Με πολυσχιδή δραστηριότητα και δυναμικούς στόχους κινήθηκε η AVE Α.Ε. (Επιχειρήσεις Ήχου και Εικόνος ΑΕ) το 2024, με τη θυγατρική της Retail & More να συγκεντρώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Υπενθυμίζεται πως η ΑVE, συμφερόντων Νίκου και Γιάννη Βαρδινογιάννη, ιδρύθηκε το 1982, ως εταιρεία διανομής ταινιών video στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Έκτοτε, έχει διεισδύσει ευρέως στον κλάδο της ψυχαγωγίας και της τεχνολογίας αποτελώντας ένα σύνολο εταιρειών το οποίο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών δραστηριοτήτων (κινηματογράφος, video, τηλεόραση, πάρκα ψυχαγωγίας, τεχνολογία, κ. λπ.).
Οι κινήσεις της AVE
Ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 κυρίως στην διανομή και εμπορία ευρέως καταναλωτικών προϊόντων , στην παροχή υπηρεσιών home entertainment, στην εμπορία videogames, και στη διανομή ταινιών. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού την 30/6/2025 για την εταιρεία ήταν 38 άτομα, ενώ για τον Όμιλο 181 άτομα και αντίστοιχα την 30/6/2024 ήταν 35 άτομα για την εταιρεία ενώ για τον όμιλο 213.
Στον κλάδο του κλιματισμού, η AVE πέτυχε να διευρύνει τη δραστηριότητά της. Ο Όμιλος δραστηριοποιείται και στον τομέα του χονδρεμπορίου ταχέως κινούμενων προϊόντων (FMCG), μέσω της θυγατρικής FBD A.E., όπου κατά το πρώτο εξάμηνο 2025, ενισχύθηκε η παρουσία του Ομίλου στο αντικείμενο μας, σημειώθηκε δε θετική ανταπόκριση από συνεργάτες και πελάτες.
Ενώ αύξησε τη συμμετοχή του, σταδιακά εντός Ιουλίου, στην εταιρεία OFFICEMART A.E. -η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των αναλωσίμων και χαρτικών- από 36,76 % στο 89,05% με συνολικό τίμημα 461 χιλ. ευρώ, που αναμένεται να ενοποιηθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Τα Carrefour
Ο όμιλος, μέσω της θυγατρικής Retail & More A.E, συνέχισε στο πρώτο εξάμηνο του 2025 την ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων, με έμφαση στο franchise. Συγκεκριμένα λειτουργήσαν τρία νέα καταστήματα στην Κέρκυρα -Κρήτη- Ζάκυνθο με στόχο να ενισχυθεί περαιτέρω το αποτύπωμα του brand Carrefour σε τουριστικές περιοχές.
Υλοποιώντας το πλάνο ανάπτυξης των stores concepts και formats της Carrefour, ο Όμιλος συνέχισε να επενδύει στο quick commerce και στο e-commerce εφαρμόζοντας την omni channel στρατηγική της Carrefour.
Το πλάνο επέκτασης του δικτύου αναμένεται να υποστηριχτεί και από την ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour, με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας στα τέλη του 2025.
Σημειώνεται πως το 2023 η AVE ενίσχυσε τη Retail & More η οποία δραστηριοποιείται στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο τροφίμων και άλλων ειδών, έχοντας αναλάβει το Master Franchise της Carrefour στην Ελλάδα με στόχο την επανεκκίνηση του brand Carrefour μέσω της λειτουργίας και ανάπτυξης καταστημάτων λιανικής με την επωνυμία Carrefour καθώς και την προώθηση των προϊόντων Carrefour στην ελληνική αγορά.
Η περίπτωση των Bazaar
Στο πλαίσιο της ανάπτυξής της με μη οργανικό τρόπο, η διοίκηση του Ομίλου εξετάζει διαρκώς τηναγορά, με έμφαση στις περιπτώσεις εξαγορών επιχειρήσεων που εκτιμάται ότι θα προσθέσουν καθαρή αξία στην αποτίμηση του Ομίλου.
Σε αυτό το πλαίσιο, εντός του Ιουνίου 2025, ο Όμιλος υπέγραψε μη δεσμευτική συμφωνία για την εξαγορά του 40% της αλυσίδας καταστημάτων Bazaar με το τίμημα να κυμαίνεται στα 22-32 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, το πλάνο περιλαμβάνει τη μετατροπή υπό όρους και προϋποθέσεις των εταιρικών καταστημάτων Bazaar σε Carrefour, σε βάθος τριετίας, έτσι ώστε να ενισχυθεί το δίκτυο καταστημάτων και τα μερίδια στη σχετική αγορά.
