Ως απαραίτητη στάση στο πρόγραμμα ανάπτυξης των σημάτων τους αντιμετωπίζουν πλέον το Άμπου Ντάμπι όμιλοι και μάρκες πολυτέλειας όπως η Louis Vuitton, η Valentino, η Prada, η Piaget και η Vacheron Constantin.
Αναγνωρίζοντάς το ως κορυφαίο προορισμός για άτομα υψηλού πλούτου, τα luxury brands δεν αρκούνται απλώς να αναπαράξουν το μοντέλο που έχει λειτουργήσει σε άλλες παρόμοιες πόλεις -όπως το Παρίσι για παράδειγμα-, αλλά προσπαθούν να δημιουργήσουν μια εμπειρία που να έχει συναισθηματική απήχηση και να είναι ευθυγραμμισμένη με τις εκλεπτυσμένες ευαισθησίες πολυτέλειας της πόλης.
Μπορεί στο Άμπου Ντάμπι να κατοικούν σήμερα 75 πολυεκατομμυριούχοι (άνω των $100 εκατ.) προβλέπεται όμως ότι θα υπερδιπλασιαστούν έως το 2035
Η αλλαγή στο Άμπου Ντάμπι
Η πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων βρίσκεται φέτος στο επίκεντρο της ζήτησης. Αρκεί να δει κανείς πως μαζί με το Ντουμπάι, βρέθηκαν στις κορυφαίες θέσεις του Δείκτη Δυναμικού Ατομικού Πλούτου της Savills, ως οι πιο ελκυστικοί κόμβοι για πλούσια άτομα που αναζητούν νέα (φορολογική) κατοικία, λόγω του ευνοϊκού φορολογικού περιβάλλοντος, της υψηλής ποιότητας ζωής και της ισχυρής επενδυτικής ελκυστικότητας.
Και οι δύο πόλεις σημείωσαν επίσης υψηλή βαθμολογία για την ικανότητά τους να προσελκύουν επιχειρήσεις, με το Αμπού Ντάμπι να κατατάσσεται στις πέντε κορυφαίες παγκοσμίως για εταιρικές μετεγκαταστάσεις.
Επίσης, η Έκθεση για τις Πλουσιότερες Πόλεις του Κόσμου 2025 της Henley & Partners, σε συνεργασία με την New World Wealth, κατέταξε τα ΗΑΕ ως τη δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα προσέλκυσης πλούτου στον κόσμο, καταγράφοντας μια εκρηκτική αύξηση, ύψους 98%, στον πληθυσμό των εκατομμυριούχων (σε όρους δολαρίου) την τελευταία δεκαετία.
Αυτή η μετατόπιση του πλούτου στη Μέση Ανατολή οφείλεται σε διάφορους στρατηγικούς παράγοντες, όπως η οικονομική διαφοροποίηση, ένας ακμάζοντας τομέας πολυτελών ακινήτων, πρόγραμματα τύπου Golden Visa και επενδυτές που αναζητούν ολοένα και περισσότερο ανατολικά σταθερότητα, ευκαιρίες και φορολογική αποτελεσματικότητα.
Χαρακτηριστική περίπτωση της ελκυστικότητας των ΗΑΕ είναι ότι η κατάργηση από 6.4.2025 του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτους non-dom στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει οδηγήσει χιλιάδες άτομα υψηλού πλούτου (εκ των οποίων πολλοί Έλληνες του ΗΒ) να μεταφέρουν την φορολογική, και όχι μόνον, κατοικία τους στα ΗΑΕ, και πιο συγκεκριμένα στο Αμπού Ντάμπι, το οποίο εφαρμόζει μια επιθετική στρατηγική προσέλκυσης της εν λόγω ομάδας.
Αυτή είναι η στιγμή
«Το Άμπου Ντάμπι μπαίνει σε μια καθοριστική εποχή για την πολυτέλεια», εξληγησε στη Vogue Business η Noora Al Foulathi, επικεφαλής του Abu Dhabi Retail, το οποίο τροφοδοτείται από το Abu Dhabi Investment Office (ADIO, κυβερνητικός κόμβος που υποστηρίζει τις επενδύσεις στο Άμπου Ντάμπι). «Αυτό που βλέπουμε όλοι τώρα είναι το αποτέλεσμα των συνεχών επενδύσεων για τη δημιουργία ενός πραγματικά διαφοροποιημένου τοπίου λιανικής πώλησης – ενός τοπίου που δεν εισάγει απλώς παγκόσμιες μάρκες, αλλά τις ενσωματώνει στον πολιτιστικό, καλλιτεχνικό και πολιτιστικό ιστό της πόλης. Αυτή η δυναμική αναπτύσσεται αθόρυβα εδώ και αρκετό καιρό».
Πέρα από την πολιτική έδρα της εξουσίας, το Άμπου Ντάμπι διπλασιάζει τις επενδύσεις στο μέλλον και το πολιτιστικό κύρος του. Ωστόσο, όσον αφορά το λιανικό εμπόριο, αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό. Το Ντουμπάι, το οποίο θεωρείται από πολλούς ως η πρωτεύουσα των αγορών της Μέσης Ανατολής και είναι γνωστό για τα μεγαθήρια του, απέχει μόλις μία ώρα οδήγησης. Ορισμένες μάρκες έχουν την εσφαλμένη αντίληψη ότι μπορούν επομένως να εξυπηρετήσουν τον πελάτη πολυτελείας του Άμπου Ντάμπι από το Ντουμπάι.
Αλλά οι καταναλωτές του Άμπου Ντάμπι διαφέρουν από εκείνους του Ντουμπάι: είναι γενικά πιο διακριτικοί, προσανατολισμένοι στην αξία και όλο και περισσότερο προσαρμοσμένοι στην ποιότητα, την κληρονομιά και τη διαχρονικότητα έναντι των τάσεων. Και θέλουν να ψωνίζουν πιο κοντά στο σπίτι τους.
Το Άμπου Ντάμπι αναδεικνύεται με ταχείς ρυθμούς σε παγκόσμιο προορισμό υψηλής ποιότητας για τον τουρισμό και το λιανικό εμπόριο πολυτελείας
Άμπου Ντάμπι ή Ντουμπάι;
Το Άμπου Ντάμπι θεωρείται μία από τις πλουσιότερες πόλεις του κόσμου όσον αφορά τα περιουσιακά στοιχεία των κρατικών επενδυτικών ταμείων (SWF), τα οποία διαχειρίζονται περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια. «Με ισχυρά και σταθερά οικονομικά θεμέλια, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της πόλης προβλέπεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 4% μεταξύ 2023 και 2028», εξήγησε και η Amna Abbas, ανώτερη σύμβουλος της Euromonitor.
«Αυτές οι ισχυρές προοπτικές υποστηρίζονται από ένα σαφές κυβερνητικό όραμα που υποστηρίζει την επιχειρηματική ανάπτυξη για παγκόσμιους, περιφερειακούς και τοπικούς παίκτες, ικανοποιώντας τις εξελισσόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις του πληθυσμού της».
Το Άμπου Ντάμπι, μια πόλη που είναι γνωστή εδώ και καιρό για τις όμορφες παραλίες της, έχει γίνει ένας από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς και πολυτελείς τουριστικούς προορισμούς της περιοχής. Φιλοξενεί το Λούβρο Αμπού Ντάμπι και το Μεγάλο Τζαμί του Σεΐχη Ζαγιέντ, ενώ το Guggenheim και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας βρίσκονται καθ’ οδόν. Βρίσκονται δίπλα σε αγαπημένους οικογενειακούς προορισμούς όπως το Sea World, το Warner Bros World και το Ferrari World. Πριν από λίγες εβδομάδες, η Disney ανακοίνωσε το πρώτο της θεματικό πάρκο στη Μέση Ανατολή, επίσης στο Άμπου Ντάμπι. Ο διοργανωτής εκθέσεων και συνεδρίων λιανικού εμπορίου Shoptalk θα φιλοξενήσει το πρώτο πολυτελές παρακλάδι του, το Shoptalk Luxe, στην πόλη τον Ιανουάριο του 2026.
Το 2024, το εμιράτο υποδέχτηκε 4,8 εκατομμύρια επισκέπτες ξενοδοχείων μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου – μια αύξηση 26% των διεθνών επισκεπτών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και ξεπερνώντας τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Τι θέλει ο καταναλωτής του Άμπου Ντάμπι
Οικειότητα, διακριτικότητα, προσοχή στη λεπτομέρεια και όλα αυτά με πολυτέλεια.
Η έκθεση «Savoir-Rêver» («κατασκευάζοντας όνειρα») της Louis Vuitton τον Φεβρουάριο ήταν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Σε συνεργασία με την ADIO, ο οίκος φιλοξένησε μια αποκλειστική έκθεση στο καταφύγιο Anantara Santorini Abu Dhabi, παρουσιάζοντας κοσμήματα, ρολόγια, σπάνιους πολύτιμους λίθους, ταξιδιωτικά μπαούλα, δερμάτινα είδη και έτοιμα ρούχα, με τη δυνατότητα για ιδιωτικά ραντεβού.
Ομοίως, η εκδήλωση «Essence of Extraleganza» της Piaget, που πραγματοποιήθηκε στο Emirates Palace τον περασμένο Νοέμβριο, τίμησε τα 150 χρόνια χειροτεχνίας του οίκου. Με την υποστήριξη της ADIO, η εκδήλωση έδωσε επίσης έμφαση στις χειροτεχνικές παραδόσεις των Εμιράτων, όπως η Al Sadu (τεχνική ύφανσης) και η Talli (μορφή κεντήματος), μέσω της συνεργασίας με την Fatima Bint Mohamed Bin Zayed Initiative (FBMI), έναν οργανισμό που ενισχύει τις μη προνομιούχες κοινότητες -ιδιαίτερα τις γυναίκες- παρέχοντας βιώσιμη απασχόληση και βασικές κοινωνικές υπηρεσίες.
