Όταν η ομάδα πίσω από την ταινία «F1» του Μπραντ Πιτ παρουσίασε για πρώτη φορά την ιδέα της στο Χόλιγουντ, σχεδόν κάθε μεγάλη εταιρεία ψυχαγωγίας ήθελε να συμμετάσχει και γρήγορα ξέσπασε ένας πόλεμος προσφορών. Στη συνέχεια, η Apple τις άφησε όλες άφωνες.
Ο τεχνολογικός γίγαντας συμφώνησε να δαπανήσει σχεδόν 250 εκατομμύρια δολάρια, περισσότερα από όσα πίστευε οποιοδήποτε άλλο στούντιο ότι άξιζε η ταινία για την τελευταία ευκαιρία ενός ηλικιωμένου οδηγού για δόξα, δήλωσαν άτομα στην Wall Street Journal. Ο Πιτ πληρώθηκε περισσότερα από το σύνηθες ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων για αστέρες κορυφαίας κατηγορίας και θα λάβει μερίδιο από τα έσοδα της ταινίας εάν σημειώσει επιτυχία.
Η «F1» είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της Apple στον χώρο της ψυχαγωγίας από τότε που έκανε το άλμα στο Χόλιγουντ το 2019 και ενσαρκώνει την ασυνήθιστα πλούσια και σχολαστική προσέγγισή της στον τομέα, η οποία έχει φέρει μικρή εμπορική επιτυχία. Άτομα που έχουν εργαστεί στην εταιρεία ή με αυτήν λένε ότι τα στελέχη της Apple λαχταρούν επιτυχίες, αλλά θέλουν μόνο περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει τις κορυφαίες, φιλόδοξες ιδιότητες του iPhone και του MacBook.
Η «F1» είναι ακριβώς το είδος της ταινίας που θέλει η Apple. Δημιουργήθηκε από τον σκηνοθέτη του «Top Gun: Maverick» Τζόσεφ Κοσίνσκι και τον παραγωγό Τζέρι Μπρουκχάιμερ, και στελέχη της Apple έχουν δηλώσει κατ’ ιδίαν ότι ελπίζουν ότι θα πετύχει όσο και το Top Gun που απέφερε έσοδα 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022.
Ωστόσο, οι μετρήσεις πριν την κυκλοφορία δείχνουν ότι η «F1» δυσκολεύεται να δημιουργήσει ενδιαφέρον πέρα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία άνδρες. Το αν πετύχει ή όχι θα αποτελέσει δημοψήφισμα για την ικανότητα της Apple να συνδυάζει προσεκτικά επιλεγμένο περιεχόμενο με ευρεία λαϊκή απήχηση μετά από έξι χρόνια χωρίς ούτε μία επιτυχία στο box-office.
Το «F1» θα είναι διαθέσιμο στην υπηρεσία streaming Apple TV+, μετά την προβολή του στη μεγάλη οθόνη. Το Apple TV+ έχει περίπου 27,2 εκατομμύρια συνδρομητές στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Nielsen, λιγότερους από τους ανταγωνιστές που ξεκίνησαν περίπου την ίδια εποχή.

Ταινίες που αρέσουν σε κριτικούς, αλλά όχι στο κοινό
Το Apple TV+ είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο και φημίζεται για περιεχόμενο που ενθουσιάζει τους κριτικούς περισσότερο από το κοινό.
«Ασχολούμαστε με την [ψυχαγωγία] για να λέμε σπουδαίες ιστορίες και θέλουμε να είναι και μια σπουδαία επιχείρηση», δήλωσε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, στο περιοδικό Variety.
Οι αναλυτές απορούν γιατί η Apple ξοδεύει δισεκατομμύρια σε μια επιχείρηση τόσο μακριά από την κύρια λειτουργία της στον τομέα των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης.
Το Apple TV+ κοστίζει 10 δολάρια το μήνα. Είναι επίσης μέρος του κρίσιμου για την εταιρεία πακέτου Apple One που ξεκινά από 20 δολάρια και περιλαμβάνει μουσική, παιχνίδια και χώρο αποθήκευσης iCloud.
Επιπλέον, αποκλειστικές ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές προσελκύουν ανθρώπους στην εφαρμογή Apple TV, όπου η εταιρεία πωλεί συνδρομές σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες βίντεο και λαμβάνει ένα μερίδιο από τα έσοδα.
Σε μια ένδειξη ότι επιδιώκει περισσότερα έσοδα από όσα μπορεί να δημιουργήσει το δικό της οικοσύστημα, το Apple TV+ έγινε διαθέσιμο πέρυσι μέσω της Amazon που απέφερε στην Apple 1,5 εκατομμύριο εγγραφές μέσω της Amazon τους πρώτους τρεις μήνες.
Ένα πράγμα που δεν έχει κάνει η Apple είναι να μειώσει τις δαπάνες. Οι περισσότερες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες της περιλαμβάνουν ακριβά μεγάλα ονόματα.
Η Apple έχει απογοητεύσει τα ταλέντα με τα οποία συνεργάζεται με άλλους τρόπους, συμπεριλαμβανομένου του πόσο λίγα δεδομένα μοιράζεται για τις προβολές streaming. Οι παραγωγοί έχουν καταφύγει στην πληρωμή εξωτερικών αναλυτών δεκάδων χιλιάδων δολαρίων για πληροφορίες σχετικά με την απόδοση του περιεχομένου τους στο Apple TV+.
Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του Χόλιγουντ, Amazon και Netflix, η Apple δεν έχει συμπληρώσει τις παραγωγές της με παλαιότερες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες από καταλόγους άλλων στούντιο, επειδή δεν θέλει περιεχόμενο στην υπηρεσία της που δεν έχει επιλέξει να ταιριάζει με το εμπορικό σήμα της.

Μικρή επιλογή περιεχομένου
Ως αποτέλεσμα, το Apple TV+ έχει μόνο μερικές εκατοντάδες τίτλους στη βιβλιοθήκη του και οι πελάτες έχουν τη συνήθεια να εγγράφονται για να παρακολουθήσουν μια συγκεκριμένη εκπομπή ή ταινία και στη συνέχεια να ακυρώνουν.
«Επιλέξαμε να μην βγούμε έξω και να προμηθευτούμε έναν κατάλογο. Ξέρω ότι αυτός είναι ένας πιο γρήγορος τρόπος για να μπούμε στην αγορά, αλλά τελικά δεν μου φάνηκε να αντιπροσωπεύει την Apple», δήλωσε ο Κουκ στο Variety. «Η Apple θα έπρεπε να έχει κάτι στο οποίο να διοχετεύουμε το πάθος μας και αυτό ακριβώς κάνουμε με τις εκπομπές».
Η Apple έχει βάλει τα δυνατά της για την ταινία «F1». Ξεκίνησε το πρόσφατο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών με ένα διαφημιστικό βίντεο για την ταινία και προσφέρει έκπτωση σε εισιτήρια που αγοράζονται με Apple Pay – η πρώτη φορά που το κάνει αυτό για μια ταινία. Ο Κουκ το έχει προωθήσει προσωπικά μαζί με τον Πιτ και τον οδηγό της Φόρμουλα 1 Λιούις Χάμιλτον, κάτι που ο Διευθύνων Σύμβουλος συνήθως κάνει μόνο για τις πιο σημαντικές κυκλοφορίες της Apple. Ο Χάμιλτον είναι επίσης παραγωγός της ταινίας και το πρωτάθλημά του έχει προωθήσει την «F1» στους αγώνες της.
Ωστόσο, η Apple δεν έχει επενδύσει στην ικανότητα κυκλοφορίας και διαφήμισης των δικών της ταινιών, όπως έκανε η Amazon όταν απέκτησε την MGM. Η Warner Bros. διανέμει την «F1» για την Apple και λαμβάνει ένα ποσοστό των εσόδων από τα box office που αυξάνεται με τις πωλήσεις εισιτηρίων, σύμφωνα με μια πηγή της WSJ.
Αυτή η προσέγγιση εξοικονομεί στην Apple από τα γενικά έξοδα, αλλά την θέτει στο έλεος των συνεργατών που μπορεί να δώσουν προτεραιότητα στις δικές τους παραγωγές. Η Warner Bros. κυκλοφορεί τον «Superman», την πιο σημαντική ταινία της χρονιάς, δύο εβδομάδες μετά την «F1».
Μια εκπρόσωπος της Warner δήλωσε ότι δίνει στην «F1» μια «ισχυρή παγκόσμια καμπάνια μάρκετινγκ που αρμόζει σε μια ταινία του μεγέθους της».
Τα στελέχη της Apple έχουν συζητήσει την έναρξη της δικής τους μονάδας διανομής σε κινηματογράφου.