Στο κέντρο της Αθήνας, εκεί όπου για δεκαετίες χτυπούσε ο εμπορικός παλμός της πρωτεύουσας, ένα εμβληματικό ακίνητο ετοιμάζεται να ξαναγράψει νέες σελίδες στην πολυκύμαντη ιστορία του. Το Μέγαρο Αρσακείου, με τη βαριά κληρονομιά του, έχει εισέλθει σε τροχιά αναγέννησης και φιλοδοξεί να μεταμορφώσει την ευρύτερη περιοχή του κέντρου.
Σε μια στιγμή που η Ομόνοια και η Σταδίου δείχνουν να παίρνουν δεύτερη ευκαιρία – με το «Μινιόν» να επιστρέφει σταδιακά –, η Στοά Αρσακείου επιχειρεί να επανατοποθετηθεί και να ξανασυστηθεί στο αθηναϊκό, και όχι μόνο, κοινό.

Γωνία Σταδίου και Πεσμαζόγλου. Το νέο κατάστημα της NIKE και η ανανεωμένη πρόσοψη του Μεγάρου Αρσακείου
Πίσω από το εγχείρημα βρίσκεται η ομάδα της Legendary Foods υπό τον Παναγιώτη Τριανταφυλλόπουλο που μίσθωσε τον χώρο από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία. «Ηταν μια βαθιά ανάγκη να δημιουργήσουμε έναν χώρο-γέφυρα, όπου οι άνθρωποι της γης και οι δημιουργοί θα συναντούν το κοινό. Εναν χώρο που θα φέρνει ξανά στο κέντρο της Αθήνας την ελληνική μεσογειακή διατροφή και τον πολιτισμό μας» λέει ο κ. Τριανταφυλλόπουλος μιλώντας στο «Βήμα».
Η επένδυση της Legendary Foods ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε αυτά έρχονται να προστεθούν και οι επενδύσεις των ίδιων των μισθωτών.
Φίρμες στην πρόσοψη
Το έργο της αναγέννησης του Μεγάρου Αρσακείου χωρίζεται σε τρεις μεγάλες πτέρυγες, καθεμία με τον δικό της ρόλο: Η Πτέρυγα Εμπορίου επί της Οδού Σταδίου, η Πτέρυγα Πολιτισμού επί της οδού Πεσμαζόγλου και η Πτέρυγα Γαστρονομίας και Πολιτισμού.
Η Πτέρυγα Εμπορίου, με την πρόσοψη του Ερνέστου Τσίλλερ, άνοιξε ήδη τις πύλες της, με τα καταστήματα Nike, BSB, Lacoste και The Bostonians να λειτουργούν κανονικά εδώ και λίγο διάστημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα πρώτα αποτελέσματα των καταστημάτων είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά. Και όλοι προσδοκούν πλέον στην πλήρη επαναλειτουργία του χώρου, ο οποίος τοποθετείται για τις αρχές του 2026. Χαρακτηριστική είναι η ανάρτηση που έκανε πρόσφατα στο Linkedin ο Κλαούντιο Πετρέλα, Global Expansion & New Business Director της Percassi, που έχει τα δικαιώματα ανάπτυξης του σήματος Nike στη χώρα μας.
«Αυτό το φιλόδοξο έργο στοχεύει στην αναζωογόνηση μιας βασικής περιοχής της πόλης, δημιουργώντας έναν προορισμό που συνδυάζει το λιανικό εμπόριο, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία» και πρόσθετε ότι πρόκειται για το 55ο κατάστημα του ομίλου στη Νότια Ευρώπη» σημείωσε ο κ. Πετρέλα.
Θέατρο και Πανεπιστήμιο
Στην Πτέρυγα Πολιτισμού ξεχωρίζει το Θέατρο Τέχνης, το οποίο συνεχίζει απρόσκοπτα, ενώ σύντομα θα δημιουργηθεί και ένας πολυχώρος πολιτισμού στο αίθριο του ακινήτου. Στα σχέδια είναι και η επαναλειτουργία του Ελεύθερου Πανεπιστημίου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η Πτέρυγα Γαστρονομίας και Πολιτισμού, που φέρει το όνομα «ΣΤΟΑ». Τα καταστήματα έχουν ήδη μισθωθεί, οι χώροι παραδίδονται και οι εργασίες διαμόρφωσης βρίσκονται στο τελικό στάδιο. Το άνοιγμα θα γίνει συντονισμένα καθώς πρόκειται για ένα ενιαίο concept.