«Το Άμπου Ντάμπι αποτελεί βασικό πυλώνα της περιφερειακής μας στρατηγικής», ισχυρίστηκε ο Pétronille de Parseval, διευθύνων σύμβουλος της Piaget Middle East, Türkiye και Africa.

Σημεία πώλησης που δεν μοιάζουν με κανένα
Το luxury mall, Galleria, στο νησί Al Maryah του Άμπου Ντάμπι, που ξεκίνησε το 2013, παραμένει ένας κεντρικός κόμβος για τη λιανική πώληση ειδών πολυτελείας. «Τους τελευταίους 18 μήνες, υποδεχτήκαμε 82 νέα ανοίγματα, συμπεριλαμβανομένων των Loro Piana, Manolo Blahnik και Pâtisserie Yann Couvreur, εμπλουτίζοντας τις προτάσεις μας», πρόσθεσε και ο Mark Ruffley, διευθύνων σύμβουλος της Al Maryah Retail.
«Τα Χριστούγεννα του 2024 σημείωσαν τις υψηλότερες πωλήσεις και την υψηλότερη επισκεψιμότητα που είχαμε ποτέ, ενώ το Ραμαζάνι και το Eid 2025 ακολούθησαν από κοντά. Αυτό που βλέπουμε είναι μια σαφής επιβεβαίωση ότι οι άνθρωποι εκτιμούν την προσωπική αγοραστική εμπειρία».
Με βάση αυτή την εμπειρία, μάρκες όπως η Prada προσέδωσε και το δικό της πολιτιστικό χαρακτήρα. Η ενεργοποίηση της Prada Mode στο Άμπου Ντάμπι τον Φεβρουάριο, για παράδειγμα, πραγματοποιήθηκε στο MiZa, μια αναδυόμενη γειτονιά για επιχειρηματίες και δημιουργούς, με πολιτιστικό προγραμματισμό που επιμελήθηκε η Myrna Ayad, συγγραφέας του βιβλίου Assouline Abu Dhabi Bright. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ανάγνωση από την εμιρατινή ποιήτρια Afra Atiq, από το νέο της βιβλίο Of Palm Trees and Skies.

Το luxury mall, Galleria, στο νησί Al Maryah του Άμπου Ντάμπι
Τέχνη & πολιτισμός στο Άμπου Ντάμπι
Αυτός ο δεσμός με την τέχνη και τον πολιτισμό παίζει επαναλαμβανόμενο ρόλο στις πιο πρόσφατες δραστηριότητες της πόλης. Η Vacheron Constantin πραγματοποίησε την παγκόσμια περιοδεία της, «The Quest: 270 Years of Seeking Excellence», στο Άμπου Ντάμπι από τις 21 Φεβρουαρίου έως τις 15 Απριλίου στον παραθαλάσσιο προορισμό Al Qana, όπου βρίσκεται η μπουτίκ της.
Η βιτρίνα περιείχε το πρώτο Majlis της μάρκας, έναν παραδοσιακό χώρο συγκέντρωσης που έχει τις ρίζες του στην αραβική κουλτούρα και συχνά επαναπροσδιορίζεται στο σύγχρονο πλαίσιο ως σαλόνι για επιμελημένες συζητήσεις που συνδυάζουν την τέχνη, την κληρονομιά και τη φιλοξενία. Ο χώρος περιελάμβανε επίσης συνεργασίες με το Tashkeel, ένα δημιουργικό κέντρο και θερμοκοιτίδα για την εικαστική τέχνη και το σχεδιασμό με έδρα τα ΗΑΕ, τη σεφ Mariam Al Mansoori από τα Εμιράτα και μια σειρά προγραμμάτων για το Ραμαζάνι που εδράζονται στην τοπική παράδοση.
Μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στο λιανικό εμπόριο είναι ο νέος τερματικός σταθμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο Zayed. «Έχουμε επιμεληθεί σχολαστικά ένα πολυτελές περιβάλλον λιανικής πώλησης που συμπληρώνει την αρχιτεκτονική του αεροδρομίου», συμπλήρωσε και η Mariam Al Badr, αντιπρόεδρος μάρκας, μάρκετινγκ και επικοινωνίας στα αεροδρόμια του Άμπου Ντάμπι. «Από την Hermès και την Bottega Veneta επαναπροσδιορίζουμε τι μπορεί να είναι το λιανικό εμπόριο του αεροδρομίου. Τα αεροδρόμιά μας είναι μέρος της εμπειρίας πολυτέλειας, όχι απλώς ταξιδιωτικοί κόμβοι».