Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την AI στις δραστηριότητες τους

Τι έχουν πετύχει με την Τεχνητή Νοημοσύνη οι ΤΙΤΑΝ, METRO, Public, τράπεζες και ασφαλιστικές

Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την AI στις δραστηριότητες τους

Μπορούν εκατό χρόνια προόδου να συμπυκνωθούν μέσα σε μόλις τρία; Η απάντηση είναι «ναι»! Αυτό τουλάχιστον υπόσχεται η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ): μια τεχνολογία που – όπως είπε πρόσφατα στο Ηρώδειο ο ελληνοκύπριος νομπελίστας Demis Hassabis, συνιδρυτής της Google DeepMind – «θα είναι δέκα φορές μεγαλύτερη και θα έρθει δέκα φορές ταχύτερα από τη Βιομηχανική Επανάσταση».

Πρόκειται για μια ανατρεπτική δύναμη, η οποία ήδη φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που παράγουμε, που ζούμε, που αποφασίζουμε.

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: μελέτη της PwC δείχνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να ενισχύσει το παγκόσμιο ΑΕΠ έως και κατά 15% μέσα στην επόμενη δεκαετία, μια επίδοση συγκρίσιμη με την οικονομική μεταμόρφωση που προκάλεσε η βιομηχανοποίηση του 19ου αιώνα. Δεν είναι λίγο που θεωρεί πως αποτελεί το «καύσιμο» που μπορεί να ξαναγράψει τους οικονομικούς κανόνες.

Κάτι περισσότερο

Ο Μάρκος Βερέμης, εταίρος της BigPi Ventures και μέλος του ΔΣ του ΣΕΒ, μιλώντας στο «Βήμα» το λέει απλά: «Ο κόσμος γνωρίζει το ChatGPT, αλλά το πεδίο της νέας τεχνολογίας είναι πολύ ευρύτερο. Η AI δεν είναι μόνο απαντήσεις και δημιουργία κειμένου σε χρόνο… dt, αλλά λύσεις που μπορούν να αλλάξουν τον πυρήνα μιας επιχείρησης».

Ο επιχειρηματίας και επενδυτής μάλιστα θεωρεί πως «βρισκόμαστε μπροστά σε μια Γουτεμβέργεια στιγμή που αλλάζει το πώς ζούμε και εργαζόμαστε όλοι». Στο μέτωπο της οικονομίας υπάρχουν τα πρώτα δείγματα γραφής. Από ένα chatbot που υπολογίζεται ότι μειώνει το κόστος εξυπηρέτησης πελατών έως 30% μέχρι εργαλεία HR με AI που «σκανάρουν» χιλιάδες βιογραφικά σε δευτερόλεπτα, βρίσκοντας τον κατάλληλο υποψήφιο με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Στήνει πατέντες

Από τους πρωτοπόρους στη χρήση της ΑΙ ήταν ο όμιλος ΤΙΤΑΝ.

Άρχισε να πειραματίζεται με την ΑΙ πριν από οκτώ χρόνια, εφαρμόζοντας έναν αλγόριθμο βελτιστοποίησης της λειτουργίας σε εργοστάσιο στο Κόσοβο που παράγει τη σκόνη τσιμέντου. Η επιτυχία οδήγησε στην εφαρμογή του προγράμματος στο πιο κερδοφόρο εργοστάσιο του ομίλου στη Φλόριντα των ΗΠΑ. Τα αποτελέσματα ήρθαν γρήγορα και ήταν εντυπωσιακά στην αύξηση της παραγωγικότητας και μείωση του κόστους και της κατανάλωσης ενέργειας, σύμφωνα με τον Chief Digital and Strategy Officer της TITAN Αντώνη Κύρκο. Η χρήση σταδιακά θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα εργοστάσια του ομίλου, ενώ στόχος είναι να εκπαιδευθεί το προσωπικό όλων των βαθμίδων πάνω σε ψηφιακές δεξιότητες, μέσα από εξατομικευμένα προγράμματα.

Μειώνει αποθέματα

Υψηλά στάνταρντ αποδοτικότητας κατάφερε να εξασφαλίσει ο όμιλος METRO τόσο στα καταστήματα λιανικής που λειτουργεί όσο και στη χονδρική. Συγκεκριμένα, οι χειροκίνητες διαδικασίες ανατροφοδότησης των καταστημάτων My Market μετατράπηκαν σε πλήρως αυτοματοποιημένες εφαρμόζοντας το AI-Driven Decisions-as-a-Service μοντέλο.

