Armani: Ποιοι θα ορίσουν το μέλλον της εταιρείας μετά τον Τζόρτζιο;

Η διαθήκη του Τζόρτζιο Αρμάνι ανοίγει τον δρόμο για μια μάχη κορυφής στο χώρο της μόδας

Armani: Ποιοι θα ορίσουν το μέλλον της εταιρείας μετά τον Τζόρτζιο;

Για δεκαετίες, ο Armani υποστήριζε με πάθος ότι η εταιρεία του θα παραμείνει αμιγώς ιταλική.

Το 2016, μάλιστα, ίδρυσε το Giorgio Armani Foundation ώστε να διασφαλίσει πως το όνομά του δεν θα διαμελιστεί από εξαγορές ή συγχωνεύσεις.

Όμως, λίγο πριν φύγει, ο σχεδιαστής αναθεώρησε, αναφέρουν οι Financial Times σε εκτενές άρθρο τους για το θέμα.

Η διαθήκη του, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, προετοιμάζει το έδαφος για τη μερική πώληση του οίκου σε στρατηγικό επενδυτή.

Η απόφαση αυτή προκάλεσε σοκ στην ιταλική μόδα, καθώς ανοίγει την πόρτα σε κολοσσούς με έδρα το Παρίσι.

Armani: Οι μνηστήρες της κορυφής

Τρεις εταιρείες βρίσκονται στο επίκεντρο: η LVMH, η L’Oréal και η EssilorLuxottica.

Η L’Oréal, που εδώ και σχεδόν 40 χρόνια διαχειρίζεται τις σειρές αρωμάτων Armani, δήλωσε συγκινημένη από την επιλογή της.

Η EssilorLuxottica, γνωστή για τα γυαλιά και αρνό μπτα οπτικά είδη, εξέφρασε περηφάνια και προθυμία να μελετήσει προσεκτικά την ευκαιρία.

Η LVMH του Bernard Arnault, όμως, είναι εκείνη που τραβά τα περισσότερα βλέμματα.

Ο Γάλλος μεγιστάνας θεωρείται ο μόνος με την οικονομική δύναμη και το στρατηγικό ενδιαφέρον να ενσωματώσει πραγματικά τον ιταλικό οίκο στο χαρτοφυλάκιό του.

Το τρόπαιο των 7 δισ. ευρώ

Η αξία της Armani υπολογίζεται σε τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έναν από τους τελευταίους μεγάλους ανεξάρτητους οίκους πολυτελείας που δεν έχουν περάσει στον έλεγχο πολυεθνικών.

Η αυτοκρατορία δεν περιορίζεται στα ρούχα υψηλής ραπτικής.

Από το Acqua di Gio – ένα από τα πιο εμπορικά αρώματα όλων των εποχών – μέχρι την αθλητική σειρά EA7, την casual μόδα Armani Exchange, ξενοδοχεία, εστιατόρια και γραμμές επίπλων, η επωνυμία απλώνεται σε πολλούς τομείς.

Αυτή η ποικιλομορφία είναι πλεονέκτημα αλλά και πρόκληση, καθώς δεν είναι σίγουρο ότι κάθε αγοραστής θα ενδιαφέρεται για όλα τα κομμάτια του παζλ.

Η στρατηγική της διαθήκης

Η διαθήκη προβλέπει πώληση ποσοστού 15% μέσα σε ενάμιση χρόνο και σταδιακή μεταβίβαση έως 55% σε διάστημα πενταετίας. Το ίδρυμα και η οικογένεια Armani θα διατηρούν πάντοτε τουλάχιστον 30%, ώστε να υπάρχει συνέχεια και έλεγχος.

Αν η διαδικασία αποτύχει, υπάρχει σχέδιο για πιθανή εισαγωγή στο χρηματιστήριο – μια λύση που ακολούθησαν και άλλοι ιταλικοί οίκοι, όπως η Prada και η Moncler.

Το Παρίσι ή η παράδοση;

Η μεγαλύτερη ανησυχία στον ιταλικό χώρο της μόδας είναι η προοπτική η Armani να περάσει στα χέρια της LVMH. Ο ίδιος ο Armani είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξη πως η ιδέα μιας πώλησης σε Γάλλο μεγιστάνα ήταν «αδιανόητη». Και όμως, το όνομα του Arnault βρίσκεται πλέον πρώτο στη λίστα.

Αναλυτές εκτιμούν ότι ο Armani αναγνώρισε πως μόνο κολοσσοί τέτοιου μεγέθους μπορούν να εξασφαλίσουν τη διαχρονικότητα του brand του.

Ήταν, λένε, μια πράξη ρεαλισμού: από την ανεξαρτησία στην αναζήτηση στρατηγικού συμμάχου.

Ένα νέο κεφάλαιο στη μόδα

Η ιστορία δεν έχει ακόμα γραφτεί.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αποχώρηση του Τζόρτζιο Αρμάνι αφήνει πίσω της ένα κενό – αλλά και ένα αμύθητης αξίας τρόπαιο.

Η μάχη που ξεκινά δεν είναι μόνο για τα οικονομικά μεγέθη.

Είναι για το ποιος θα ορίσει το μέλλον της ιταλικής κομψότητας στον 21ο αιώνα.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο