Η Ocado, η βρετανική εταιρεία που συνδυάζει ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και προηγμένη τεχνολογία αποθηκών, βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής την Παρασκευή, όταν οι μετοχές της σημείωσαν πτώση 13%.
Η αιτία;
Η αλυσίδα Kroger, ο βασικός της αμερικανικός συνεργάτης, αναθεωρεί προσεκτικά την στρατηγική για τα ρομποτικά της κέντρα διανομής.
Η κίνηση αυτή δημιουργεί ερωτήματα για το πόσο γρήγορα και εκτεταμένα μπορεί να επεκταθεί το δίκτυο των logistics hubs (CFC – Customer Fulfilment Centres).

Συνεργασία Ocado – Kroger: Τι λέει η αλυσίδα λιανικής
Ο Ron Sargent, προσωρινός CEO της Kroger, ανέλαβε πρόσφατα και ξεκίνησε μια συνολική αξιολόγηση των ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων της εταιρείας. «Αναλύουμε κάθε εγκατάσταση ξεχωριστά για να διασφαλίσουμε αποδοτικότητα», δήλωσε στο Reuters.
Ταυτόχρονα, τόνισε ότι η παράδοση παραγγελιών απευθείας από καταστήματα παραμένει βασικό εργαλείο για την εξυπηρέτηση των πελατών.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Kroger κινείται πιο συντηρητικά, δίνoντας μεγαλύτερη έμφαση στην αξιοποίηση των υπαρχόντων υποδομών αντί σε νέες επενδύσεις.
Από τη συμφωνία στην πράξη
Η συνεργασία Ocado–Kroger ξεκίνησε το 2018 με στόχο την ανάπτυξη ρομποτικών αποθηκών στις ΗΠΑ.
Από τις 20 αρχικές τοποθεσίες, μέχρι σήμερα λειτουργούν οκτώ, ενώ δύο ακόμη κέντρα σε Charlotte και Phoenix αναμένονται στις αρχές της οικονομικής χρήσης 2025-26.
Η πρόοδος υπήρξε αργή, αλλά η Ocado τονίζει ότι συνεχίζει να προωθεί την τεχνολογία και να στηρίζει τις ομάδες για καλύτερα αποτελέσματα.
Το βλέμμα στο μέλλον
Παρά την τρέχουσα αβεβαιότητα, ο CEO της Ocado, Tim Steiner, δηλώνει αισιόδοξος: η αμερικανική αγορά παραμένει τεράστια ευκαιρία.
Ωστόσο, η τύχη της αποκλειστικής συνεργασίας με την Kroger, που εξαρτάται από την ανάπτυξη, παραμένει αβέβαιη.
Η Kroger προγραμματίζει να ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες κατά το τρίτο τρίμηνο, και οι επενδυτές παρακολουθούν στενά κάθε κίνηση.