Tesla: Πτώση τιμών μεταχειρισμένων σε ΗΠΑ και Βρετανία

Η πληθώρα πρώην εταιρικών αυτοκινήτων μπορεί να εξηγήσει την πτώση - Ο ρόλος του Ίλον Μασκ

Tesla: Πτώση τιμών μεταχειρισμένων σε ΗΠΑ και Βρετανία

Ταχύτερα από άλλα ηλεκτρικά οχήματα, πέφτει η τιμή μεταχειρισμένων Tesla σε ΗΠΑ και Βρετανία. Αν και ακούγεται περίεργο, η υποχώρηση αυτή φαίνεται να οφείλεται κυρίως στην πληθώρα πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά και όχι στη σχέση της μάρκας με τον Ίλον Μασκ.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων Tesla στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της διαδικτυακής αγοράς CarGurus, έναντι μείωσης 1,5% για άλλες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 15%, περισσότερο από τη γενική πτώση 10% για όλα τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, όπως επισημαίνεται και στην πλατφόρμα πωλήσεων Auto Trader.

Η πτώση των τιμών έρχεται εν μέσω υποψιών ότι η μάρκα της Tesla πλήττεται από την ανάδειξη του Μασκ ως εμβληματική προσωπικότητα της αμερικανικής ακροδεξιάς και έμπιστου του Τραμπ, ειδικά δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να είναι πιο δημοφιλή μεταξύ των κεντροαριστερών ψηφοφόρων.

Η Edmunds, μια αμερικανική ιστοσελίδα αγορών αυτοκινήτων, ανέφερε μια ξαφνική αύξηση στον αριθμό των Tesla μετά το 2017 που ανταλλάσσονται στις αντιπροσωπείες — αντιπροσωπεύοντας το 1,4% όλων των ανταλλαγών στα μέσα Μαρτίου, από 0,4% τον Μάρτιο του περασμένου έτους.

Tesla

Τι συμβαίνει με τα εταιρικά Tesla

Ωστόσο, ο Κέβιν Ρόμπερτς, διευθυντής οικονομικών και πληροφοριών αγοράς στην CarGurus, εξήγησε στους Financial Times ότι τα στοιχεία πωλήσεων στις ΗΠΑ υποδηλώνουν ότι «η εισροή πρώην εταιρικών οχημάτων έχει προκαλέσει πτώση της μέσης τιμής καταλόγου ενός μεταχειρισμένου Tesla». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι μειώσεις τιμών για τα νέα Tesla από το 2023 επηρεάζουν και την αγορά μεταχειρισμένων.

Εν τω μεταξύ, ο εμπορικός διευθυντής της Auto Trader Ίαν Πλάμερ, δήλωσε στους FT ότι η πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων Tesla στο Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να οφείλεται σε μια μεγάλη ομάδα που εισέρχεται στην αγορά και είχε αγοραστεί καινούργια με χρηματοδότηση — με 5.400 μεταχειρισμένα Tesla να είναι καταχωρημένα στην πλατφόρμα τον Μάρτιο, από 2.900 ένα χρόνο νωρίτερα.

Ο Πλάμερ επεσήμανε στοιχεία για «ισχυρά επίπεδα ζήτησης για μεταχειρισμένα Tesla» στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου πωλούνται μετά από κατά μέσο όρο 23 ημέρες από όταν βγαίνουν στην αγορά σε σύγκριση με 29 για το μέσο ηλεκτρικό όχημα στην πλατφόρμα.

Μια ανάλυση των FT για τις τιμές των μεταχειρισμένων Tesla στη Γερμανία, όπου ο Μασκ παρενέβη εκ μέρους του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία κατά τη διάρκεια των φετινών ομοσπονδιακών εκλογών, δεν εντόπισε επίσης καμία μεταβολή στο πρώτο τρίμηνο του 2025 στον αριθμό των Tesla που προσφέρονται προς πώληση, στις ηλικίες τους ή στις τιμές ζήτησης.

Ωστόσο, η μάρκα βρίσκεται σίγουρα υπό πίεση, με τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων της Tesla να υπολείπονται κατά πολύ των προβλέψεων της αγοράς. Επίσημα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 55,2% στη Σουηδία, 49,7% στην Ολλανδία, 41,1% στη Γαλλία και 25,5% στη Νορβηγία.

Tesla

Το χειρότερο τρίμηνο

Αυτό συνέβαλε στο χειρότερο τρίμηνο της Tesla από το 2022, με τον όμιλο να παραδίδει 336.681 οχήματα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους – 13% λιγότερα από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα και πολύ κάτω από τα 390.000 που ανέμεναν οι αναλυτές.

Ο Ράιαν Μπρίνκμαν, αναλυτής αυτοκινήτων στην JPMorgan, δήλωσε ότι οι πιο πρόσφατοι αριθμοί παραδόσεων της Tesla ήταν «πολύ κάτω ακόμη και από την κατώτερη εκτίμησή της τράπεζας, επιβεβαιώνοντας την άνευ προηγουμένου ζημιά στην επωνυμία που φοβόμασταν νωρίτερα».

Αλλά ο Αλεξάντερ Πότερ, ανώτερος αναλυτής έρευνας στην Piper Sandler, διαφώνησε, γράφοντας σε πρόσφατο σημείωμα ότι η «ζημιά στην επωνυμία είναι υπερβολική».

Ενώ ο Πότερ αναγνώρισε ότι «αν όλα τα άλλα είναι ίδια, οι πολιτικές προσπάθειες του Musk είναι πιθανώς καθαρά αρνητικές για τις παραδόσεις», υποστήριξε ότι ένα μεγαλύτερο ζήτημα ήταν από την πλευρά της προσφοράς, αφού «πολυεβδομαδιαίες διακοπές λειτουργίας» έπληξαν «και τα τέσσερα εργοστάσια Model Y της εταιρείας».

Πολλά εξαρτώνται από την υποδοχή που θα λάβει η ανανέωση του Model Y, του αυτοκινήτου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Tesla, το οποίο οι αναλυτές ελπίζουν ότι θα δώσει ζωή σε μια γερασμένη γκάμα.

Ο Χάραλντ Χέντρικσε, αναλυτής της Citigroup, υποστήριξε ότι οι πελάτες ενδέχεται να καθυστερούν τις αγορές πριν από την ανανέωση.

Μια περαιτέρω πρόκληση για την Tesla είναι η αυξημένη αντιπαλότητα από τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την αμερικανική μάρκα να αντιμετωπίζει πλέον πολύ σκληρότερο ανταγωνισμό από Κινέζους και άλλους ασιατικούς ανταγωνιστές.

Αυτό το σημείο υπογραμμίστηκε τον Μάρτιο, όταν οι μετοχές της κινεζικής BYD έφτασαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, αφού η εταιρεία δήλωσε ότι είχε αναπτύξει μια πλατφόρμα ικανή να φορτίζει ηλεκτρικά οχήματα στον χρόνο που χρειάζεται για τον ανεφοδιασμό ενός κανονικού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Οι μετοχές της Tesla, αντίθετα, έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 40% φέτος, έχοντας χάσει μια μετεκλογική ανάκαμψη.

OT Originals
Περισσότερα από Ηλεκτροκίνηση

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο