Intersport: Γιατί πάει… Κίνα – Τι σκέφτεται η γερμανική πολυεθνική αθλητικών

Σε αντίθεση με την Intersport, αμερικανικές αθλητικές μάρκες, όπως η Nike, μεταφέρουν την παραγωγή τους από την Κίνα σε χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας λόγω δασμών

Intersport: Γιατί πάει… Κίνα – Τι σκέφτεται η γερμανική πολυεθνική αθλητικών
Ο νέος CEΟ της Intersport, Τομ Φόλεϊ

Το ενδεχόμενο μεταφοράς της παραγωγής στην Κίνα εξετάζει η Intersport International, ακριβώς τη στιγμή που μάρκες όπως η Nike και η Adidas μεταφέρουν την παραγωγή τους εκτός χώρας σε απάντηση στους αμερικανικούς δασμούς.

Όπως επισήμανε στους Financial Times ο νέος διευθύνων σύμβουλός της, Τομ Φόλεϊ, ο όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο να προμηθεύεται μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του — τα οποία αντιπροσώπευαν περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ εσόδων πέρυσι — από την Κίνα.

Οι συζητήσεις αυτές έρχονται καθώς οι αμερικανικές αθλητικές μάρκες μεταφέρουν την παραγωγή τους από την Κίνα σε χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το Μπαγκλαντές, όπου οι δασμοί είναι χαμηλότεροι. Η κινεζική μεταποιητική δραστηριότητα συρρικνώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο.
Οι μετακινήσεις μακριά από τη χώρα, πρόσθεσε ο Φόλεϊ, «θα μπορούσαν να ασκήσουν πίεση στις παραγωγικές ικανότητες σε αγορές που κανονικά δεν θα το είχαν αυτό».

Η γερμανική Intersport

Η Intersport — η οποία λειτουργεί 5.500 καταστήματα σε 42 χώρες — λειτουργεί ως ένας συνεταιρισμός με έδρα την Ελβετία, ο οποίος ανήκει και διοικείται από εθνικούς οργανισμούς. Έχει μεγάλη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ αποτελεί τον μεγαλύτερο λιανοπωλητή αθλητικών ειδών στη Γερμανία.

Ο όμιλος, ο οποίος είχε έσοδα 14 δισ. ευρώ πέρυσι, πωλεί τα δικά του προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και προϊόντα που κατασκευάζονται από μάρκες όπως η Nike και η Adidas.

Πλέον αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό για εργοστασιακό χώρο σε χώρες όπως το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές, ακόμη και όταν η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα παραμένει διαθέσιμη στην Κίνα.

Η ισορροπία δυνάμεων στον κλάδο γενικότερα μετατοπίζεται από εταιρείες όπως η Nike και η Adidas προς λιανοπωλητές όπως η Intersport

Ο ρόλος των δασμών

Η αλυσίδα εφοδιασμού αθλητικών παπουτσιών είναι το σημείο καμπής στον πόλεμο των δασμών του Τραμπ.

«Δεν είναι πλέον μια κατάσταση που πρέπει να μετακομίσουμε από το Μπαγκλαντές στην Κίνα — αλλά θα μπορούσαμε να το κάνουμε», εξήγησε ο Φόλεϊ, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον Ιούλιο. Οι κύριες αγορές προμήθειας της Intersport περιλαμβάνουν την Κίνα, το Μπαγκλαντές, το Βιετνάμ και την Καμπότζη.

Οι μακροχρόνιες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχουν ωθήσει τις μάρκες αθλητικών ειδών να μεταφέρουν την παραγωγή τους εκτός Κίνας τα τελευταία χρόνια.

Η Adidas προμηθεύτηκε το 27% των προϊόντων της από το Βιετνάμ πέρυσι, το 19% από την Ινδονησία και μόνο το 16% από την Κίνα — κυρίως για τις πωλήσεις της στην ίδια τη χώρα.

Εν τω μεταξύ, η Nike παράγει σήμερα το 16% των υποδημάτων της στην Κίνα και δήλωσε στους αναλυτές τον Ιούνιο ότι θέλει να μειώσει αυτό το ποσοστό σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Ο Φόλεϊ τόνισε μάλιστα πως η ισορροπία δυνάμεων στον κλάδο γενικότερα μετατοπίζεται από εταιρείες όπως η Nike και η Adidas προς λιανοπωλητές όπως η Intersport.

«Σίγουρα η εξάρτησή τους από εμάς… έχει αυξηθεί», είπε, σημειώνοντας ότι πολλές μεγάλες μάρκες δεν κατάφεραν να κλιμακώσουν τις δραστηριότητές τους απευθείας στον καταναλωτή στα επίπεδα που ήλπιζαν. Η δυναμική της ισχύος «έχει επιστρέψει εκεί που ήταν πριν από οκτώ ή εννέα χρόνια», πρόσθεσε, κάνοντας αναφορά στο ότι θέλει οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Intersport να αποτελούν έως και το 20% των ετήσιων εσόδων του ομίλου εντός πέντε ετών, από 10% σήμερα, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας. «Για μια ισχυρή και βιώσιμη επιχείρηση, χρειαζόμαστε υψηλότερο περιθώριο κέρδους», κατέληξε.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο