Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: «Επιβιώνει χάρη στην ιστορία της»

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ χρειάζεται μια καλύτερη σεζόν στο γήπεδο για να ανακτήσει την εμπορική κυριαρχία της επί της Λίβερπουλ και της Μάντσεστερ Σίτι

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: «Επιβιώνει χάρη στην ιστορία της»

«H απόδοση της ομάδας στο παιχνίδι δεν έχει πραγματικά ουσιαστικό αντίκτυπο σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε στην εμπορική πλευρά της επιχείρησης» ήταν το μήνυμα του πρώην εκτελεστικού αντιπροέδρου της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ Εντ Γούντγουορντ, πρώην εκτελεστικός αντιπρόεδρος, σε αναλυτές το 2018.

Οι συνεχιζόμενες δυσκολίες της Γιουνάιτεντ στο γήπεδο έκτοτε θέτουν υπό αμφισβήτηση αυτόν τον ισχυρισμό.

Αφού αύξησε τα εμπορικά της έσοδα κατά μόλις 10% τις τελευταίες έξι σεζόν, η Γιουνάιτεντ έχει ξεπεραστεί από τους δύο μεγαλύτερους αντιπάλους της, Μάντσεστερ Σίτι και Λίβερπουλ, οι οποίες μαζί έχουν κερδίσει εννέα από τους προηγούμενους 12 τίτλους της Πρέμιερ Λιγκ από την τελευταία νίκη της Γιουνάιτεντ το 2013.

Ακόμα και μετά την 15η θέση πέρυσι και την αποτυχία της να προκριθεί στο επικερδές Champions League, τα εμπορικά έσοδα της Γιουνάιτεντ παραμένουν ανάλογα με τους πιο επιτυχημένους συλλόγους στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο.

Ο Άντι Γκριν, οικονομικός διευθυντής της Manchester United Supporters Trust και επικεφαλής επενδύσεων στην εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Rockpool Investments, προειδοποίησε ότι ο σύλλογος «επιβιώνει από την ιστορία του».

Χρειάζονται βελτιώσεις στο γήπεδο

Καθώς ξεκινάει η νέα σεζόν της Premier League, παρατηρητές όπως ο Γκριν πιστεύουν ότι ο σύλλογος πρέπει τώρα να κάνει ουσιαστικές βελτιώσεις στο γήπεδο για να έχει την ευκαιρία να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.

Την περίοδο 2023-24, η Γιουνάιτεντ είχε εμπορικά έσοδα 302 εκατομμυρίων λιρών, σε σύγκριση με 308 εκατομμύρια λίρες και 349 εκατομμύρια λίρες της Λίβερπουλ και της Μάντσεστερ Σίτι αντίστοιχα.

Η Άρσεναλ, η Σίτι, η Τσέλσι, η Λίβερπουλ και η Τότεναμ έχουν αυξήσει τα εμπορικά τους έσοδα με μεγαλύτερο ρυθμό από ό,τι έχει καταφέρει η Γιουνάιτεντ από το 2019, αν και από χαμηλότερη βάση.

Το 2024, ο δισεκατομμυριούχος πετροχημικών Σερ Τζιμ Ράτκλιφ πλήρωσε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια για ένα μερίδιο 29% της Γιουνάιτεντ σε μια συμφωνία που του έδωσε τον έλεγχο των αθλητικών δραστηριοτήτων της. Παρά τις δυσκολίες της Γιουνάιτεντ, ο Ράτκλιφ είναι σίγουρος για το εμπορικό σήμα της Γιουνάιτεντ.

«Στεκέται δίπλα στην Coca-Cola και την Apple», είπε στα εγκαίνια των πρόσφατα αναβαθμισμένων προπονητικών εγκαταστάσεων του συλλόγου, ενός έργου 50 εκατομμυρίων λιρών που επιβλέπει ο αρχιτέκτονας Σερ Νόρμαν Φόστερ.

Η Γιουνάιτεντ έχει δαπανήσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια ευρώ για την υπογραφή παικτών από τότε που ο Σερ Άλεξ Φέργκιουσον αποσύρθηκε από τη θέση του προπονητή το 2013, αφού ηγήθηκε του συλλόγου για περισσότερες από δύο δεκαετίες όταν κυριαρχούσε στο αγγλικό ποδόσφαιρο. Οι καθαρές δαπάνες του συλλόγου, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τα έσοδα από τις πωλήσεις παικτών, είναι 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ από την αποχώρηση του Φέργκιουσον, οι υψηλότερες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα της Premier League, σύμφωνα με την ιστοσελίδα δεδομένων Transfermarkt.

Μετά την επίβλεψη μιας εξαιρετικά αντιδημοφιλούς περιόδου περικοπών κόστους – συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης δωρεάν γευμάτων προσωπικού, της μείωσης των μπόνους και της κατάργησης 450 θέσεων εργασίας – ο Ράτκλιφ έχει εγκρίνει ακόμη περισσότερες δαπάνες για μεταγραφές παικτών.

Μέχρι στιγμής αυτό το καλοκαίρι η δαπάνη ανέρχεται σε περίπου 200 εκατομμύρια λίρες, οι οποίες δαπανήθηκαν σε τρεις επιθετικούς παίκτες: Ματέους Κούνια, Μπράιαν Μπεούμο και Μπέντζαμιν Σέσκο. Μόνο οι κάτοχοι του τίτλου Λίβερπουλ και Τσέλσι έχουν ξοδέψει περισσότερα, σύμφωνα με το Transfermarkt.

Μπέντζαμιν Σέσκο

Η Γιουνάιτεντ συνεχίζει να προσελκύει σημαντικούς χορηγούς

Η μάρκα Snapdragon της Qualcomm επέκτεινε πέρυσι τη συμφωνία χορηγίας της για την μπροστινή όψη της φανέλας, ύψους 75 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, μέχρι το 2029. Το 2023, η Adidas συμφώνησε σε μια 10ετή συμφωνία για την φανέλα αξίας περίπου 900 εκατομμυρίων λιρών, αν και 10 εκατομμύρια λίρες θα αφαιρεθούν αυτή τη σεζόν λόγω της αποτυχίας της Γιουνάιτεντ να προκριθεί στο Champions League.

Τα εμπορικά έσοδα του συλλόγου ανήλθαν συνολικά σε 245,1 εκατομμύρια λίρες τους εννέα μήνες έως τις 31 Μαρτίου, αυξημένα κατά 5,8% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

«Είναι δύσκολο, αλλά είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό. Και έτσι θα το ξεπεράσουμε και θα υποστηρίξουμε τον σύλλογο», δήλωσε ο Ντον ΜακΓκουάιρ, επικεφαλής μάρκετινγκ της Qualcomm.

«Προφανώς η απόδοση στο γήπεδο βοηθάει», πρόσθεσε. «Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουν και είμαι πολύ χαρούμενος με κάποιες από τις κινήσεις που έχουν ήδη κάνει».

Ο Γκριν πιστεύει ότι δεν υπάρχει «μαγική λύση» για την αύξηση των εσόδων. Τα εμπορικά έσοδα της Γιουνάιτεντ σχεδόν τετραπλασιάστηκαν σε σχεδόν 200 εκατομμύρια λίρες τη δεκαετία έως το 2015.

Άτομα κοντά στη Γιουνάιτεντ είπαν στους Financial Times ότι ένα νέο στάδιο, το οποίο θα μπορούσε να κοστίσει τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια λίρες, είναι το κλειδί για το άνοιγμα νέων εμπορικών ροών εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των συμφωνιών χορηγίας.

Αλλά με την κατασκευή να μην έχει καν ξεκινήσει, οι πιο άμεσες ευκαιρίες για την επιτάχυνση της αύξησης των εμπορικών εσόδων βρίσκονται στην πρόκριση στο Champions League.

Με μόνο το εγχώριο ποδόσφαιρο αυτή τη σεζόν, ο Ράτκλιφ και οι Γκλέιζερ στοιχηματίζουν ότι οι νέες μεταγραφές μπορούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους υπό τον προπονητή Ρούμπεν Αμόριμ, ο οποίος διορίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο.

Ο Γκριν προειδοποίησε ότι οι πρόσφατες μεταγραφές δεν είναι χωρίς κινδύνους.

«Το ρίσκο που αναλαμβάνουν ουσιαστικά είναι ότι δεν αποδίδουν», είπε. «Η κερδοφορία δεν βελτιώνεται ουσιαστικά επειδή δεν μπορούν να επιστρέψουν στο Champions League, ότι τα έσοδα δεν βελτιώνονται και συσσωρεύουν περισσότερο χρέος μεταγραφών που πρέπει να διευθετηθεί τα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια».

OT Originals
Περισσότερα από Business of Sport

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο