Ρωσία: Μεθοδεύει επέκταση των εξαγωγών LNG που έχουν πληγεί από τις κυρώσεις

Τουλάχιστον 13 πλοία έχουν παραταχθεί για να εξυπηρετήσουν ενδεχομένως το Arctic LNG 2

Ρωσία: Μεθοδεύει επέκταση των εξαγωγών LNG που έχουν πληγεί από τις κυρώσεις

Μίοα νέα προσπάθεια κάνει η Ρωσία προκειμένου να επεκτείνει τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αφότου οι κυρώσεις των ΗΠΑ οδήγησαν σε αρνητικό αποτέλεσμα πέρσι.

Ένα πλοίο LNG έχει δέσει στην εγκατάσταση εξαγωγής Arctic LNG 2 για πρώτη φορά από τον Οκτώβριο, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg και δορυφορικές εικόνες. Η εγκατάσταση υποτίθεται ότι θα αποτελούσε ακρογωνιαίο λίθο του στόχου της Μόσχας να αυξήσει τις εξαγωγές LNG τριπλασιάζοντάς τες έως το 2030, αλλά έχει παραμείνει αδρανής εδώ και μήνες, αφού όλο το προηγούμενο διάστημα έκανε μεγάλες προσπάθειες να βρει αγοραστές πρόθυμους να παραβιάσουν τους δυτικούς περιορισμούς.

Από την εισβολή στην Ουκρανία το 2022, οι εξαγωγές ρωσικών αγωγών φυσικού αερίου προς την Ευρώπη

Η Ρωσία έχει τα κομμάτια του παζλ στη θέση τους για να ενισχύσει ουσιαστικά τις εξαγωγές LNG, επιημαίνει το Bloomberg, kαθώς επεκτείνει τον σκιώδη στόλο της. Από την εισβολή στην Ουκρανία το 2022, οι εξαγωγές ρωσικών αγωγών φυσικού αερίου προς την Ευρώπη έχουν μειωθεί και η μεταφορά περισσότερων καυσίμων μέσω θαλάσσιων δεξαμενόπλοιων LNG παρέχει μια ελκυστική ροή εσόδων για να γεμίσει τα ταμεία της Μόσχας.

Σκιώδης στόλος

Τουλάχιστον 13 πλοία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που μπορούν να πλοηγηθούν σε παγωμένα νερά, έχουν παραταχθεί για να εξυπηρετήσουν ενδεχομένως το Arctic LNG 2, με ορισμένα να αλλάζουν εταιρείες διαχείρισης αρκετές φορές για να κάνουν πιο πολύπλοκη την αποκάλυψη των πραγματικών ιδιοκτητών. Σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg, αυτά περιλαμβάνουν:

-Τέσσερα πλοία κατηγορίας πάγου που μπορούν να πλοηγηθούν στα παγωμένα νερά γύρω από το Arctic LNG 2. Τρία βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ακινησία στη Θάλασσα του Μπάρεντς, ενώ ένα άλλο είναι το δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή αγκυροβολημένο στο Arctic LNG 2

-Τρία ακόμη παραδοσιακά πλοία LNG βρίσκονται στη Θάλασσα του Μπάρεντς

-Δύο πλοία βρίσκονται υπό επισκευή στην Κίνα, με ένα άλλο να φαίνεται να είναι καθ’ οδόν

-Ένα πλοίο κοντά σε μια πλωτή αποθήκη στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας

-Δύο πλοία είναι σε ακινησία στον Κόλπο της Φινλανδίας. Είχαν εξυπηρετήσει μια άλλη ρωσική εγκατάσταση που ονομάζεται Portovaya, η οποία δέχθηκε κυρώσεις από τις ΗΠΑ τον Ιανουάριο.

«Η Ρωσία έχει περισσότερα πλοία στη διάθεσή της σε σύγκριση με το καλοκαίρι/φθινόπωρο του 2024», δήλωσε ο Malte Humpert, ιδρυτής του Arctic Institute, ενός think tank με έδρα την Ουάσινγκτον. «Εάν μπορεί να βρει αγοραστές, αυτός ο μικρός στόλος θα πρέπει να είναι επαρκής για να μεταφέρει φορτία».

Οκτώ αποστολές εξήχθησαν από το Arctic LNG 2 μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 2024, αλλά ποτέ δεν αγκυροβολήθηκαν σε ξένες ακτές. Αντ’ αυτού, το φυσικό αέριο εκφορτώθηκε σε δύο ρωσικές μονάδες αποθήκευσης στη Θάλασσα του Μπάρεντς και στην περιοχή της Άπω Ανατολής. Η παραγωγή μεγάλης κλίμακας σταμάτησε τον Οκτώβριο, αφού συσσωρεύτηκε πάγος γύρω από την εγκατάσταση και κατέστησε δύσκολη τη μεταφορά με παραδοσιακά πλοία.

Το πρώτο εγχώριας κατασκευής δεξαμενόπλοιο LNG κατηγορίας πάγου της Ρωσίας μπορεί να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, εάν περάσει τις υπόλοιπες θαλάσσιες δοκιμές, ανέφερε το Interfax την Τετάρτη, επικαλούμενο τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Sovcomflot, Igor Tonkovidov.

Πρόθυμοι αγοραστές;

Τώρα, η αγορά θα παρακολουθεί στενά εάν το Arctic LNG 2 μπορεί να βρει πρόθυμους αγοραστές. Η μεγαλύτερη εξαγωγή θα ήταν ένα όφελος για τους καταναλωτές, καθώς θα ασκούσε πίεση στις παγκόσμιες τιμές φυσικού αερίου.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ήταν επιμελής στην επιβολή κυρώσεων σε πλοία και εταιρείες που συνδέονται με την εξαγωγή καυσίμων από το Arctic LNG 2 πέρυσι. Δεν είναι σαφές εάν η κυβέρνηση Τραμπ θα είναι εξίσου αυστηρή ή εάν η κυβέρνηση θα επιβάλει περιορισμούς στα λιμάνια που δέχονται το καύσιμο. Η απειλή αντιποίνων από τις ΗΠΑ κράτησε τους αγοραστές σε απόσταση πέρυσι.

Αξιωματούχοι που σχετίζονται με την κοινοπραξία Arctic LNG 2 δεν έχουν σταματήσει ποτέ να προσπαθούν να πουλήσουν το καύσιμο, ταξιδεύοντας σε πιθανούς αγοραστές στην Ινδία και την Κίνα τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με traders που γνωρίζουν το θέμα. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν πωλήσεις.

«Το μεγαλύτερο εμπόδιο παραμένει η εύρεση αγοραστή και μεταφορικής ικανότητας», δήλωσε στο Bloomberg ο Jan-Eric Fahnrich, ανώτερος αναλυτής της Rystad Energy.

«Στη συνέχεια, θα κάνουν κύκλους αναζητώντας αγοραστές στην Ασία και η Novatek θα προσφέρει έκπτωση».

Το Iris, το δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται επί του παρόντος αγκυροβολημένο στο Arctic LNG 2, είναι ένα λεγόμενο πλοίο Arc4, με ενισχυμένο κύτος που του επιτρέπει να πλοηγηθεί στη συντομότερη αρκτική διαδρομή προς την Ασία όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν το καλοκαίρι. Είναι πιθανό το πλοίο να πραγματοποιήσει το ταξίδι, καθώς η Ασία φιλοξενεί αγοραστές που μπορεί να είναι πρόθυμοι να παρακάμψουν τους δυτικούς περιορισμούς.

«Η Κίνα φαίνεται να είναι ο πιο πιθανός υποψήφιος, αλλά με τη σταθερά μειωμένη κινεζική ζήτηση τους τελευταίους οκτώ μήνες, αυτό δεν θα είναι εύκολο έργο», δήλωσε ο Humpert του Αρκτικού Ινστιτούτου. «Το γεγονός ότι περισσότερα από ένα εκατομμύριο κυβικά μέτρα LNG που φορτώθηκαν πέρυσι παραμένουν απούλητα και σε πλωτές αποθήκες, δεν αποτελεί καλό οιωνό για νέες προσπάθειες εμπορίας πρόσθετων όγκων αυτό το καλοκαίρι».

Η φόρτωση πλοίων στο Arctic LNG 2 θα μπορούσε επίσης να είναι απαραίτητη για την ανακούφιση των γεμάτων δεξαμενών αερίου. Δορυφορικές εικόνες που ελήφθησαν στις 25 Ιουνίου δείχνουν ότι δύο συρμοί παραγωγής στην εγκατάσταση παρουσιάζουν φλόγες, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσαν να λειτουργούν ή να ψύχουν εξοπλισμό. Χωρίς σταθερές εξαγωγές, η αποθήκευση του εργοστασίου θα γεμίσει γρήγορα και η έλλειψη χώρου ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους το Arctic LNG 2 σταμάτησε την παραγωγή μεγάλης κλίμακας τον Οκτώβριο.

OT Originals

Περισσότερα από Φυσικό αέριο

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο