Diageo: Πτώση κερδών και στρατηγική εξοικονόμησης έως το 2028

Η Diageo βλέπει στάσιμες πωλήσεις για το 2026 και εντείνει το σχέδιο περικοπών κόστους 625 εκατ. δολαρίων για να αντιστρέψει την πτωτική της πορεία

Diageo: Πτώση κερδών και στρατηγική εξοικονόμησης έως το 2028

Η Diageo, η πολυεθνική πίσω από brands όπως η Smirnoff, το Johnnie Walker και η Guinness, περνά μια από τις πιο δύσκολες φάσεις της σύγχρονης ιστορίας της.

Με πτώση κερδών σχεδόν 30%% και την παραίτηση της CEO Debra Crew, η εταιρεία καλείται να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της υπό τη σκιά ενός σύνθετου διεθνούς περιβάλλοντος.

Χαμηλές «πτήσεις» για την Diageo

Με φόντο την αβεβαιότητα στις αγορές και τις πληθωριστικές πιέσεις, η Diageo προέβλεψε στάσιμες πωλήσεις για το οικονομικό έτος 2026.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 27,8% στα 4,3 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για πτώση 10%.  Αυτό οφειλόταν στα κόστη απομείωσης και αναδιάρθρωσης και σε μείωση του περιθωρίου κέρδους, σύμφωνα με την εταιρεία.

Οι οργανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,7% στο έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου λόγω της αύξησης τόσο του όγκου όσο και των τιμών κατά περίπου 1%, αναφέρει το The Grocer.

Οι καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα 20,2 δισεκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών.

Την ίδια στιγμή, οι δασμοί των ΗΠΑ στις εισαγωγές ποτών από την Ε.Ε. αναμένεται να στοιχίσουν στην εταιρεία €173 εκατ. ετησίως – σημαντικά αυξημένο κόστος από την προηγούμενη εκτίμηση των €129 εκατ.

Οι εξαγωγές spirits προς τις ΗΠΑ επιβαρύνονται πλέον με δασμό 15%, και η Diageo, όπως και άλλοι μεγάλοι παίχτες του κλάδου, ελπίζουν σε εξαιρέσεις που προς το παρόν παραμένουν αβέβαιες.

Εξοικονομήσεις αντί για απολύσεις

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, η εταιρεία εντείνει το πρόγραμμά της «Accelerate», ανεβάζοντας τον στόχο εξοικονομήσεων από τα $500 εκατ. στα $625 εκατ. αναφέρει η εφημερίδα Independent.

Η στρατηγική περιλαμβάνει περιορισμό διαφημιστικών δαπανών, μείωση γενικών εξόδων και βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, χωρίς να προβλέπει απολύσεις προσωπικού – τουλάχιστον προς το παρόν.

Ανάγκη για νέα ηγεσία και ξεκάθαρο όραμα

Η ξαφνική αποχώρηση της CEO και η έλλειψη διαδόχου δημιουργούν κενό ηγεσίας σε μια κρίσιμη στιγμή.

Η Diageo χρειάζεται μια νέα διοικητική ομάδα ικανή όχι μόνο να εφαρμόσει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, αλλά και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, καθώς η μετοχή της έχει χάσει το 29% της αξίας της μέσα στο 2025 – επίδοση που την καθιστά την τρίτη χειρότερη μεταξύ των εισηγμένων του έτους.

Η Guinness αντιστέκεται

Μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει και μια θετική νότα: η Guinness διατηρεί τη δημοτικότητά της στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρά τα προβλήματα διανομής στις αρχές του έτους.

Ωστόσο, μόνο ένα brand δεν αρκεί για να αναστρέψει τη γενικότερη καθοδική τάση.

Η Diageo βρίσκεται πλέον σε σταυροδρόμι.

Η επόμενη ηγεσία δεν θα κληθεί απλώς να εξορθολογίσει λειτουργικά κόστη, αλλά να επαναφέρει τη λάμψη σε ένα χαρτοφυλάκιο εμβληματικών brands που, προς το παρόν, δείχνει να χάνει τον παλμό της αγοράς.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο