Για ένα πακέτο

Τι κρύβουν οι αυξανόμενες αγορές φθηνών προϊόντων από εξωχώριες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου

Για ένα πακέτο

Ήταν κατά το τελευταίο διάστημα της πανδημίας, όταν η λέξη “Shein” άρχισε να κυκλοφορεί ανάμεσα στον γυναικείο πληθυσμό ως κάτι νεωτερικό και καινοτόμο. Το κατέβασμα της εφαρμογής έγινε δημοφιλές σε πολλές ηλικίες, με τις παραγγελίες να διαδέχονται η μία την άλλη: θήκες για κινητά, αξεσουάρ και ράφια για την κουζίνα και το μπάνιο και ολοένα και περισσότερα ενδύματα και υποδήματα που γίνονταν δημοφιλή σε εφήβους, ελέω βομβαρδισμού του στα social media, με κυρίαρχο το TikTok.

Το άνοιγμα κεντρικών αποθηκών της Shein σε βαλκανικές χώρες, όπως η Βουλγαρία, μείωσε τους χρόνους αποστολής, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το αγοραστικό ενδιαφέρον. Προ διετίας η έλευση της Temu αναζωπύρωσε τις αγορές, βάζοντας και το αντρικό κοινό στο παιχνίδι των φθηνών αγορών για ηλεκτρονικά είδη, δώρα και ενδύματα. Και οι αγορές συνεχίζονταν ακάθεκτες.

Ενδεικτικά είναι τα νούμερα που παρουσίασε η ΕΣΕΕ από τη μελέτη της: ο εκτιμώμενος τζίρος που έκαναν το 2024 στην Ελλάδα άγγιξε ένα εύρος 529 – 627 εκ. ευρώ, καταλαμβάνοντας από 17,63% έως 20,9% της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τι ακριβώς θρέφει αυτή την ανάγκη για συνεχείς φθηνές αγορές από την Κίνα και άλλες αναδυόμενες χώρες στον συγκεκριμένο τομέα, όπως η Τουρκία;

Το ερώτημα της ευθύνης του αγοραστή στην περίπτωση αυτή, δεν είναι αμελητέο: μπροστά στη συνολική δημοσιονομική απώλεια για το ελληνικό κράτος (φόροι, δασμοί, ασφαλιστικές εισφορές, απώλεια επενδύσεων και θέσεων εργασίας) που εκτιμάται στα 188, 1 – 204, 3 εκ. ευρώ, και την αντιστοίχισή της σε 3 φορές τα έσοδα της τεκμαρτής φορολόγησης λιανεμπορικών επιχειρήσεων ή το 100% του τέλους επιτηδεύματος στα νομικά πρόσωπα, ο μέσος Έλληνας αγοραστής που στρέφεται στις εξωχώριες πλατφόρμες λόγω αυξημένου κόστους ζωής θα άλλαζε άποψη;

Αξίζει εν ολίγοις η επιλογή για ένα πακέτο που μέσα του “κρύβει” απώλειες θέσεων εργασίας και κλείσιμο καταστημάτων στην ελληνική αγορά;

OT Originals

Περισσότερα από Opinion

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο