Δεν συμβαίνει συχνά ένα νέο καφέ στη Νέα Υόρκη να γίνεται παγκόσμια είδηση.
Η είσοδος της Luckin Coffee στις ΗΠΑ είναι κάτι περισσότερο από ένα άνοιγμα καταστήματος: είναι ένα τεστ αντοχής για το αν η «κινεζική συνταγή» επιτυχίας μπορεί να λειτουργήσει σε μια αγορά όπου η κουλτούρα, η τεχνολογία και το κόστος εργασίας διαφέρουν δραματικά.
Luckin Coffee: Από το σκάνδαλο στην κορυφή
Πριν πέντε χρόνια, η Luckin Coffee βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου για παραποίηση πωλήσεων πριν την είσοδό της στο Nasdaq.
Σύμφωνα με το CNBC, o διευθύνων σύμβουλος της Luckin Coffee κατηγορήθηκε από την ίδια του την εταιρεία ότι παραποίησε μεγάλο μέρος των πωλήσεων που ανέφερε το 2019.
H Luckin είχε δηλώσει επίσης κόστη και έξοδα που ήταν σημαντικά διογκωμένα ενώ είχε συμβουλέψει τους επενδυτές να μην βασίζονται σε προηγούμενες οικονομικές καταστάσεις.
Αντί όμως να καταρρεύσει, η εταιρεία χρησιμοποίησε τα κεφάλαια για επιθετική ανάπτυξη στην Κίνα, ξεπερνώντας τη Starbucks σε αριθμό καταστημάτων και έσοδα, αναφέρουν σε ρεπορτάζ τους οι Financial Times.
Το μοντέλο «ψηφιακά πρώτα»
Στη Νέα Υόρκη, η Luckin ακολουθεί την ίδια συνταγή: εφαρμογή για παραγγελίες, ταχύτητα εξυπηρέτησης και χρήση δεδομένων για στοχευμένες προσφορές.
Δεν υπάρχουν μπαρίστες ή latte art. Οι καφέδες φτιάχνονται από μηχανές και τα καταστήματα εξυπηρετούν κυρίως παραλαβές και delivery.
Η κινεζική υποδομή που λείπει στις ΗΠΑ
Η επιτυχία στην Κίνα βασίστηκε σε φθηνό εργατικό δυναμικό και χαμηλά ενοίκια, με καταστήματα σε μη προφανείς τοποθεσίες.
Στις ΗΠΑ, οι μισθοί των διανομέων είναι πολλαπλάσιοι, ενώ η ταχύτητα παράδοσης δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα 20 λεπτά της πλατφόρμας Meituan στην Κίνα.
Πρώτες αντιδράσεις στη Νέα Υόρκη
Οι προσφορές, όπως ο καφές των $0,99 για κατέβασμα της εφαρμογής, έχουν προσελκύσει πελάτες. Ωστόσο, η πολιτική «μόνο μέσω app» προκάλεσε αντιδράσεις, με την πόλη να απαιτεί αποδοχή μετρητών.
Η εταιρεία δηλώνει ότι συμμορφώνεται με τη νομοθεσία.
Το μεγάλο στοίχημα
Η αμερικανική παρουσία της Luckin Coffee μπορεί να αποδείξει είτε ότι το κινεζικό μοντέλο λιανικής είναι εξαγώγιμο είτε ότι οι πολιτισμικές και οικονομικές διαφορές βάζουν φρένο. Προς το παρόν, η γλυκιά γεύση πουλάει· το ερώτημα είναι για πόσο.