Η Starbucks στρέφει ξανά το βλέμμα της στον πυρήνα της — τον καφέ ως εμπειρία, όχι απλώς ως προϊόν.
Με ένα φιλόδοξο σχέδιο αλλαγής στον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων της, η Starbucks επενδύει στους ανθρώπους της και την ταχύτητα, βάζοντας στο επίκεντρο τον πελάτη και την «επιστροφή» στο αυθεντικό coffeehouse συναίσθημα.
Για το λόγο αυτό, επισπεύδει την πλήρη εφαρμογή του νέου της μοντέλου στελέχωσης και εξυπηρέτησης, με στόχο να έχει υιοθετηθεί σε όλα τα 18.000 καταστήματα της Βόρειας Αμερικής μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, όπως δήλωσε την Τρίτη ο CEO Μπράιαν Νίκολ στο Reuters.
Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την εφαρμογή του σε μόλις το ένα τρίτο των καταστημάτων των ΗΠΑ έως το τέλος του έτους.
Το μοντέλο της Πράσινης Ποδιάς του Starbucks
Το νέο μοντέλο, γνωστό ως Green Apron (Πράσινη Ποδιά), αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής αναστροφής της πορείας της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον Νίκολ, οι πρώτες δοκιμές έδειξαν ταχύτερη εξυπηρέτηση και αύξηση πωλήσεων, χωρίς ωστόσο να δοθούν συγκεκριμένα στοιχεία. «Μάθαμε τι λειτουργεί — τώρα ήρθε η ώρα να το επεκτείνουμε», ανέφερε ο Νίκολ στο ηγετικό συνέδριο της εταιρείας στο Λας Βέγκας, με συμμετοχή άνω των 14.000 στελεχών.
Το μοντέλο Green Apron περιλαμβάνει τεχνολογικές αναβαθμίσεις εντός του καταστήματος για πιο αποδοτική διαχείριση των παραγγελιών, καθώς και έναν εξειδικευμένο barista για τις παραγγελίες από drive-through. Αρχικά εφαρμόστηκε σε 700 καταστήματα, με στόχο να μειωθεί ο χρόνος εξυπηρέτησης σε κάτω από 4 λεπτά ανά πελάτη.
Ο Νίκολ, που ανέλαβε τη διοίκηση της Starbucks τον Σεπτέμβριο, επιχειρεί να επαναφέρει την εταιρεία στις ρίζες της ως coffeehouse, δίνοντας έμφαση στην εμπειρία εντός καταστήματος και λιγότερο σε κινητές παραγγελίες και takeaway.
Ο Νίκολ επιχειρεί να επαναφέρει την εταιρεία στις ρίζες της ως coffeehouse
Το πρόγραμμα “Back to Starbucks” (Επιστροφή στη Starbucks) στοχεύει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στις πωλήσεις και να ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών.
Παρόλο που δεν γνωστοποιήθηκαν λεπτομέρειες για το κόστος του νέου μοντέλου, ο Νίκολ τόνισε πως θα παρουσιαστούν περισσότερα σε μια Ημέρα Επενδυτών το 2026.
Επίσης, είπε ότι η εταιρεία θα είναι «ανελέητη» στις περικοπές δαπανών που δεν συνδέονται άμεσα με τον στρατηγικό στόχο ανάκαμψης.
Βασικός στόχος η ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας
«Πρέπει να είμαστε αυστηροί με τις δαπάνες μας όταν αυτές δεν υποστηρίζουν το πρόγραμμα ‘Back to Starbucks’ και την ανάπτυξή μας», σημείωσε. Αν και ορισμένοι αναλυτές παραμένουν επιφυλακτικοί — η TD Cowen υποβάθμισε πρόσφατα τη μετοχή της Starbucks – ο Νίκολ επιμένει ότι η μετάβαση απαιτεί χρόνο και τα αποτελέσματα θα φανούν σταδιακά.
Ο ίδιος τόνισε πως ο βασικός στόχος δεν είναι η βραχυπρόθεσμη αύξηση των κερδών μέσω περικοπών, αλλά η ουσιαστική ενίσχυση της εμπειρίας πελάτη.
Προς το παρόν, όπως δήλωσε, οι πιο σημαντικοί δείκτες επιτυχίας είναι οι χρόνοι αναμονής και η ικανοποίηση των πελατών, όχι απαραίτητα τα κέρδη ανά μετοχή.