Pepco: Οι Έλληνες επιμένουν… πολωνικά 

Αναπτύσσεται συνεχώς η πολωνική αλυσίδα - Τι δείχνουν τα οικονονικά μεγέθη της Pepco

Pepco: Οι Έλληνες επιμένουν… πολωνικά 

Μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2026 εκτείνεται το αναπτυξιακό πλάνο της Pepco, που περιλαμβάνει το άνοιγμα επιπλέον  15-20 νέων καταστημάτων, προκειμένου να φτάσει τον στόχο των 100 σημείων που είχε θέσει όταν εγκαινίασε την παρουσία της στην ελληνική αγορά προ τριετίας, τον Οκτώβριο του 2022, με πρώτο σημείο πώλησης στο εμπορικό κέντρο Top Parks Piraeus της Trade Estates στην Πειραιώς.

Για το λόγο αυτό η πολωνική αλυσίδα προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη χώρα μας, της Pepco Greece, και το πρώτο πλάνο της να περιλαμβάνει 12 καταστήματα στην Ελλάδα επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, η εταιρεία έχει ανεβάση τον πήχη στα 55 σημεία μέχρι το τέλος του έτους ενώ βάζει πλώρη για τα ελληνικά νησιά.

Το πλάνο της Pepco

Η πολωνική αλυσίδα έχει σκοπό να επεκταθεί και στις νησιωτικές περιοχές αναπτύσσοντας τουλάχιστον πέντε νέα σημεία πώλησης σε Κρήτη -με πρώτους στόχους το Ηράκλειο και τα Χανιά-, Ρόδο, Λέσβο, Κέρκυρα και Ζάκυνθο.

«Τα επόμενα χρόνια η Pepco σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στην Ελλάδα, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στην ελληνική λιανική αγορά. Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε καταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις, ώστε οι πελάτες να έχουν πρόσβαση στα προϊόντα μας και να απολαμβάνουν την εμπειρία λιανικής της Pepco. Επιπλέον, εστιάζουμε επίσης στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία αποδείχθηκαν πολύ δυναμικές αγορές για το brand μας. Καθώς οι τοποθεσίες που είναι κατάλληλες για την ιδέα μας είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν, προσαρμοζόμαστε στην Ελληνική Αγορά Ακινήτων (Real Estate) κάνοντας διάφορα έργα. Δημιουργούμε νέους προορισμούς λιανικής για τους πελάτες μας επενδύοντας σε νέες τοποθεσίες σε όλη την Ελλάδα», εξήγησε ο Κωνσταντίνος Βλάσσης, Pepco Expansion Manager Greece.

Pepco

Στο πλαίσιο αυτό έχει ανοίξει καταστήματα δίπλα ή και μέσα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως με την AB Βασιλόπουλος. Η συνεργασία των Πολωνών και της ελληνικής θυγατρικής του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize μετρά ήδη μια διετία και θα προχωρήσει μέσα από το ίδιο πετυχημένο μοτίβο του co-working.

Η Pepco, εξάλλου, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης στην Ευρώπη, που προσφέρει ρούχα για όλη την οικογένεια και οικιακά προϊόντα σε χαμηλές τιμές (value retailing). Μετά από σχεδόν 20 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, τα καταστήματά της επισκέπτονται πλέον πελάτες που πραγματοποιούν 30 εκατομμύρια συναλλαγές κάθε μήνα. Η εταιρεία, με έδρα το Πόζναν, απασχολεί σήμερα πάνω από 31.000 άτομα σε 18 ευρωπαϊκές χώρες και λειτουργεί ένα δίκτυο με σχεδόν 4.000 καταστήματα, ενώ από το 2021 είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας.

Η ανάπτυξη φέρνει ζημία

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της Pepco Greece Μονοπρόσωπη ΙΚΕ για τη χρήση που έκλεισε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών άγγιξε τα 27,43 εκατ. ευρώ από 12,96 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αλματώδη αύξηση 111,6%.

Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση αντικατοπτρίζει την ταχύτατη επέκταση του δικτύου καταστημάτων, αλλά και την αποδοχή που έχει βρει το εμπορικό μοντέλο της εταιρείας στους Έλληνες καταναλωτές.

Παράλληλα, το μικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε σημαντική βελτίωση, ανερχόμενο στο 39,06% έναντι 34,68% το 2023.

Ωστόσο παρά την εκρηκτική αύξηση των εσόδων, η εταιρεία παραμένει ζημιογόνα, κάτι που εν πολλοίς εξηγείται μιας και βρίσκεται σε φάση γρήγορης ανάπτυξης. Οι ζημίες προ φόρων μειώθηκαν στα 2,22 εκατ. ευρώ από 2,50 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ οι καθαρές ζημίες διαμορφώθηκαν στα 2,10 εκατ. ευρώ έναντι 2,07 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Η εταιρεία έχει επενδύσει 13,79 εκατ. ευρώ σε δάνεια από συνδεδεμένες οντότητες για τη χρηματοδότηση της αναπτυξιακής της στρατηγικής. Χαρακτηριστικό είναι ότι το προσωπικό της τετραπλασιάστηκε, φτάνοντας τους 395 εργαζομένους από 90 το 2023.

Η καθαρή θέση έχει γίνει αρνητική και ανέρχεται σε -4,55 εκατ. ευρώ έναντι -2,45 εκατ. ευρώ το 2023. Ωστόσο, η διοίκηση εκτιμά ότι η παραδοχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας είναι ενδεδειγμένη, γεγονός που υποδηλώνει την εμπιστοσύνη στη μελλοντική κερδοφορία του εγχειρήματος.

Εξάλλου, διαθέτει υγιή ρευστότητα με ταμειακά διαθέσιμα 3,38 εκατ. ευρώ, παρέχοντας επενδυτικό χώρο για τη συνέχιση της επέκτασης.

Οι Έλληνες καταναλωτές

Όπως επισήμανε και η Irena Todorova, Pepco Regional Marketing Manager για Ελλάδα-Βουλγαρία-Ρουμανία, «το μέσο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή στην Pepco περιλαμβάνει συνήθως ένα μείγμα καθημερινών οικογενειακών ειδών, όπως ρούχα για παιδιά και ενήλικες, είδη σπιτιού και εποχιακά διακοσμητικά προϊόντα. Οι Έλληνες αγοραστές είναι value–conscious, αναζητώντας συχνά τον συνδυασμό προσιτών τιμών και στυλ στις αγορές τους.

Ο τυπικός αγοραστής μας είναι ένας budget–savvy γονέας —συνήθως μια μητέρα— που θέλει να ντύσει καλά όλη την οικογένεια, να ανανεώσει το σπίτι και να διατηρήσει προϋπολογισμό που έχει υπολογίσει. Βλέπουμε επίσης έντονο ενδιαφέρον από νέους ενήλικες και διακοσμητές σπιτιών που έλκονται από τη μεγάλη γκάμα μοντέρνων, προσιτών διακοσμητικών προϊόντων σπιτιού της Pepco. Αυτό που καθορίζει τους Έλληνες πελάτες μας είναι η εκτίμησή τους για την ποιότητα σε χαμηλές τιμές και η τάση τους να πραγματοποιούν αγορές σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων σε μία επίσκεψη».

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο