Η επιτυχία στο χώρο της μόδας δεν εξαρτάται μόνο από το στιλ, αλλά και από την ταχύτητα προσαρμογής.
Για τη Lululemon, τον γίγαντα της αθλητικής μόδας, η περίοδος αυτή δεν θυμίζει sprint αλλά μαραθώνιο, με εμπόδια που πληθαίνουν.
Τώρα, η εταιρεία στρέφεται σε περικοπές για να ανακτήσει τον ρυθμό της.
Lululemon: Απολύσεις 150 εργαζομένων
Η Lululemon ανακοίνωσε την απόλυση περίπου 150 υπαλλήλων σε διοικητικές θέσεις, κυρίως στα υποστηρικτικά της κέντρα.
Την είδηση επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας μέσω email, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση προέκυψε μετά από εσωτερική αξιολόγηση της λειτουργικής δομής του ομίλου.
«Θέλουμε να λειτουργούμε με μεγαλύτερη ευελιξία και να επενδύουμε περισσότερο στην ανάπτυξή μας», ανέφερε η ανακοίνωση. Η εταιρεία απασχολεί συνολικά περίπου 39.000 άτομα παγκοσμίως, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του 2024.
Η εταιρεία απασχολεί συνολικά περίπου 39.000 άτομα παγκοσμίως
Η απόφαση αυτή έρχεται σε μία δύσκολη συγκυρία για τη Lululemon. Οι πωλήσεις στην αμερικανική αγορά —που αντιπροσωπεύει περίπου το 75% των συνολικών της εσόδων— παρουσιάζουν πτώση.
Παράλληλα, τα αποθέματα προϊόντων αυξάνονται επικίνδυνα, γεγονός που πιέζει τα περιθώρια κέρδους. Σύμφωνα με την Jefferies, το «άνοιγμα» μεταξύ αποθεμάτων και πωλήσεων έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας (εκτός της περιόδου Covid).
Παρά τις προσπάθειες της εταιρείας να προσελκύσει νέους πελάτες με νέα σχέδια και προϊόντα, οι κινήσεις αυτές φαίνεται να έχουν περιορισμένη απήχηση.
Πολλά νέα κομμάτια καταλήγουν σύντομα στα ράφια εκπτώσεων, ενώ οι παραδοσιακοί πελάτες στρέφονται σε ανταγωνιστές όπως οι Alo και Vuori.
Η Lululemon έχει επίσης αυξήσει τις τιμές προκειμένου να αντισταθμίσει το κόστος από τους πρόσφατους δασμούς. Όμως, οι νέοι φόροι που επιβλήθηκαν νωρίτερα τον Ιούνιο ανάγκασαν την εταιρεία να μειώσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της.
Η διοίκηση πάντως υποστηρίζει ότι οι απολύσεις ήταν αποτέλεσμα «τακτικής αξιολόγησης» και όχι έκτακτης ανάγκης. «Δεν ήταν μια απόφαση που πήραμε ελαφρά τη καρδία. Είμαστε αφοσιωμένοι στη στήριξη των εργαζομένων μας κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία στην αγορά athleisure φαίνεται πως μόλις ξεκίνησε — και η Lululemon καλείται να αποδείξει αν μπορεί να παραμείνει στην κορυφή.