Τα διυλιστήρια πετρελαίου στην Κίνα έχουν αυξήσει τις αγορές ρωσικού αργού πετρελαίου (γνωστό στις διεθνείς αγορές και ως Urals), εκμεταλλευόμενα την ευκαιρία να αγοράσουν φορτία με μειωμένες τιμές, τα οποία έχει παραχωρήσει η Ινδία, καθώς η Ουάσινγκτον αυξάνει τους εμπορικούς δασμούς κατά του Νέου Δελχί, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Ενώ η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου, τείνει να δέχεται παραδόσεις από γειτονικές χώρες της Άπω Ανατολής. Ωστόσο, μέχρι στιγμής τον Αύγουστο, οι αποστολές Urals – που φορτώνονται από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας – ήταν σχεδόν 75.000 βαρέλια την ημέρα. Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο των περίπου 40.000 βαρελιών από την αρχή του έτους, σύμφωνα με την Kpler. Αντίθετα, οι εξαγωγές προς την Ινδία μειώθηκαν σε όχι περισσότερα από 400.000 βαρέλια την ημέρα αυτόν τον μήνα, σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 1,18 εκατομμυρίων βαρελιών.
Οι αποστολές Urals στην Κίνα – που φορτώνονται από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας – ήταν σχεδόν 75.000 βαρέλια την ημέρα

Οι ροές εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου (Urals) αυξάνονται καθώς ο Τραμπ απειλεί την Ινδία
Η Κίνα αγοράζει περισσότερo Urals, ενώ οι Ινδοί αγοράζουν λιγότερο.
«Γενικά, τα κινεζικά διυλιστήρια βρίσκονται σε άνετη θέση να συνεχίσουν να προμηθεύονται ρωσικό πετρέλαιο προς το παρόν, σε αντίθεση με τα ινδικά διυλιστήρια», δήλωσε ο Jianan Sun, αναλυτής της Energy Aspects Ltd. Το πετρέλαιο Urals – το οποίο πραγματοποιεί αποστολές από τη δυτική Ρωσία – παραμένει ανταγωνιστικό έναντι εναλλακτικών ποιοτήτων πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή, ανέφερε η Sun.
Στο στόχαστρο η Ινδία, αλώβητη η Κίνα
Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου επικεντρώνεται στις μεταβολές των παγκόσμιων ροών, καθώς ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ εντείνει τις διπλωματικές του προσπάθειες για να μεσολαβήσει στον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η Ουάσινγκτον διπλασίασε τον δασμό σε όλες τις ινδικές εισαγωγές για να τιμωρήσει τη χώρα για την αγορά ρωσικού αργού πετρελαίου, αν και δεν έχει ακόμη εφαρμόσει κάποιο αντίστοιχο μέτρο κατά της Κίνας εν μέσω εμπορικής εκεχειρίας με το Πεκίνο. Τα ασιατικά έθνη είναι οι κορυφαίοι αγοραστές πετρελαίου της Μόσχας.
Οι διαφορετικές προσεγγίσεις — οι οποίες έχουν προσφέρει στα κινεζικά διυλιστήρια μια ευκαιρία αγοράς — έχουν γίνει εμφανείς τις τελευταίες ημέρες. Την περασμένη Παρασκευή, ο Τραμπ δήλωσε ότι θα αναβάλει την αύξηση των δασμών σε κινεζικά προϊόντα λόγω των αγορών ρωσικού πετρελαίου από τη χώρα, επικαλούμενος την πρόοδο που έχει σημειωθεί με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν προς τον τερματισμό του πολέμου. Εν τω μεταξύ, ο σύμβουλος εμπορίου του Λευκού Οίκου, Πίτερ Ναβάρο, χαρακτήρισε τις αγορές της Ινδίας ως «καιροσκοπικές και βαθιά διαβρωτικές», ενώ παράλληλα αναγνώρισε ότι οι ΗΠΑ δεν μπορούν να προχωρήσουν περισσότερο με την Κίνα χωρίς να βλάψουν τον εαυτό τους.

«Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Ο Τραμπ δεν θα κάνει πράγματα που ξέρει ότι δεν μπορεί να πετύχει», δήλωσε ο Μουκές Σαχντέβ, επικεφαλής αγορών εμπορευμάτων στην Rystad Energy A/S. «Ασκώντας πίεση στην Ινδία, σίγουρα τα έχει καταφέρει και μπορεί να έχει αντίκτυπο, αλλά ασκώντας πίεση στην Κίνα; Πιθανώς όχι».
Τα διυλιστήρια στην Κίνα, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας, πιθανότατα έχουν αγοράσει μέχρι στιγμής 10 έως 15 φορτία Urals για παραδόσεις Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, περισσότερα από τη συνήθη ποσότητα που καταναλώνουν, σύμφωνα με την Kpler και την Energy Aspects.
«Δεν θα εκπλαγώ αν δω περισσότερα φορτία που παραδόθηκαν τον Νοέμβριο να αγοράζονται από τους Κινέζους τις επόμενες ημέρες» εάν οι τιμές των Ουραλίων παραμείνουν ελκυστικές, δήλωσε ο Muyu Xu, ανώτερος αναλυτής αργού πετρελαίου στην Kpler.
Η πιο πρόσφατη προσφορά της κατηγορίας αυτής ήταν 1 δολάριο ανά βαρέλι σε σχέση με το Dated Brent, χωρίς να παρατηρηθούν περαιτέρω εκπτώσεις, μετά το αυξημένο ενδιαφέρον από Κινέζους παραγωγούς διύλισης, σύμφωνα με traders στην αγορά που ζήτησαν να μην κατονομαστούν.
Προς το παρόν, τουλάχιστον δύο δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν Urals — το καθένα χωρητικότητας 1 εκατομμυρίου βαρελιών — περιμένουν στα ανοικτά των ακτών της Κίνας, ενώ αναμένονται περισσότερα τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης που συγκέντρωσε το Bloomberg. Τα πλοία — Georgy Maslov και Zenith — βρίσκονται σε αδράνεια κοντά στο Zhoushan. Αυτή είναι η βάση της Zhejiang Petroleum & Chemical Co., και επίσης κοντά σε στρατηγικές δεξαμενές αποθήκευσης.
Τα πλεονάζοντα ρωσικά βαρέλια «πρέπει να απομακρυνθούν και αυτά τα βαρέλια μπορούν να απομακρυνθούν μόνο από την Κίνα για αποθήκευση», δήλωσε ο Σαχντέβ. «Χωρίς την Κίνα να αγοράζει, το ρωσικό αργό πετρέλαιο μπορεί να αρχίσει να κάνει μεγαλύτερες εκπτώσεις για να προσελκύσει νέους αγοραστές».