Δασμοί Τραμπ: Ποιοι ναυτιλιακοί κλάδοι επωφελούνται από την συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ

Οι δασμοί Τραμπ κλείδωσαν μετά τη συμφωνία με την Ε.Ε. - Ναυλομεσίτες μιλούν στον ΟΤ για την επόμενη μέρα στη ναυτιλία

Δασμοί Τραμπ: Ποιοι ναυτιλιακοί κλάδοι επωφελούνται από την συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ

Δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου φαίνεται να ωφελούνται άμεσα από τη συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ για τους δασμούς και τις παράπλευρες συμφωνίες των δυο πλευρών.  Παράλληλα για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το θετικό στοιχείο είναι ότι αίρεται η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς.

Ναυλομεσίτες μιλώντας στον ot.gr εκτιμούν ότι εκτός από τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που επηρεάζονται θετικά από τις επιμέρους συμφωνίες των δυο μερών γενικότερα δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι δραματικά στη ναυτιλία αν και όπως σημειώνουν η εμπορική συμφωνία που υπεγράφη την Κυριακή μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών σηματοδοτεί μια νέα εποχή με την έννοια ότι φαίνεται να μπαίνουν στο περιθώριο οι αντιπαραθέσεις μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ και να αποσύρεται από το προσκήνιο η αβεβαιότητα.

Η συμφωνία για την ενέργεια

Το ενεργειακό σκέλος της συμφωνίας δεσμεύει την Ευρωπαϊκή Ένωση να εισαγάγει ενεργειακά προϊόντα αξίας 750 δισ. δολαρίων από τις ΗΠΑ την επόμενη τριετία. Πρόκειται για ένα σημαντικό πρόγραμμα εισαγωγών που εκτιμάται ότι θα πυροδοτήσει την αύξηση στις θαλάσσιες ροές πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω Ατλαντικού, ενισχύοντας κατακόρυφα τη ζήτηση τόσο για τα  δεξαμενόπλοια όσο και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers).

Η αύξηση των αποστάσεων, σε σύγκριση με τις μέχρι πρότινος εισαγωγές από τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια αυξάνοντας τα κέρδη για τις ναυτιλιακές.

Επιπλέον όπως εκτιμάται η εμπορική συμφωνία παραμένει σε ισχύ, ακόμη και αν οι κυρώσεις της ΕΕ κατά της ρωσικής ενέργειας, που επιβλήθηκαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, τελικά αρθούν, όσο απίθανο και αν φαίνεται αυτό τώρα.

Σε κάθε περίπτωση οι αναλυτές της Fearnleys χαρακτήρισαν τη συμφωνία «σαφώς θετική» για τους μεταφορείς LNG.

Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς

Στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων η συμφωνία προβλέπει ότι οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ θα υπόκεινται πλέον σε δασμό 15%, αποφεύγοντας την απειλή επιβολής 30% από την 1η Αυγούστου. Αν και η αύξηση παραμένει σημαντική, θεωρείται διαχειρίσιμη από τη βιομηχανία. Η μεταφορά αυτοκινήτων προς τις ΗΠΑ ενδέχεται να συνεχιστεί χωρίς σημαντική μείωση, ενώ το άνοιγμα της ευρωπαϊκής αγοράς στα αμερικανικά οχήματα αφήνει περιθώρια για αύξηση και των αντίστροφων ροών.

Η εικόνα για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο σύνθετη. Παρά την ανακούφιση που προσέφερε η συμφωνία ΕΕ–ΗΠΑ, οι αυξημένοι δασμοί σε σχέση με την προ του εμπορικού πολέμου εποχή δημιουργούν ανησυχία για μακροπρόθεσμη κάμψη της δυναμικής.

Οι αναλυτές της Fearnley Securities προειδοποιούν ότι τα αποτελέσματα από την πρόωρη φόρτωση φορτίων έχουν εξαντληθεί. Ωστόσο, πηγές του κλάδου υποστηρίζουν ότι οι μεγάλες ναυτιλιακές συνεχίζουν να παραγγέλνουν νέα πλοία και να προχωρούν σε ναυλώσεις, δείχνοντας εμπιστοσύνη σε μακροπρόθεσμη ανάκαμψη. «Ο δασμός 15% δεν είναι αρκετός για να μειώσει δραστικά τον παγκόσμιο όγκο», δήλωσε ανώνυμα ανώτερο στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας.

OT Originals
Περισσότερα από Ποντοπόρος

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο