Με πτώση άνοιξαν οι μετοχές της Beiersdorf , κατασκευάστριας της Nivea, και έπεσαν κατά 10% την Τετάρτη καθώς η εταιρεία μείωσε την πρόβλεψη για την αύξηση των πωλήσεων το 2025 αργά την Τρίτη και προειδοποίησε για δύσκολες συνθήκες στην αγορά.
Η οικονομική αστάθεια και η «ανησυχία των καταναλωτών» που προέρχεται από τις πολιτικές δασμών του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τις αβέβαιες οικονομικές προοπτικές ενθαρρύνουν τους αγοραστές να προσέχουν τις δαπάνες τους και να περιορίζουν τα έξοδά τους, επηρεάζοντας τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών.
Η Beiersdorf μείωσε τις προβλέψεις της για την οργανική αύξηση των πωλήσεων στο 3%, από τον προηγούμενο στόχο του 4%-6%. Τώρα αναμένει αύξηση 3%-4% στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων, από τον προηγούμενο στόχο του 4%-6%.
Ο όμιλος προβλέπει αύξηση του περιθωρίου EBIT στην καταναλωτική του δραστηριότητα κατά 20 μονάδες βάσης (bps) σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από τον προηγούμενο στόχο αύξησης κατά 50 bps.
Δασμοί
Η Beiersdorf μείωσε τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών με την αποστολή προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες πριν από την έναρξη των εισαγωγικών δασμών, δήλωσε την Τετάρτη η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, Astrid Hermann.
Τα προϊόντα από την Ελβετία, όπου παράγεται η αντιγηραντική σειρά περιποίησης δέρματος La Prairie, επλήγησαν από δασμό εισαγωγής 39% στις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα.
Ένα πολύ μεγάλο μέρος των προϊόντων της Beiersdorf που πωλούνται στις ΗΠΑ παράγονται στο Μεξικό ή στις ΗΠΑ και, ως εκ τούτου, δεν επηρεάζονται από τους δασμούς, αν και αυτό μπορεί να αλλάξει, δήλωσε η Α.Hermann.
«Προς το παρόν, ο αντίκτυπος είναι ακόμη αρκετά μικρός, ειδικά φέτος, καθώς έχουμε μετριάσει τον αντίκτυπο όσο το δυνατόν περισσότερο, πραγματοποιώντας νωρίτερα τις αποστολές προς τις ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες», δήλωσε η οικονομική διευθύντρια της Beiersdorf.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία ελπίζει ότι οι συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελβετίας και των ΗΠΑ θα οδηγήσουν σε μια καλύτερη εικόνα.
Η Beiersdorf ανέφερε μέτρια αύξηση των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2025 την Τετάρτη, παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης της αγοράς το δεύτερο τρίμηνο.
Η εταιρεία ανέφερε ότι οι εξαμηνιαίες πωλήσεις της αυξήθηκαν οργανικά κατά 2,1% σε 5,19 δισεκατομμύρια ευρώ (6,01 δισεκατομμύρια δολάρια) από 5,18 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος.