Για δεκαετίες, ο Armani υποστήριζε με πάθος ότι η εταιρεία του θα παραμείνει αμιγώς ιταλική.
Το 2016, μάλιστα, ίδρυσε το Giorgio Armani Foundation ώστε να διασφαλίσει πως το όνομά του δεν θα διαμελιστεί από εξαγορές ή συγχωνεύσεις.
Όμως, λίγο πριν φύγει, ο σχεδιαστής αναθεώρησε, αναφέρουν οι Financial Times σε εκτενές άρθρο τους για το θέμα.
Η διαθήκη του, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, προετοιμάζει το έδαφος για τη μερική πώληση του οίκου σε στρατηγικό επενδυτή.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε σοκ στην ιταλική μόδα, καθώς ανοίγει την πόρτα σε κολοσσούς με έδρα το Παρίσι.
Armani: Οι μνηστήρες της κορυφής
Τρεις εταιρείες βρίσκονται στο επίκεντρο: η LVMH, η L’Oréal και η EssilorLuxottica.
Η L’Oréal, που εδώ και σχεδόν 40 χρόνια διαχειρίζεται τις σειρές αρωμάτων Armani, δήλωσε συγκινημένη από την επιλογή της.
Η EssilorLuxottica, γνωστή για τα γυαλιά και αρνό μπτα οπτικά είδη, εξέφρασε περηφάνια και προθυμία να μελετήσει προσεκτικά την ευκαιρία.
Η LVMH του Bernard Arnault, όμως, είναι εκείνη που τραβά τα περισσότερα βλέμματα.
Ο Γάλλος μεγιστάνας θεωρείται ο μόνος με την οικονομική δύναμη και το στρατηγικό ενδιαφέρον να ενσωματώσει πραγματικά τον ιταλικό οίκο στο χαρτοφυλάκιό του.
Το τρόπαιο των 7 δισ. ευρώ
Η αξία της Armani υπολογίζεται σε τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έναν από τους τελευταίους μεγάλους ανεξάρτητους οίκους πολυτελείας που δεν έχουν περάσει στον έλεγχο πολυεθνικών.
Η αυτοκρατορία δεν περιορίζεται στα ρούχα υψηλής ραπτικής.
Από το Acqua di Gio – ένα από τα πιο εμπορικά αρώματα όλων των εποχών – μέχρι την αθλητική σειρά EA7, την casual μόδα Armani Exchange, ξενοδοχεία, εστιατόρια και γραμμές επίπλων, η επωνυμία απλώνεται σε πολλούς τομείς.
Αυτή η ποικιλομορφία είναι πλεονέκτημα αλλά και πρόκληση, καθώς δεν είναι σίγουρο ότι κάθε αγοραστής θα ενδιαφέρεται για όλα τα κομμάτια του παζλ.
Η στρατηγική της διαθήκης
Η διαθήκη προβλέπει πώληση ποσοστού 15% μέσα σε ενάμιση χρόνο και σταδιακή μεταβίβαση έως 55% σε διάστημα πενταετίας. Το ίδρυμα και η οικογένεια Armani θα διατηρούν πάντοτε τουλάχιστον 30%, ώστε να υπάρχει συνέχεια και έλεγχος.
Αν η διαδικασία αποτύχει, υπάρχει σχέδιο για πιθανή εισαγωγή στο χρηματιστήριο – μια λύση που ακολούθησαν και άλλοι ιταλικοί οίκοι, όπως η Prada και η Moncler.
Το Παρίσι ή η παράδοση;
Η μεγαλύτερη ανησυχία στον ιταλικό χώρο της μόδας είναι η προοπτική η Armani να περάσει στα χέρια της LVMH. Ο ίδιος ο Armani είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξη πως η ιδέα μιας πώλησης σε Γάλλο μεγιστάνα ήταν «αδιανόητη». Και όμως, το όνομα του Arnault βρίσκεται πλέον πρώτο στη λίστα.
Αναλυτές εκτιμούν ότι ο Armani αναγνώρισε πως μόνο κολοσσοί τέτοιου μεγέθους μπορούν να εξασφαλίσουν τη διαχρονικότητα του brand του.
Ήταν, λένε, μια πράξη ρεαλισμού: από την ανεξαρτησία στην αναζήτηση στρατηγικού συμμάχου.
Ένα νέο κεφάλαιο στη μόδα
Η ιστορία δεν έχει ακόμα γραφτεί.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αποχώρηση του Τζόρτζιο Αρμάνι αφήνει πίσω της ένα κενό – αλλά και ένα αμύθητης αξίας τρόπαιο.
Η μάχη που ξεκινά δεν είναι μόνο για τα οικονομικά μεγέθη.
Είναι για το ποιος θα ορίσει το μέλλον της ιταλικής κομψότητας στον 21ο αιώνα.