Σε πλήρη λειτουργία αναμένεται να τεθεί έως το τέλος του 2026 το εργοστάσιο μπαταριών ιόντων λιθίου που δημιούργησαν η ινδονησιακή εταιρεία Indonesia Battery Corp και ο κινεζικός γίγαντας CATL.
Το εργοστάσιο, με αρχική χωρητικότητα 6,9 γιγαβατώρες, αναμένεται να επεκταθεί για να παράγει μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων με αποθηκευτική ικανότητα έως και 15 GWh, δήλωσε η εκπρόσωπος του υπουργείου Ενέργειας Ντουί Ανγκια , προσθέτοντας ότι η παραγωγή θα πωλείται σε εγχώριες και υπερπόντιες αγορές.
Το εγχείρημα της Indonesia Battery Corp και του κινεζικού κολοσσού Contemporary Amperex Technology Co ( CATL) αποτελεί μέρος ενός έργου μπαταριών ενέργειας ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υπογράφηκε το 2022 από ινδονησιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής μεταλλευτικής PT Aneka Tambang Tbk και μιας κοινοπραξίας CATL. Η σύμπραξη καλύπτει την εξόρυξη και επεξεργασία νικελίου, την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικού ρεύματος και την ανακύκλωση μπαταριών.
Φιλόδοξος στόχος
Ο Ινδονήσιος υπουργός Ενέργειας Μπαχλίλ Λαχαντάλια , μιλώντας κατά τη θεμελίωση του έργου, δήλωσε ότι το εργοστάσιο θα μπορούσε επίσης να παράγει έναν τύπο μπαταρίας για την αποθήκευση ενέργειας από ηλιακούς συλλέκτες.
«Με την μπαταρία για ηλιακούς συλλέκτες, η συνολική παραγωγική ικανότητα αυτού του εργοστασίου θα μπορούσε να φθάσει τις 40 GWh», δήλωσε, προσθέτοντας ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις με τον ιδιοκτήτη του έργου.
Το εργοστάσιο μπαταριών θα κατασκευαστεί στη Δυτική Ιάβα, ενώ τα υπόλοιπα υποέργα θα είναι στην πλούσια σε νικέλιο επαρχία North Maluku της ανατολικής Ινδονησίας.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας, όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα νικελίου στον κόσμο, έχει θέσει ως φιλόδοξο στόχο την παραγωγή περίπου 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030. Αυτό θα ήταν περίπου 13 φορές ο αριθμός που πωλήθηκε στην Ινδονησία πέρυσι.