Σε μια στρατηγική κίνηση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού προχώρησε η Alfa. Η ελληνική εταιρεία από την Κοζάνη εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό (70%) στην καναδική εταιρεία Trio Bakery, αποκτώντας έτσι παραγωγική βάση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Αμερικής.
Πρόκειται για μια επένδυση που ανοίγει νέες δυνατότητες επέκτασης και ανάπτυξης της εταιρείας ευρύτερη στη διεθνή αγορά. Η Κατερίνα Κουκουτάρη, τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχειρήσεις μιλώντας στον ΟΤ υπογραμμίζει πως η καναδική αγορά ήταν στα πλάνα ανάπτυξης.
Η ελληνική εταιρεία από την Κοζάνη εξαγόρασε πλειοψηφικό ποσοστό (70%) στην καναδική εταιρεία Trio Bakery
26 κωδικοί της Alfa στα σούπερ μάρκετ του Καναδά
«Εξετάζαμε δυο χρόνια την περίπτωση να αποκτήσουμε γραμμή παραγωγής στον Καναδά. Είχαμε επαφές με την συγκεκριμένη εταιρεία. Είδαμε την ευκαιρία και την αξιοποιήσαμε» σημειώνει χαρακτηριστικά.
Βέβαια, η σχέση της Alfa με την χώρα των 1.000 λιμνών δεν είναι καινούργια. Τα προϊόντα της βρίσκονται στα ράφια από το 2007 και μέσα από στρατηγικές συνεργασίες έφθασε να καλύπτει το 70% της αγοράς, με περισσότερους από 26 κωδικούς προϊόντων να βρίσκονται στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Καναδά, όπως οι Sobeys, Loblaws και Metro.
Η σπανακόπιτα ως… brand name
Η Alfa δεν πρόκειται να περιοριστεί στην ελληνική κοινότητα. Αλλά σχεδιάζει να διεισδύσει σε ευρύτερες πληθυσμιακές ομάδες. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται έντονη επικοινωνιακή προώθηση με ενέργειες μάρκετινγκ με όχημα την… σπανακόπιτα. Ένα αμιγώς ελληνικό προϊόν που έχει σημαντική απήχηση και υψηλή αναγνωρισιμότητα.
Η φιλοδοξία είναι σαφής: να ξεφύγουν από το στενό πλαίσιο των «ethnic» προϊόντων. «Θα βγούμε σε όλα τα κανάλια του Καναδά. Δεν θα είναι στο ethnic», υπογραμμίζει, αποδεικνύοντας τη στόχευση σε ένα ευρύτερο καταναλωτικό κοινό. Στο πλαίσιο αυτό, η Alfa σκοπεύει να επενδύσει στην ενίσχυση των γραμμών παραγωγής της μονάδας στον Καναδά, μέσα από την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού.
«Όχι» στο Χρηματιστήριο
Και μπορεί η εταιρεία να μην κοιτάζει προς το παρόν το Χρηματιστήριο ή να μη σκέφτεται την πώληση παρά τις κρούσεις που δέχεται, ωστόσο η τρέχουσα πορεία είναι εντυπωσιακή. Οι πωλήσεις τρέχουν με διψήφια ανάπτυξη (πάνω από 10%) ενώ με ανάλογο ρυθμό εκτιμάται ότι θα κλείσουν και στο σύνολο του έτους.
Θετική στη μείωση τιμών
Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική αλλά και την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη μείωση των τιμών σε 1.000 κωδικούς, η κα. Κουκουτάρη χαρακτηρίζει θετική την κίνηση, και τονίζει πως η Alfa πάντα προσπαθεί να κρατάει τις τιμές σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να ανταποκριθεί.
Η Alfa ξεκίνησε από την Κοζάνη το 1952 και σήμερα αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα συνολικά έσοδα το 2024 ανήλθαν στα 68,97 εκατ. ευρώ ενώ τα προ φόρων κέρδη διατηρήθηκαν στα επίπεδα των 7,5 εκατ. ευρώ.