έχει 20 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνοντας περαιτέρω την παρουσία της.
Δεν είναι τυχαία η αναφορά στα «Sephora Kids», τα παιδιά και τους εφήβους που τρέχουν στα καταστήματα της αλυσίδας και παρά το νεαρό της ηλικίας τους δείχνουν έμπρακτα το έντονο ενδιαφέρον τους για την περιποίηση της επιδερμίδας τους, δημιουργώντας το αντίστοιχο viral κύμα στο TikTok.
Η στιγμή της φροντίδας σώματος και του skincare που αναζητούν μανιωδώς οι Zalphas -η γέφυρα μεταξύ της Gen Z και της γενιάς Alpha (2010-2024), δεν ξεκίνησε σταδιακά ή ομαλά και αναμενόμενα, αλλά με μια «έκρηξη».

O CEO της Sephora, Guillaume Motte
Το πρώτο προϊόν από την αγαπημένη των εφήβων εταιρεία περιποίησης σώματος Sol de Janeiro, ήταν ένα body butter που ονομάζεται «Bum Bum Cream» (και προφέρεται «boom boom»), έφτασε στα καταστήματα Sephora το 2015. Ήταν περίπου το ίδιο ακριβό με τα καθιερωμένα επώνυμα προϊόντα που κυκλοφορούσαν, όπως της Kiehl’s και της Clarins, ωστόσο υποσχόταν ότι θα εξομαλύνει την κυτταρίτιδα με το πρόσθετο συστατικό της καφεΐνης.
Στη συνέχεια έγινε το κορυφαίο προϊόν που η Sephora φρόντιζε να διατηρεί πάντα σε στοκ, ενώ η αλυσίδα αναδείχθηκε στον πλέον ελκυστικό προορισμό για κάθε εκκολαπτόμενη μάρκα περιποίησης σώματος, που απευθύνεται στα «Sephora Kids».
Όχι άδικα, καθώς σύμφωνα με την NIQ που διεξήγαγε έρευνα σε 2.000 νέους σε ΗΠΑ και Βρετανία, οι tweens -πρόκειται για αμερικανικός νεολογισμός και όρος μάρκετινγκ για να περιγράψει την φάση που βρίσκεται ανάμεσα στον προέφηβο και τον έφηβο- κρατούν ήδη στα χέρια τους το 49% της αγοράς και της αύξησης των πωλήσεων της φροντίδας του δέρματος.
Στις ΗΠΑ, οι έφηβοι και οι tweens ασχολούνται με το μακιγιάζ και την περιποίηση της επιδερμίδας, με το 54% των καταναλωτών 12 έως 14 ετών στις ΗΠΑ να χρησιμοποιούν μάσκαρα, eyeliner, σκιά ματιών και μολύβια φρυδιών.
Με πάνω από 2.700 καταστήματα σε 35 χώρες παγκοσμίως και με δεκάδες εκατομμύρια κοινωνικούς οπαδούς, η Sephora δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Μετά το ρεκόρ κερδών, επιτυγχάνοντας διψήφια αύξηση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη, βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει παγκόσμια έσοδα ύψους 16 δισεκατομμυρίων ευρώ (17,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων) το 2025, οι πωλήσεις στην Ασία και ιδιαίτερα στην Κίνα πρέπει να ανακάμψουν αν ο λιανοπωλητής ελπίζει να πετύχει τον στόχο του για έσοδα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ σε περίπου τρία χρόνια, επισήμανε το Business of Fashion.