Τις τελευταίες ημέρες σκρολάροντας στα social media οι εικόνες που μπορεί κάποιος να διακρίνει είναι καλοκαίρι, διακοπές, παραλίες, τιρκουάζ νερά και γκρίνια για τις υψηλές τιμές.
Μέσα Ιουλίου -στην καρδιά του καλοκαιρίου-έχει ξεκινήσει το πρώτο μεγάλο κύμα αδειούχων. Ανάμεσα στα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους εκδρομείς βρίσκεται το κόστος του ταξιδιού, το οποίο περιλαμβάνει εισιτήρια, μετακίνηση με ΙΧ διαμονή και φαγητό.
Είναι γεγονός ότι οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών στις διακοπές.
Αποκαλυπτική είναι η τελευταία έρευνα του ΙΕΛΚΑ σύμφωνα με την οποία ένας στους δύο Ελληνες (52%) δεν προγραμματίζει να κάνει διακοπές το καλοκαίρι του 2025, γεγονός που ενδέχεται να αντικατοπτρίζει είτε οικονομικές πιέσεις, είτε άλλους προσωπικούς περιορισμούς.
Το 48% σκοπεύει να κάνει διακοπές, το 33% έστω και περιορισμένες, το 14% δηλώνει πως θα ταξιδέψει όπως κάθε χρόνο και 1% περισσότερες ημέρες. Από όσους σχεδιάζουν διακοπές, οι περισσότεροι (38%) υπολογίζουν να απουσιάσουν για 8 έως 14 ημέρες, ενώ 24% για 4 έως 7 ημέρες.
Η πλειοψηφία του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (31%), είτε διαμονή (23%).
Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία πρόθεση του ελληνικού κοινού για οικονομικότερες λύσεις διακοπών προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για να μπορέσει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, είτε για να μπορέσει να επεκτείνει τη χρονική διάρκεια του.
Για άλλη μια χρονιά, θα πάρουν «φωτιά» τα social media (tiktok, facebook κλπ) με τουρίστες που θα καταγγέλλουν ότι πλήρωσαν ακριβά για μια σαλάτα ή ακόμη και ένα ποτό.
Το πρώτο… καμπανάκι έφτασε από Ελληνίδα τουρίστρια που κατήγγειλε πλήρωσε μία χωριάτικη σαλάτα 15 ευρώ και 2,5 ευρώ ξεχωριστά το ελαιόλαδο!
Το περιστατικό προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με δεκάδες χρήστες να στηρίζουν την τουρίστρια και να καταδικάζουν τέτοιες πρακτικές.
Μάλιστα, πολλοί επισήμαναν ότι η αισχροκέρδεια σε τουριστικά νησιά πλήττει όχι μόνο την εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και τη συνολική εικόνα της ελληνικής φιλοξενίας, ιδίως σε μια περίοδο όπου ο ανταγωνισμός στον τουριστικό κλάδο είναι ιδιαίτερα έντονος.
Κριτική, social media, likes και του χρόνου πάλι τα ίδια…