Ελληνικά Γαλακτοπωλεία: Έπεσαν οι υπογραφές για την πώληση της Δωδώνης

Τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση

Ελληνικά Γαλακτοπωλεία: Έπεσαν οι υπογραφές για την πώληση της Δωδώνης

Έπεσαν οι υπογραφές για απόκτηση της Δωδώνης από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, τα οποίο όπως είχε αναφέρει προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σαράντης έχουν ως στόχο να την εγγράψουν στις οικονομικές τους επιδόσεις εντός του 2025.

Η ανακοίνωση της συμφωνίας

Η NUTRICO ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΟΝ. Α.Ε. (θυγατρική της VIVARTIA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ του ομίλου της CVC) και η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε. ανακοινώνουν την υπογραφή Σύμβασης Πώλησης και Αγοράς Μετοχών του 100% της εταιρείας ΔΩΔΩΝΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. – ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ και των θυγατρικών αυτής από την ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε., σε συνέχεια σχετικών διαπραγματεύσεων που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα.

Το επόμενο βήμα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής είναι η λήψη της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τα αποτελέσματα του 2024

Ανάπτυξη με διψήφια ποσοστά σε κατηγορίες προϊόντων και σε εθνικές αγορές – στόχους παρουσίασε η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη στη διάρκεια του 2024. Παράλληλα μειώθηκαν οι πωλήσεις της στην εσωτερική αγορά, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνος, αν και οι ζημιές της έναντι του 2023 μειώθηκαν. Ετσι πέρυσι, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 3% έναντι του 2023 και ανήλθαν στα 153,356 εκατ. ευρώ έναντι 148,965 εκατ. ευρώ το 2023.

Σε επίπεδο ομίλου η αύξηση ανήλθε στο 6% και οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν στα 180,2 εκατ. ευρώ έναντι 170,213 εκατ. ευρώ το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δωδώνη και το 2024 διατήρησε την ηγετική της θέση στην εγχώρια αγορά φέτας με μερίδιο 12,3% – όσο ήταν και περίπου και το 2023. Από την άλλη πλευρά ενίσχυσε την παρουσία της στο εξωτερικό, αυξάνοντας τις πωλήσεις «επώνυμων» προϊόντων φέτας και γιαούρτης σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Ολλανδία και η Ισπανία. Όπως επισημαίνεται σχετικά «βασικός παράγοντας της ανάπτυξης των πωλήσεων αποτέλεσαν οι εξαγωγές της ΔΩΔΩΝΗ, όπου εμφάνισαν αύξηση σε όλες τις βασικές κατηγορίες που δραστηριοποιείται η εταιρία το 2024 έναντι της προηγούμενης χρονιάς».

Με αιχμή την φέτα και το χαλούμι

Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις της φέτας αυξήθηκαν κατά 17,1%, των γιαουρτιών 75,7%, των σκληρών τυριών 32,6% και των vegan προϊόντων κατά 357%. Επίσης όπως επισημαίνεται «η εταιρία κατάφερε να ενισχύσει την παρουσία της στις βασικές της αγορές, με έμφαση στις επώνυμες πωλήσεις φέτας, χαλουμιού και γιαουρτιού. Ειδικά στις αγορές στόχους για το 2024, οι ρυθμοί ανάπτυξης ήταν διψήφιοι και συνδυάστηκαν με αύξηση της διανομής και νέες τοποθετήσεις επώνυμων προϊόντων DODONI σε περισσότερες αλυσίδες λιανικής». Ειδικότερα αναφέρεται ότι στην Αμερική κινήθηκε στο 45,7%, στην Ολλανδία στο 78,5% και στην Ισπανία στο 22,2%. Ειδικά για την Ολλανδία, η ανάπτυξη προήλθε από νέες τοποθετήσεις επώνυμων γιαουρτιών στην μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής της χώρας και γενική αύξηση των πωλήσεων του επώνυμου γιαουρτιού Dodoni στις αλυσίδες λιανικής πώλησης της συγκεκριμένης χώρας, «καθιστώντας το brand Δωδώνη το Νο 1 σε πωλήσεις γιαουρτιού στην εγχώρια αγορά».

Η εταιρία κατόρθωσε να διατηρήσει την ηγετική θέση που έχει στις βασικές της αγορές όσον αφορά τις πωλήσεις επώνυμης φέτας και χαλουμιού, παρά την πίεση που δέχεται από τον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Και στην οικονομική κατάσταση σημειώνεται πως «στην Αυστραλία καταγράφηκε αύξηση 8,6%, στο Βέλγιο 1,7% και στον Καναδά 13,4%». Στην εσωτερική αγορά οι πωλήσεις το 2024 σημείωσαν μείωση κατά 4% έναντι του 2023 «επηρεασμένες από τη σταθερή στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (λόγω μείωσης της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού) και την παράλληλη αύξηση των προωθητικών ενεργειών σε όλες κατηγορίες που δραστηριοποιείται η εταιρία».

