Google: Η αναζήτηση πέφτει και όλο το διαδίκτυο θα μπορούσε να την ακολουθήσει

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο είναι μέρος της καθημερινότητας μας. Περίπου μία στις πέντε επισκέψεις στις κορυφαίες ιστοσελίδες στον κόσμο ξεκινά από τις μηχανές αναζήτησης, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης Semrush. Στη Wikipedia, η αναζήτηση δημιουργεί το 63% των παγκόσμιων επισκέψεων. Για την ταξιδιωτική ιστοσελίδα Tripadvisor, είναι 58% για την τοπική ιστοσελίδα κριτικών Yelp, είναι […]

Google: Η αναζήτηση πέφτει και όλο το διαδίκτυο θα μπορούσε να την ακολουθήσει

Η αναζήτηση στο διαδίκτυο είναι μέρος της καθημερινότητας μας. Περίπου μία στις πέντε επισκέψεις στις κορυφαίες ιστοσελίδες στον κόσμο ξεκινά από τις μηχανές αναζήτησης, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης Semrush. Στη Wikipedia, η αναζήτηση δημιουργεί το 63% των παγκόσμιων επισκέψεων. Για την ταξιδιωτική ιστοσελίδα Tripadvisor, είναι 58% για την τοπική ιστοσελίδα κριτικών Yelp, είναι 51%.

Ωστόσο, η επισκεψιμότητα αναζήτησης μειώνεται για μεγάλο μέρος του περασμένου έτους, καθώς οι χρήστες του διαδικτύου πειραματίζονται με αναζήτηση που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη από το ChatGPT της OpenAI και την νεοσύστατη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Perplexity AI. Μέχρι στιγμής, οι παραπομπές από τις μηχανές αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης έχουν αντικαταστήσει περίπου το 10% των παραδοσιακών απωλειών αναζήτησης, σύμφωνα με στοιχεία της Similarweb.

Η Google αντιδρά προσθέτοντας περιλήψεις με τεχνητή νοημοσύνη στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησής της μειώνοντας έτσι περαιτέρω την επισκεψιμότητα αναζήτησης. Ο Μάιος θα μπορούσε να αποδειχθεί σημείο καμπής.

Τον περασμένο μήνα, οι παραπομπές αναζήτησης σε κορυφαίες ιστοσελίδες ταξιδιών και τουρισμού στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Similarweb. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είδαν τις παραπομπές τους να μειώνονται κατά 9%. Για τις ιστοσελίδες ειδήσεων και μέσων ενημέρωσης, η επισκεψιμότητα αναζήτησης μειώθηκε κατά 17%. Οι κατηγορίες οικονομικών, lifestyle και τροφίμων και ποτών είδαν παρόμοιες μειώσεις.

Σε όλη την οικονομία του διαδικτύου, η τάση είναι σαφής: Η αναζήτηση στερεύει και η Google δεν είναι πλέον ο σαφής τρόπος για να οδηγηθεί το κοινό σε ιστοσελίδες. Οι αλλαγές έχουν αρχίσει να επιβάλλουν μια αναμέτρηση σε διάφορους κλάδους.

Το Reddit, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης και πηγή απαντήσεων σε πολλές τυχαίες ερωτήσεις, το οποίο λαμβάνει το 57% των επισκέψεών του από την αναζήτηση, συνάπτει συμφωνίες με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης και λανσάρει τη δική του μηχανή αναζήτησης που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Καμία εταιρεία δεν έχει αντιμετωπίσει μεγαλύτερες ανησυχίες για το μέλλον της αναζήτησης από την ίδια την Google. Οι μετοχές της μητρικής Alphabet έχουν μειωθεί κατά 7% σε ετήσια βάση.

Αλλά η Google έχει αντίμετρα. Καταρχάς, έχει διαφοροποιηθεί σε γίγαντα του cloud computing και είναι νικήτρια στην αναδυόμενη κατηγορία της αυτόνομης οδήγησης. Η ίδια η Google δεν είναι επίσης αδιάφορη στον κόσμο της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, με τεράστιους πόρους για την κατασκευή και βελτίωση των μοντέλων μεγάλης γλώσσας Gemini.