Θεματικά εστιατόρια
Η «Στοά» θα περιλαμβάνει το «Στοά Agora», ένα σύγχρονο μπακάλικο με πλήρη γκάμα 4.000 κωδικών, 11 θεματικά εστιατόρια αφιερωμένα στην ελληνική μεσογειακή διατροφή, χώρους συνεστίασης, αλλά και κλασικά σερβιριζόμενα εστιατόρια.

Προσωρινή βιτρίνα προβολής προϊόντων της ελληνικής γης που θα διατίθενται στο κατάστημα «ΣΤΟΑ AGORA» της Στοάς Αρσακείου που βρίσκεται υπό κατασκευή
8.000 επισκέπτες την ημέρα
Αν και πρόκειται για ένα έργο με έντονο πολιτιστικό χαρακτήρα, η οικονομική βιωσιμότητα, όπως λέει ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, είναι εξίσου σημαντική. «Εχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα, να αντέχει στις προκλήσεις. Η εμπιστοσύνη τραπεζών, προμηθευτών και μισθωτών το επιβεβαιώνει» αναφέρει.
Οι στόχοι είναι φιλόδοξοι: 8.000 έως 10.000 επισκέπτες την ημέρα.
«Ηδη βλέπουμε τον ενθουσιασμό. Οι καταστηματάρχες της περιοχής μάς λένε ότι ανυπομονούν. Οι κάτοικοι χαίρονται που η Σταδίου ξαναφωτίστηκε. Ολα αυτά μάς δίνουν δύναμη» τονίζει. Και σπεύδει να συμπληρώσει: «Αυτό που θέλουμε είναι, όταν κάποιος περνάει τη Στοά, να νιώθει ότι μπαίνει σε έναν άλλο κόσμο, γεμάτο φως, γεύση και πολιτισμό. Να φεύγει πιο πλούσιος, όχι μόνο σε εμπειρίες, αλλά και σε συναισθήματα».
Συνεργασίες
Η αναβίωση ενός τέτοιου χώρου δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η συνεργασία πολλών διαφορετικών ειδικών, από αρχιτέκτονες και μηχανικούς έως ιστορικούς και επιχειρηματίες.
Η αναβίωση του Μεγάρου Αρσακείου απαίτησε και σημαντικούς πόρους. Η επένδυση της Legendary Foods ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε αυτά έρχονται να προστεθούν και οι επενδύσεις των ίδιων των μισθωτών.
Η ιδέα γεννήθηκε όταν ο κ. Τριανταφυλλόπουλος υπηρετούσε ως τραπεζικός υπάλληλος. Εκεί άκουσε από πρώτο χέρι τα προβλήματα των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα. Γνώρισε τον πλούτο της ελληνικής γης και αναρωτήθηκε γιατί τα προϊόντα αυτά δεν φτάνουν όπως πρέπει στον καταναλωτή. Χρειαζόταν ένας χώρος που θα δίνει στέγη σε παραγωγούς και δημιουργούς, που θα τους συνδέει με το κοινό.
Από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι σήμερα έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια. Από αυτά, τα 6 χρόνια αφιερώθηκαν αποκλειστικά στη διαδικασία της αδειοδότησης και στην κατασκευή. Φιλοδοξία των εμπνευστών του εγχειρήματος είναι να ξαναγίνει η Στοά σημείο ένωσης. Ενας χώρος προσιτός, γεωγραφικά και οικονομικά, ο οποίος δεν θα είναι μια εμπειρία πολυτελείας μόνο για λίγους, αλλά μια καθημερινή στάση για τον κάτοικο της Αθήνας και μια έκπληξη για τον επισκέπτη της.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ (ΟΤ) – ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