Ανθεκτικές αποδείχτηκαν οι πολυτελείς μάρκες στην ελληνική αγορά το 2024, καθώς Louis Vuitton, Prada και Hermès από το «χρυσό» στρατηγείο της οδού Βουκουρεστίου στο κέντρο της Αθήνας, αντιμετώπισαν με μαεστρία τις όποιες αντιξοότητες, κερδίζοντας Έλληνες αλλά και ξένους επισκέπτες.
Τουρισμός και σταθερή ζήτηση για τη Louis Vuitton
Ισχυρή αύξηση πωλήσεων 20% κατέγραψε για το 2024 η θυγατρική του ομίλου LVMH, Louis Vuitton Ελλάς, διαφοροποιώντας την πορεία της από τη γενικότερη τάση στον κλάδο της μόδας και των δερμάτινων ειδών, ο οποίος διεθνώς παρουσίασε σημαντική κάμψη.
Σύμφωνα και με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν στο ΓΕΜΗ το καλοκαίρι, η ελληνική θυγατρική κατέγραψε κύκλο εργασιών 77,81 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση να αποδίδει αυτή την επίδοση τόσο στην αυξημένη τουριστική κίνηση όσο και στη σταθερή ζήτηση από την εγχώρια αγορά.
Η στρατηγική επέκτασης της εταιρείας, με νέα σημεία πώλησης όπως το κατάστημα στην Astir Marina της Βουλιαγμένης και τα εποχικά καταστήματα στη Μύκονο, συνέβαλε καθοριστικά στο αποτέλεσμα.

To κατάστημα της Louis Vuitton επί της Βουκουρεστίου 19
Η κερδοφορία ακολούθησε την άνοδο των πωλήσεων, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 23,29 εκατ. ευρώ, επιτρέποντας τη διανομή μερίσματος άνω των 17,5 εκατ. ευρώ προς τη μητρική εταιρεία Louis Vuitton Malletier SAS. Για το επόμενο έτος, η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας αναμένει «ήπια ακόμη αύξηση της ζήτησης», βασιζόμενη στις θετικές προοπτικές του τουρισμού.
Στο +28% η Prada
Πάνω από 16 χρόνια συμπληρώνει στην ελληνική αγορά το ιταλικό brand του Mario Prada μέσα από την παρουσία του με τον ελληνικό βραχίονά του.
Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση Διαχείρισης που συνοδεύει τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024 που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ, το μερίδιο των καταναλωτών στη νεότερη γενιά αυξήθηκε σημαντικά, όπως και οι πωλήσεις των ψηφιακών καναλιών πωλήσεων καθώς και των εγχώριων καταναλωτών, με σημαντικό ορόσημο να αποτελεί το άνοιγμα του νέου εποχιακού καταστήματος Miu Miu στη Μύκονο τον Ιούλιο.

To κατάστημα της Prada επί της Βουκουρεστίου 17
Οι συνολικές πωλήσεις της χώρας για το 2024 έκλεισαν με σημαντική αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, της τάξης του +28%, με πωλήσεις-ρεκόρ στα 15,79 εκατ. ευρώ έναντι 11,73 εκατ. ευρώ το 2023. Ενώ εντυπωσιακή είναι και η εξέλιξη του κύκλου εργασιών καθώς από από τα 9,18 εκατ. ευρώ το 2022, η αύξηση ξεπερνά συνολικά το 72%.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 454.959 ευρώ το 2024, σε σύγκριση με 282.325 ευρώ το 2023 και 362 χιλ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας ισχυρή ανάκαμψη μετά την προσωρινή υποχώρηση του 2023, ενώ το EBITDA σχεδόν διπλασιάστηκε στις 774.625 ευρώ από 448.851 ευρώ το 2023 (+72,6%) και το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε στα 4,323 εκατ. ευρώ το 2024, έναντι 3,680 εκατ. ευρώ το 2023 (+17,5%).
Το 40% των αγοραστών είναι τοπικού χαρακτήρα, ενώ όσον αφορά το διεθνές πελατολόγιο, σημειώνεται επίσης σημαντική αύξηση που υποστηρίζεται έντονα από Αμερικανούς και Άραβες πελάτες που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 30% των συνολικών πωλήσεων.

Το κατάστημα της Hermès Grece στη γωνία Σταδίου και Βουκουρεστίου, στο City Link
Η άνοδος της Hermès Grece
Υπό την καθοδήγηση του Luc Hennard, Regional Managing Director για Ευρώπη και Μέση Ανατολή, η ελληνική θυγατρική του γαλλικού οίκου Hermès εμφάνισε κύκλο εργασιών που έκλεισε στα 22.352.639.36 ευρώ έναντι 17,5 της προηγούμενης χρήσης σημειώνοντας σημαντική αύξηση 27,56%.
Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις του 2024, το κόστος των πωληθέντων διαμορφώθηκε στο ποσό των 13,2 εκατ. ευρώ, έναντι 9,6 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων να κυμανθεί στο 40,96% επί των πωλήσεων έναντι 44,74% της προηγούμενης χρήσης.
Ακόμη πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις του εμβληματικού καταστήματος στη διασταύρωση των οδών Σταδίου και Βουκουρεστίου, στο City Link, όπου διατίθενται οι εμβληματικές τσάντες Birkin και Kelly, τα φημισμένα μεταξωτά μαντήλια και γραβάτες, τα ακριβά αρώματα και τα δερμάτινα είδη που φέρουν την σφραγίδα της παράδοσης του σελοποιού Thierry Hermes.