Το νέο σύστημα προβλέπει με ακρίβεια τη ζήτηση, προτείνει παραγγελίες βασισμένες σε πραγματικά δεδομένα και βελτιστοποιεί τη διαχείριση αποθεμάτων. Οπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας στο «Βήμα», τα αποτελέσματα είναι ήδη μετρήσιμα με σημαντική αύξηση της πληρότητας στο ράφι κατά 13% και μείωση του συνολικού αποθέματος κατά 3%, εξοικονόμηση χρόνου και βελτίωση της εμπορικής εικόνας του κάθε καταστήματος.

Αύξηση παραγωγικότητας

Ενα τεράστιο άγχος από τις πλάτες των εργαζομένων τους αφαίρεσαν τα Public με τη χρήση της ΑΙ. Οπως ανέφερε το προηγούμενο διάστημα ο CEO της Olympia Group Ανδρέας Αθανασόπουλος η αλυσίδα ηλεκτρονικών πέτυχε αύξηση της παραγωγικότητας κατά 13% απλώς εφαρμόζοντας machine learning για τη διαχείριση των βαρδιών του προσωπικού ανά κατάστημα, ανά ώρα και ανά μέρα. Ο κ. Αθανασόπουλος επεσήμανε επίσης ότι η ΑΙ και το ChatGPT είναι η πρώτη τεχνολογία που κέρδισε πρώτα τους ανθρώπους και μετά τις επιχειρήσεις.

Εποπτεία

Συστημική τράπεζα αξιοποίησε τεχνικές μηχανικής μάθησης για την ενίσχυση της προστασίας των συναλλαγών στα ψηφιακά της κανάλια, ανταποκρινόμενη στην πρόκληση της αποτελεσματικής ανίχνευσης τραπεζικής απάτης σε πραγματικό χρόνο.

Η νέα λύση βασίστηκε σε εποπτευόμενη μάθηση και ανάλυση συμπεριφορικών προτύπων, με στόχο τη μείωση των ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων και τη βελτίωση της ακρίβειας αναγνώρισης δόλιων ενεργειών. Η εφαρμογή της μηχανικής μάθησης συνέβαλε σε μετρήσιμη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και της εμπειρίας του πελάτη.

Εξυπηρέτηση

Ασφαλιστική εταιρεία αξιοποίησε τις δυνατότητες της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για να μετασχηματίσει το τμήμα εξυπηρέτησης συνεργατών, ενσωματώνοντας ψηφιακά avatars που αναπαριστούν πραγματικά στελέχη της επιχείρησης. Η καινοτόμος αυτή προσέγγιση περιλαμβάνει την πλήρη προσομοίωση της φωνής, της εικόνας και του ύφους επιλεγμένων υπαλλήλων, με στόχο την παροχή προσωποποιημένης, προφορικής και άμεσα διαθέσιμης υποστήριξης.

Η λύση εφαρμόστηκε στο τμήμα διαχείρισης συμβολαίων, εξυπηρετώντας χιλιάδες αιτήματα ημερησίως, όπως εκδόσεις, τροποποιήσεις ή αναγγελίες ζημιών. Οι χρήστες αλληλεπιδρούν φωνητικά με το σύστημα, το οποίο επιλέγει το κατάλληλο avatar, επεξεργάζεται το αίτημα μέσω προηγμένης επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και επιστρέφει την απάντηση σε μορφή φωνής και εικόνας. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας επιτάχυνε σημαντικά τον χρόνο απόκρισης, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν διεκπεραίωση αιτημάτων μέσα σε δευτερόλεπτα.

Επεξεργασία

Συστημική τράπεζα ανέπτυξε προηγμένη πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο την αυτοματοποίηση της κατηγοριοποίησης και εξαγωγής πληροφορίας από τραπεζικά έγγραφα πολλών μορφών και προελεύσεων. Η πλατφόρμα αξιοποιεί τεχνικές βαθιάς μάθησης και τεχνολογίες AI για την αναγνώριση περιεχομένου και την αυτοματοποιημένη διαχείριση εκατοντάδων χιλιάδων σελίδων μηνιαίως, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο επεξεργασίας και την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης.

Τα επιχειρησιακά οφέλη είναι σημαντικά, αφού για τη συγκεκριμένη λειτουργία ο χρόνος επεξεργασίας μειώθηκε κατά 90%, η ανθρώπινη εργασία περιορίστηκε κατά 60% και η συνολική παραγωγικότητα αυξήθηκε εντυπωσιακά. Μέσω της αξιοποίησης εργαλείων αναγνώρισης εγγράφων και επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, δημιουργήθηκε ένα πληροφοριακό σύστημα που συγκρίνει τα υποβληθέντα παραστατικά με τις εγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, εξασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τους όρους του προγράμματος.

Πηγή: Έντυπη έκδοση Οικονομικός Ταχυδρόμος (ΟΤ) – Το Βήμα της Κυριακής

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο