Ρωσία: Χωρίς δυνάμεις (και ανταλακτικά) για την κατασκευή αεροσκαφών

Οι δυτικές κυρώσεις έχουν στερήσει τη Ρωσία από ανταλλακτικά αεροσκαφών

Ρωσία: Χωρίς δυνάμεις (και ανταλακτικά) για την κατασκευή αεροσκαφών

Οι κυρώσεις δυσκολεύουν την προσπάθεια κατασκευής αεροσκαφών στη Ρωσία και είναι χαρακτηριστικό ότι οι κατασκευαστές αεροσκαφών έχουν παραδώσει μόνο ένα από τα 15 εμπορικά αεροσκάφη που είχαν προγραμματίσει για φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της ελβετικής εταιρείας παροχής πληροφοριών για την αεροπορία ch-aviation.

καθώς οι κυρώσεις για τα ξένα εξαρτήματα εμποδίζουν την παραγωγή και τα υψηλά επιτόκια περιο

Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι δυτικές κυρώσεις έχουν διακόψει την πρόσβαση σε αεροσκάφη και ανταλλακτικά ξένου κατασκευαστή. Με στόλο άνω των 700 αεροσκαφών, κυρίως Airbus και Boeing , οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες βασίζονται πλέον σε πολύπλοκες, έμμεσες διαδρομές εισαγωγής για την προμήθεια κρίσιμων εξαρτημάτων.

«Δεν υπάρχει βάση εξαρτημάτων, τεχνολογία, εγκαταστάσεις παραγωγής, μηχανικοί», δήλωσε μια πηγή της ρωσικής αεροπορικής βιομηχανίας, η οποία αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της ευαισθησίας του θέματος ενώ πρόσθεσε -οπως αναφέρει το Reuters-  «για να δημιουργηθούν όλα αυτά από το μηδέν χρειάζονται χρόνια, αν όχι δεκαετίες».

Λόγω των γεωγραφικών προκλήσεων της Ρωσίας ως της μεγαλύτερης χώρας στον κόσμο, η Μόσχα  εξαρτάται από τα εμπορικά αεροσκάφη για την εγχώρια μεταφορά φορτίων και επιβατών στις 11 διαφορετικές ζώνες ώρας που ισχύουν στην επικράτειά της.

Πρόσφατα σοβαρά περιστατικά υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη να αποφευχθεί η υποβάθμιση του στόλου. Στα τέλη Ιουλίου, ένα Antonov An-24 της σοβιετικής εποχής, κατασκευασμένο το 1976, συνετρίβη στην άκρη της ανατολικής χώρας, σκοτώνοντας και τους 48 επιβαίνοντες. Λίγες μέρες αργότερα, η εθνική αεροπορική εταιρεία Aeroflot ακύρωσε δεκάδες πτήσεις μετά από μια καταστροφική κυβερνοεπίθεση.

Επιτόκια και ύφεση

Οι προσπάθειες του αεροπορικού τομέα να καταστεί αυτοδύναμος αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης βιομηχανικής επιβράδυνσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Διαχειριστών Προμηθειών, η βιομηχανική παραγωγή της Ρωσίας συρρικνώθηκε τον Ιούλιο με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Μάρτιο του 2022, ενώ η βιομηχανική ανάπτυξη συνεχίζει να επιβραδύνεται.

Τα υψηλά επιτόκια έχουν συμβάλει στη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων, στις χρεοκοπίες του τομέα του άνθρακα, στην επιβράδυνση του όγκου των εξαγωγών εμπορευμάτων όπως μέταλλα και προϊόντα πετρελαίου, καθώς και στην αποτυχία των στόχων κατασκευής αεροσκαφών, σύμφωνα με αξιωματούχους και επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.

«Η βιομηχανία πλήττεται ταχύτερα και σκληρότερα από την αυστηρή νομισματική πολιτική», δήλωσε ο Ντμίτρι Πολέβοϊ, επικεφαλής επενδύσεων της Astra Asset Management, προειδοποιώντας ότι ο βιομηχανικός τομέας βρίσκεται στο χείλος της ύφεσης.

Το 2021, η Ρωσία πρόσθεσε 52 νέα εμπορικά αεροσκάφη στο στόλο της — συμπεριλαμβανομένων 27 από την Airbus, τριών από την Boeing και 22 Sukhoi Superjets κατασκευασμένων με εισαγόμενα εξαρτήματα — για αεροπορικές εταιρείες όπως η Aeroflot, η S7, η Red Wings, η Rossiya και η Ural Airlines, σύμφωνα με στοιχεία της ch-aviation.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο