Η επιχείρηση λιανικής της Amazon «βρέχει» κέρδη αυτές τις μέρες. Αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.
Η γενικά ισχυρή έκθεση της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο αργά την Πέμπτη αμαυρώθηκε από αυτό που θεωρήθηκε απογοητευτική επίδοση της επιχείρησης cloud computing της Amazon Web Services. Τα έσοδα της AWS αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας περίπου τα 30,9 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσοστό που παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σταθερό, με τον ρυθμό ανάπτυξης να εμφανίζεται στο προηγούμενο τρίμηνο και να είναι απλώς σύμφωνο με τις προβλέψεις της Wall Street. Αυτό συνέβη μετά την αύξηση των ανταγωνιστών της Microsoft και Google της Alphabet που ανέφεραν επιτάχυνση της ανάπτυξης στις δικές της μονάδες cloud για την ίδια περίοδο.
Όταν πιέστηκε για την ανάπτυξη της AWS κατά την ανακοίνωση των κερδών της εταιρείας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι, σημείωσε ότι «έχουμε μια σημαντικά μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα της AWS από άλλες». Έχει δίκιο – σε κάποιο βαθμό. Η Microsoft δήλωσε την Τετάρτη ότι ο βραχίονας cloud-computing της Azure μόλις ξεπέρασε τα 75 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα, τα οποία είναι περίπου 36% χαμηλότερα από τα 116 δισεκατομμύρια δολάρια που παράγει σήμερα η AWS.
Ωστόσο, η Azure δεν περιλαμβάνει όλες τις προσφορές cloud της Microsoft, ούτε καν όλες τις προσπάθειές της σε υπηρεσίες δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Copilot. Η Microsoft δήλωσε την Τετάρτη ότι τα έσοδα για τη συνολική επιχείρηση Microsoft Cloud αυξήθηκαν κατά 27% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 46,7 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο του Ιουνίου. Και αυτή ήταν μια απότομη επιτάχυνση 7 ποσοστιαίων μονάδων από την ανάπτυξη που αναφέρθηκε για το τρίμηνο του Μαρτίου. Οι μετοχές της Microsoft αυξήθηκαν σχεδόν κατά 4% την Πέμπτη μετά την έκθεσή της. Η μετοχή της Amazon υποχώρησε περισσότερο από 6% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο των συναλλαγών μετά τα αποτελέσματά της.
Η ειρωνεία είναι ότι η σχετική αδυναμία στην επιχείρηση cloud της Amazon έρχεται καθώς η λιανική πλευρά της εταιρείας βρίσκεται σε άνοδο. Το τμήμα ηλεκτρονικών καταστημάτων – το οποίο αντικατοπτρίζει τα προϊόντα που η Amazon πωλεί μέσω της ιστοσελίδας της – είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 11% σε ετήσια βάση στα 61,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αδυναμία της Amazon στο cloud, ισχύς στην ηλεκτρονική λιανική
Αυτός είναι ο καλύτερος ρυθμός ανάπτυξης για αυτήν την μονάδα από τις αρχές του 2021, όταν η Amazon εξακολουθούσε να επωφελείται από την έξαρση των ηλεκτρονικών αγορών που προκλήθηκε από την Covid-19. Τα λειτουργικά έσοδα της Βόρειας Αμερικής, τα οποία αντικατοπτρίζουν το μεγαλύτερο μέρος της λιανικής επιχείρησης της Amazon, έφτασαν τα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια – 34% πάνω από τις προβλέψεις της Wall Street. Και αυτό συμβαίνει σε ένα τρίμηνο που επισκιάζεται από ερωτήματα σχετικά με τους δασμούς και την υγεία των καταναλωτικών δαπανών.
Ωστόσο, δεδομένου του κόστους που δαπανούν η Amazon, η Microsoft και η Google για την ανάπτυξη δυνατοτήτων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, οι τάσεις στους αντίστοιχους βραχίονες cloud computing παρακολουθούνται στενά για ενδείξεις απόδοσης αυτής της επένδυσης. Και αυτά τα ποσά γίνονται ακόμη πιο εντυπωσιακά.
Η Amazon δήλωσε την Πέμπτη ότι οι κεφαλαιακές δαπάνες της ύψους 31,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο είναι «λογικά αντιπροσωπευτικές» του κόστους που θα δαπανήσει στις επόμενες δύο περιόδους, γεγονός που θα ανεβάσει το σύνολο του έτους σε περίπου 118 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο της Amazon τα προηγούμενα πέντε χρόνια, το οποίο περιελάμβανε μια τεράστια αύξηση των επενδύσεων στο δίκτυο εκπλήρωσης παραγγελιών της εταιρείας. Και αυτό δεν είναι φθηνό ακόμη και για μια εταιρεία που τώρα πωλεί αγαθά και υπηρεσίες αξίας 670 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Η ελεύθερη ταμειακή ροή της Amazon αναμένεται να μειωθεί κατά 6% φέτος, παρά την προβλεπόμενη αύξηση των πωλήσεων κατά 9%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Visible Alpha.
Οι μεγάλοι ανταγωνιστές της Amazon, οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, βρίσκονται στην ίδια βάρκα. Αλλά οι μετοχές των Microsoft, Google και Meta Platforms έδωσαν στους επενδυτές πολλά καλά νέα στις τελευταίες εκθέσεις τους, τα οποία μείωσαν το πλήγμα από αυτά τα μεγάλα νομοσχέδια. Εάν η Amazon πρόκειται να πουλήσει το όραμά της για την Τεχνητή Νοημοσύνη, θα χρειαστεί την AWS για να έχει μεγαλύτερη ισχύ.