Στα νερά της Δυτικής Μεσογείου πλέει ένα εμβληματικό πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας και το μεγαλύτερο σε μεταφορική ικανότητα το «Ελ. Βενιζέλος» (στη φωτογραφία).
Το πλοίο άλλοτε ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ ναυλώθηκε σύμφωνα με πληροφορίες από την Algérie Ferries και πραγματοποιεί τις τελευταίες ημέρες δρομολόγια στη γραμμή Αλγέρι- Μασσαλία. H Algérie Ferries, η εθνική εταιρεία θαλάσσιας επιβατικής και εμπορευματικής μεταφοράς της Αλγερίας, δραστηριοποιείται σε διεθνείς γραμμές στο Μεσογειακό χώρο, εξυπηρετώντας Αλγερία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία
Η Attica Group πλοιοκτήτρια του πλοίου μετά την εξαγορά της ΑΝΕΚ ανακοίνωσε χθες ότι υπεγράφη συμφωνία για την γυμνή ναύλωση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ». «Η διάρκεια της ναύλωσης ορίσθηκε σε πέντε έτη, με συμβατική υποχρέωση της αντισυμβαλλόμενης εταιρίας να εξαγοράσει το πλοίο μετά την ολοκλήρωση της περιόδου ναύλωσης. Η αποαναγνώριση του παγίου λόγω της συμφωνίας δεν έχει επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η ιστορία του «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Η ναυπήγηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος», άρχισε το 1984 στην Gdynia της Πολωνίας, ως μία παραγγελία τεσσάρων αδελφών πλοίων της Stena Lines, Η εν λογω βεοριεοευρωπαική εταιρεία παρέλαβε τα δυο πλοία όμως στη συνέχεια κυρωσε την παραγγελία των άλλων δυο. Επίσης τα πολιτικά προβλήματα που αντιμετώπισε στη συνέχεια η Πολωνία και τα ναυπηγεία της άφησε τα πλοία μισοτελιωμένα.
Εκεί παρενέβη η ΑΝΕΚ αγόρασε το πλοίο και ολοκλήρωσε την κατασκευή του το 1992 στο Πέραμα. Με μήκος 175,5 μέτρα και ταχύτητα 21-22 κόμβους έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.250 επιβατών και 1.650 μέτρα φορτηγών. Επρόκειτο για το μεγαλύτερο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας και ελληνικής πλοιοκτησίας με βάση τη χωρητικότητα