Μείωση της μέσης τιμής φέτας

Αναλυτικότερα, η κατηγορία των τυροκομικών κινήθηκε οριακά θετικά σε αξία – μόλις 1% σε σχέση με το 2023 – και θετικά σε όγκο – κατά 3,3% έναντι του 2023 – αποτέλεσμα της μείωσης της μέσης τιμής πώλησης της κατηγορίας και της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Η κατηγορία της φέτας στην εγχώρια λιανική αγορά «συνεχίζει να χάνει συμμετοχή στην αγορά σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με το λευκό τυρί, αντιπροσωπεύοντας το έτος 2024 το 61,6%». Η Δωδώνη διατήρησε και το 2024 την ηγετική της θέση με 12,3% μερίδιο αγοράς σε όγκο με το δεύτερο βασικό Brand να διαμορφώνεται σε 11,4% μερίδιο αγοράς σε όγκο. Ο τζίρος της εταιρείας στην κατηγορία διαμορφώθηκε στα 21,1 εκατ. ευρώ  (μειωμένος κατά 4,6% σε σχέση με το 2023), με αύξηση όμως της συμμετοχής των πωλήσεων φέτας από 55% το 2023 σε 56,3% το 2024.

Η κατηγορία του γιαουρτιού κινήθηκε ανοδικά σε αξία κατά το 2024 και διαμορφώθηκε στα 328 εκατ. ευρώ – σημειώνοντας αύξηση κατά 1,8% σε αξία και 4,6% σε όγκο έναντι του προηγούμενου έτους. Η διαφορά ανόδου όγκου και αξίας οφείλεται στη μεγάλη αύξηση προσφοράς από όλες τις εταιρείες και αύξηση της συμμετοχής των προϊόντων Ιδιωτικής ετικέτας φτάνοντας πλέον να αντιπροσωπεύουν στα στραγγιστά γιαούρτια το 40,9% του όγκου πωλήσεων της αγοράς. Παρόλα αυτά, η εταιρεία στο στραγγιστό γιαούρτι  είχε οριακή πτώση μεριδίου αγοράς ( κατά 0,2%) και διαμορφώθηκε στο 5,3%.

Το μικτό περιθώριο κέρδους

Τα μικτά αποτελέσματα αυξήθηκαν κατά 1,733 εκατ. ευρώ και ανήλθαν στα 24,324 εκατ. ευρώ έναντι 22,591 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς – σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν στα   26,232 εκατ. ευρώ έναντι 22,895 ευρώ το προηγούμενο χρόνο.  Το περιθώριο μικτού κέρδους της χρήσης 2024, σε επίπεδο εταιρείας διαμορφώθηκε σε 15,9% – αυξημένο σε σχέση με το 2023 που ήταν 15,2% – ως αποτέλεσμα των επενδύσεων που περιόρισαν το λειτουργικό κόστος και βελτίωσαν την αποδοτικότητα της παραγωγικής διαδικασίας. Αντίστοιχα και σε επίπεδο ομίλου, το περιθώριο μικτού κέρδους βελτιώθηκε σημαντικά και διαμορφώθηκε σε 14,6% (έναντι 13,5% το 2023).

Το Αναπροσαρμοσμένο EBITDA (εξαιρουμένων εξόδων αναδιοργάνωσης και λοιπών μη επαναλαμβανόμενων δαπανών), παρουσίασε σημαντική αύξηση και διαμορφώθηκε για την εταιρία σε 9,165 εκατ. ευρώ και σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε σε 6%, σε σχέση με το 2023 που ήταν 6,720 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, σε επίπεδο ομίλου ανήλθε σε 10,396 εκατ. ευρώ και σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε σε 5,8% – έναντι 7,640 εκατ. ευρώ το 2023. Το δημοσιευμένο EBITDA της εταιρίας λόγω των εξόδων αναδιοργάνωσης καθώς και των λοιπών μη επαναλαμβανόμενων δαπανών ανήλθε σε Ευρώ 7,725 εκατ. ευρώ, σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το 2023 – ήταν 4,866 εκατ. ευρώ. Το EBITDA σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε σε 5%. Αντίστοιχα, το δημοσιευμένο EBITDA του ομίλου ανήλθε σε 7,891 εκατ. ευρώ (4,507 εκατ. ευρώ το 2023), αντιπροσωπεύοντας το 4,4% επί του κύκλου εργασιών του ομίλου. Αντίστοιχη βελτίωση παρουσίασαν, τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων της εταιρείας στη χρήση του 2024 και ανήλθαν σε 3,728 εκατ. ευρώ 966.000 ευρώ το 2023.

Βελτίωση στα έξοδα, αλλά και αύξηση δανεισμού

Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων του ομίλου ανήλθαν σε  2,755 εκατ. ευρώ το 2024, έναντι ζημιών 429.000 το 2023. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα της εταιρείας βελτιώθηκαν και ανήλθαν σε 7,515 εκατ. ευρώ  – 7,889 εκατ. ευρώ το 2023. Αντίστοιχα, τα χρηματοοικονομικά έξοδα του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 8,270 εκατ. ευρώ το 2024, έναντι 8,599 εκατ. ευρώ το 2023. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, σημειώνει νη διοίκηση της εταιρείας, «οι καθαρές ζημιές της εταιρίας μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 4,672 εκατ. ευρώ έναντι 9,439 εκατ. ευρώ το 2023 και για τον όμιλο σε  5,809 εκατ. ευρώ έναντι 8,302 εκατ. ευρώ το 2023. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου ανήλθε την 31 Δεκεμβρίου 2024 σε  68,304 εκατ. ευρώ 74,657 εκατ. ευρώ την 31 Δεκεμβρίου 2023. Σημειώνεται ότι εντός του 2024 η εταιρεία αναχρηματοδότησε το μεγαλύτερο μέρος του δανεισμού της μέσω έκδοσης κοινοπρακτικού ομολογιακού δανείου.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο