Τα νέα προϊόντα της Eastman Kodak, μια σειρά ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών-παιχνιδιών εμπνευσμένων από τη δεκαετία του 1980 που ονομάζεται «Kodak Charmera», φαίνεται να έχoυν αγγίξει μια νοσταλγική χορδή στους καταναλωτές.
Εξαντλήθηκε η Kodak Charmera στον ιστότοπο
Οι φωτογραφικές μηχανές σε μέγεθος παλάμης, που κυκλοφόρησαν την Τρίτη σε συνεργασία με την εταιρεία φωτογραφικών μηχανών Reto, έχουν ήδη εξαντληθεί στον ιστότοπο της Kodak και είναι διαθέσιμες μόνο για προπαραγγελία στα περισσότερα συνεργαζόμενα καταστήματα λιανικής.
Με βάρος 30 γραμμάρια και διάμετρο 2,2 ίντσες, η φωτογραφική μηχανή διατίθεται στην αγορά ως ένα λειτουργικό αξεσουάρ μόδας και διατίθεται σε επτά στυλ, το καθένα με φίλτρα που μιμούνται την εμφάνιση της vintage φωτογραφίας με φιλμ.
«Τυφλά κουτιά» και τιμές
Οι φωτογραφικές μηχανές πωλούνται σε συσκευασία blind box, που σημαίνει ότι οι αγοραστές δεν θα γνωρίζουν ποιο στυλ αγοράζουν μέχρι να αγοράσουν μία. Μπορούν να πάρουν το ρίσκο και να αγοράσουν μία μόνο φωτογραφική μηχανή για 29,99 δολάρια ή να πάρουν ολόκληρο το σετ χρωμάτων για 179,94 δολάρια.
Ωστόσο, ένα banner στην ιστοσελίδα της Kodak ανέφερε ότι λόγω της υψηλής ζήτησης για τις φωτογραφικές μηχανές, «η αποστολή θα καθυστερήσει για 1-10 εργάσιμες ημέρες». Πρόσθεσε ότι ορισμένες περιοχές ενδέχεται να δουν ένα σφάλμα που να αναφέρει ότι η αποστολή δεν είναι διαθέσιμη όταν πηγαίνουν στο ταμείο επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα αποθέματα.

Οι δυσκολίες της Kodak
Οι πωλήσεις έρχονται καθώς η Kodak, πρωτοπόρος στον κλάδο της φωτογραφίας, αντιμετωπίζει δυσκολίες.
Η έκθεση κερδών του δεύτερου τριμήνου της Kodak, που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο, προειδοποίησε ότι τα οικονομικά της «εγείρουν σημαντικές αμφιβολίες» για την ικανότητά της να συνεχίσει τις δραστηριότητές της. Η εταιρεία κατέγραψε καθαρή ζημία 26 εκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένη κατά 200% από καθαρά κέρδη 26 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, μαζί με μείωση 12% στα ακαθάριστα κέρδη με εκατομμύρια σε χρεωστικές υποχρεώσεις.
Η εταιρεία δήλωσε τότε ότι είχε σχέδιο να τερματίσει το συνταξιοδοτικό της πρόγραμμα για να συγκεντρώσει χρήματα και σημείωσε ότι η «γνωστοποίηση της συνεχιζόμενης δραστηριότητας» είναι μια τεχνική έκθεση που απαιτείται από τους λογιστικούς κανόνες.
Οι μετοχές της εταιρείας έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 9% από την αρχή του έτους.
Επιτυχία της Charmera και της Gen Z
Ωστόσο, η πρώιμη επιτυχία της Charmera υποδηλώνει ότι η Kodak μπορεί να εκμεταλλεύτηκε την αυξανόμενη όρεξη της GenZ για την vintage εμφάνιση, από τη μόδα του Y2K μέχρι τη φωτογραφία σε κινηματογραφικό στιλ. Τον Μάιο, το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας ονόμασε την «αναλογική ευεξία», συμπεριλαμβανομένης της προ-ψηφιακής τεχνολογίας, ως την κορυφαία τάση για το 2025.
Η Charmera ταιριάζει απόλυτα σε αυτήν την εξειδίκευση και εκμεταλλεύεται μια άλλη εμμονή της GenZ: τις αγορές μέσω τυφλών κουτιών.
Η στρατηγική πωλήσεων της Kodak αντικατοπτρίζει αυτήν του Pop Mart με έδρα το Πεκίνο, το οποίο έχει δει άνθηση στις πωλήσεις λόγω της αγοράς από τη GenZ του Labubu, μιας κούκλας-τέρας που μοιάζει με ξωτικό, δημιουργημένης από τον Ολλανδό καλλιτέχνη Κάσινγκ Λουνγκ με έδρα το Χονγκ Κονγκ, και άλλων συλλεκτικών παιχνιδιών.