Η έκπληξη με τα φαρμακεία
Το επόμενο βήμα του ομίλου εταιριών AVE μέσω της Retail & More υλοποιήθηκε την 22/07/2025 καθώς υπέγραψε με την Hatora Enterprises Company Limited δεσμευτική συμφωνία για συμμετοχή στο κεφάλαιο της κυπριακής εταιρίας ERINO ENTERPRISES COMPANY LTD.
Το προβλεπόμενο κεφάλαιο της εταιρείας αυτής θα είναι 10 εκ. ευρώ και η Retail & More θα συμμετάσχει με 1,5 εκ. ευρώ και θα αποκτήσει ποσοστό 15%. Η εταιρεία ERINO ENTERPRISES COMPANY LTD έχει ως σκοπό την δραστηριοποίηση στον χώρο των φαρμακείων.
H AVE έχει στόχο να προσθέσει 25 νέα καταστήματα Carrefour εντός του 2025, έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει συνολικά τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους
Οι δείκτες
Σε ομιλικό επίπεδο, ο κύκλος εργασιών (πωλήσεις) για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες στο πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε € 13,33 εκ. και € 7,11 εκ για την Εταιρεία έναντι € 11,66 εκ και € 5,28 εκ. αντίστοιχα, στο πρώτο εξάμηνο του 2024, εμφανίζοντας αύξηση κατά ποσοστό 14,3% και 34,7%, αντίστοιχα.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες για το εξάμηνο του 2025 ήταν ζημιογόνα κατά € 914 χιλ. έναντι ζημιών € 1,59 εκ. το εξάμηνο του 2024, ήτοι βελτίωση κατά 42,6 %. Τα σχετικά μεγέθη για την Εταιρεία ήταν κερδοφόρα κατά € 371 χιλ., μετά από πολλές περιόδους ζημιογόνων χρήσεων, όπως άλλωστε και τη συγκρίσιμη περίοδο του 2024, οπότε οι ζημιές ανήλθαν σε € 645 χιλ.
Τα αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου στο πρώτο εξάμηνο του 2025 για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες ήταν αρνητικά κατά € 354 χιλ., παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση κατά 91,7% έναντι των ζημιών € 4,27 εκ της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Αντίστοιχα τα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 789 χιλ. στο πρώτο εξάμηνο του 2025, έναντι ζημιών € 2,74 εκ της αντίστοιχης περιόδου του 2024.
Τα αποτελέσματα μετά από φόρους του Ομίλου για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες ήταν ζημιογόνα κατά € 303 χιλ. και € 4,23 εκ. στο εξάμηνο των ετών 2025 και 2024, αντίστοιχα.
Συνεπώς, οι ζημιές στην πρόσφατη περίοδο, επέδειξαν σημαντική υποχώρηση της τάξης του 92,8 %. Σε επίπεδο Εταιρείας τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν κερδοφόρα κατά € 1,53 εκ. στο υπό εξέταση εξάμηνο, έναντι ζημιών ύψους € 2,8 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Εκτιμήσεις της AVE για το β’ εξάμηνο του 2025
Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κυρίως λόγω εποχικότητας και της θετικής πορείας του τουρισμού που καταγράφεται.
Η βασική θυγατρική Retail & More συνεχίζει το αναπτυξιακό της πλάνο με τη λειτουργεία τεσσάρων νέων καταστημάτων εντός του δευτέρου εξαμήνου 2025 και ολοκληρώνει την ενοποίηση των συστημάτων με εγκατάσταση κοινού front office και ERP. Σημαντική ενίσχυση των εργασιών του Ομίλου κατά το επόμενο χρονικό διάστημα, αναμένεται να σηματοδοτήσει η έναρξη μιας νέας στρατηγικής κατεύθυνσης, ήτοι η ανάπτυξη του τμήματος κλιματισμού. Με οδηγό την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Candy στην ελληνική αγορά, καθώς και την αποκλειστική διανομή συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων της Haier, ο Όμιλος επενδύει σε ένα τομέα με σημαντικές προοπτικές και αυξανόμενες ανάγκες.