Αντίθετα, καθώς η παραδοσιακή αναζήτηση χάνει τη σημασία της, το υπόλοιπο διαδίκτυο θα υποφέρει.

Τον Μάιο, η μηνιαία επισκεψιμότητα στις ΗΠΑ για το Schwab.com μειώθηκε για πρώτη φορά μετά από τουλάχιστον δύο χρόνια, σύμφωνα με το Similarweb, κατά 14%. Πριν από ένα χρόνο, οι παραπομπές αναζήτησης στο Schwab αυξήθηκαν κατά 179%. Η αναζήτηση του TripAdvisor μειώθηκε κατά 34% σε αυτόν τον μήνα, ενώ η Starbucks σημείωσε πτώση 41% στον ιστότοπό της. Η αναζήτηση στο Netflix, πρωτοπόρο στις ψηφιακές στρατηγικές, μειώθηκε κατά 23%.

Τα στελέχη συζητούν για συμφωνίες με το ChatGPT, το Perplexity και άλλα εργαλεία αναζήτησης που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη της OpenAI.

Google

Το Φαινόμενο Google

Το ChatGPT ήταν κάτι σαν καινοτομία όταν το μοντέλο κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2022. Αλλά πιο πρόσφατα μοντέλα έχουν πυροδοτήσει μια αύξηση νέας χρήσης. Το ChatGPT είχε 500 εκατομμύρια εβδομαδιαίους ενεργούς χρήστες τον Μάρτιο, σημειώνοντας αύξηση από 300 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο. Πολλοί από αυτούς πληρώνουν 20 δολάρια το μήνα για υπηρεσίες. Η μητρική εταιρεία OpenAI αναφέρει ότι έφτασε σε ετήσιο ρυθμό εσόδων 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυτόν τον μήνα, από 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια στο τέλος του έτους.

Καθώς η πίεση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Google αυξάνεται, η εταιρεία έχει κινηθεί για να υπερασπιστεί το 89% του μεριδίου αγοράς της στις ΗΠΑ στην αναζήτηση. Πριν από ένα χρόνο, λάνσαρε τις λεγόμενες Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης (AI Overviews) στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google, υποσχόμενες συμπυκνωμένες απαντήσεις από την Τεχνητή Νοημοσύνη σε ερωτήματα αναζήτησης.

Αυτές οι επισκοπήσεις, οι οποίες αρχικά εμφανίζονταν σε μικρό αριθμό αναζητήσεων, έχουν υπερδιπλασιαστεί από τις 12 Μαρτίου έως τις 6 Μαΐου.

Οι περιλήψεις Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν πυροδοτήσει συζήτηση στο διαδίκτυο, με εκδότες να ανησυχούν για ένα ερώτημα αναζήτησης που παρέχει απαντήσεις σε λίγες παραγράφους, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν κλικ για περισσότερες πληροφορίες.

Τον Φεβρουάριο, η διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαίδευσης Chegg δήλωσε ότι οι τάσεις αναζήτησης είχαν συντρίψει την επιχείρησή της.

Όταν ρωτήθηκε για σχόλια, η εταιρεία παρέπεμψε την Barron’s σε μια αγωγή που κατέθεσε τον Φεβρουάριο εναντίον της Google. Ισχυρίζεται ότι η Google χρησιμοποιεί την κυριαρχία της στις μηχανές αναζήτησης για να «εξαναγκάσει διαδικτυακούς εκδότες όπως η Chegg να παρέχουν περιεχόμενο που η Google αναδημοσιεύει χωρίς άδεια σε απαντήσεις που δημιουργούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη».

Οι μετοχές της Chegg έχουν υποχωρήσει κατά 99% από το 2021.

Η Google λέει ότι οι Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν βελτιώσει την εμπειρία αναζήτησης και αγκαλιάζονται από τους χρήστες. Ένας εκπρόσωπος της Google είπε στο Barron’s ότι οι Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης εμφανίζουν περισσότερους συνδέσμους προς ένα ευρύτερο φάσμα πηγών στις σελίδες αποτελεσμάτων.

google

«Βαριά Κατασκευή»

Το Reddit έχει γίνει πεδίο μάχης και σημείο ανάφλεξης στη διαμάχη για το μέλλον της αναζήτησης. Η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 28% μέχρι στιγμής φέτος, καθώς οι επενδυτές ανησυχούν για την επιβράδυνση της αύξησης των χρηστών στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης.

Η εταιρεία ξεχωρίζει στην αναζήτηση και επισημαίνει ότι το «Reddit» είναι ο όρος Νο. 6 που αναζητήθηκε στην Google. Ωστόσο, οι τάσεις επισκεψιμότητας έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Τον Μάιο του 2024, οι παραπομπές αναζήτησης του Reddit αυξήθηκαν κατά 78%, σύμφωνα με το Similarweb. Τον περασμένο Μάιο, οι αναζητήσεις στον ιστότοπο αυξήθηκαν κατά 14%.

Η ημερήσια αύξηση των χρηστών του Reddit, εν τω μεταξύ, έχει αυξηθεί από 37% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε 31% το 2025.

Η Τζένιφερ Γουόνγκ, Διευθύντρια Λειτουργιών του Reddit, δήλωσε σε συνέντευξή της στο Barron’s ότι η αναζήτηση βρίσκεται υπό «βαριά κατασκευή». Η Γουόνγκ είναι σίγουρη για τη μακροπρόθεσμη ευκαιρία για το Reddit, σημειώνοντας ότι το περιεχόμενό του που δημιουργείται από ανθρώπους θα είναι ιδιαίτερα περιζήτητο για την εκπαίδευση των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων που χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Για 29 αναλυτές που καλύπτουν το Reddit, η μέση τιμή-στόχος είναι 152 δολάρια, 31% πάνω από το πρόσφατο κλείσιμό της.

Στο μέλλον, οι επενδυτές θα πρέπει να δώσουν προσοχή στην προβολή μιας εταιρείας στις αναζητήσεις. Σε όλες τις κατηγορίες, ορισμένες μάρκες εξαρτώνται πολύ λιγότερο από τις παραπομπές της Google. Η Airbnb, για παράδειγμα, έλαβε το 14% των παραπομπών από την αναζήτηση τον Μάρτιο, έναντι του 58% για την ταξιδιωτική εταιρεία Tripadvisor, σύμφωνα με την Semrush. Οι DoorDash και Uber Technologies ήταν 13%. Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης όπως το Pinterest και το Instagram της Meta Platform τείνουν επίσης να εξαρτώνται πολύ λιγότερο από την αναζήτηση από μεγάλο μέρος του διαδικτύου. Οι ιστότοποί τους προσέλκυσαν το 23% και το 17% των παραπομπών από την αναζήτηση, αντίστοιχα.

Google

Αντιστάθμιση κατά της αναζήτησης

Η Meta Platforms, η οποία ουσιαστικά μοιράζεται την πίτα της διαδικτυακής διαφήμισης με την Google, βρίσκεται σε αξιοζήλευτη θέση. Καθώς η επισκεψιμότητα αναζήτησης μειώνεται και η παραδοσιακή διαφήμιση αναζήτησης μειώνεται, οι επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να διαφημιστούν στο Instagram και το Facebook, τα κοινωνικά δίκτυα της Meta που είναι απομονωμένα από τις περικοπές αναζήτησης.

Εν τω μεταξύ, η Meta μπορεί να χρησιμοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την εξατομίκευση των διαφημίσεων. Καθώς η Google αμύνεται ενάντια στην Τεχνητή Νοημοσύνη, η Meta είναι ελεύθερη να την αγκαλιάσει πλήρως.

Τελικά, η καλύτερη προστασία ενάντια στις αναταραχές στην Τεχνητή Νοημοσύνη είναι η εταιρεία που τα ενδυναμώνει όλα: η Nvidia. Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη εκρήγνυται, η Nvidia θα πουλήσει περισσότερα τσιπ Τεχνητής Νοημοσύνης και την υποδομή για την τροφοδοσία κέντρων δεδομένων.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο