Tην μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία 25 χρόνια σημείωσαν οι μετοχές της LVMH, μετά την απροσδόκητη επιστροφή της στις αυξανόμενες πωλήσεις, υποδηλώνοντας ότι η πτώση της ζήτησης για προϊόντα πολυτελείας αρχίζει να υποχωρεί.
Η μετοχή σημείωσε άνοδο έως και 14% στο Παρίσι, την μεγαλύτερη ενδοημερήσια άνοδο από τον Σεπτέμβριο του 2001. Η LVMH, που θεωρείται ευρέως ως ηγέτης του κλάδου, έδωσε ώθηση στις μετοχές των εταιρειών πολυτελείας σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής.
Τα στοιχεία ωστόσο δείχνουν πως το μεγαλύτερο τμήμα του ομίλου σημείωσε συρρίκνωση για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο, με όλα τα άλλα τμήματα του ομίλου να φέρουν τη συγκεκριμένη βελτίωση.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της LVMH αυξήθηκαν κατά 3% το τρίμηνο, ενώ τα έσοδα από την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2%
Η LVMH, η Κίνα και οι… άλλοι
Ενώ τα έσοδα της LVMH για το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν μόλις 1% σε οργανική βάση, η αύξηση αυτή έθεσε τέλος σε δύο τρίμηνα πτώσης και προκάλεσε αισιοδοξία ότι η ζήτηση από την Κίνα, που αποτελεί από καιρό κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης, ενδέχεται τελικά να επιστρέψει. Όλα τα τμήματα της εταιρείας ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, και η περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα συνέβαλε στην ανάπτυξη για πρώτη φορά φέτος.
«Ο ρυθμός ανάκαμψης, που προέρχεται από όλες τις περιοχές, είναι ενθαρρυντικός και προμηνύει την επιστροφή στην ανάπτυξη το επόμενο έτος και μετά», ανέφερε στο Bloomberg η αναλύτρια της JPMorgan, Chiara Battistini.
Τα αποτελέσματα οδήγησαν σε άνοδο των μετοχών εταιρειών όπως η Kering SA, ιδιοκτήτρια της Gucci, η οποία σημείωσε άνοδο έως και 8,8% στο Παρίσι, η Hermes International και η Prada SpA, η οποία είναι εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ.
Οι επενδυτές θα έχουν περισσότερες ενδείξεις για την κατάσταση της ζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, όταν η Kering και η Hermès ανακοινώσουν τις πωλήσεις τους την επόμενη εβδομάδα.
Οι πωλήσεις της LVMH στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα αυξήθηκαν κατά 2% το τελευταίο τρίμηνο, μετά από πτώση 9% το πρώτο εξάμηνο, ανακοίνωσε η εταιρεία αργά την Τρίτη. Ο όμιλος παρατηρεί ενθαρρυντική ζήτηση στη χώρα, πρόσθεσε και η οικονομική διευθύντρια Cecile Cabanis κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της αγοράς.
Ομοίως η αναλύτρια της Morningstar, Jelena Sokolova, σημείωσε ότι βλέπει περαιτέρω δυνατότητες ανάκαμψης στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές «εξακολουθούν να διαθέτουν ένα μεγάλο μέρος των αποταμιεύσεών τους μετά την πανδημία».
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της LVMH αυξήθηκαν κατά 3% το τρίμηνο, ενώ τα έσοδα από την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2%, καθώς οι Αμερικανοί τουρίστες ξόδεψαν λιγότερα σε ακριβά προϊόντα λόγω της υποτίμησης του δολαρίου.

Το κατάστημα-ναυαρχίδα, «The Louis», του οίκου Louis Vuitton στη Σαγκάη
Ανοίγουν ξανά οι… σαμπάνιες
Ο τομέας κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών της LVMH, ο οποίος αντιμετώπιζε δυσκολίες και υπέστη μείωση των εσόδων για δυόμισι χρόνια, σημείωσε αύξηση, χάρη στην ανανέωση των αποθεμάτων σαμπάνιας στις ΗΠΑ και στις πωλήσεις ροζέ κρασιού.
Η Cabanis προειδοποίησε ότι η συγκρίσιμη βάση για την απόδοσή του θα είναι πιο δύσκολη στο τέταρτο τρίμηνο σε σχέση με το τρίτο. Το 2026, τα συγκρίσιμα στοιχεία θα είναι ευκολότερα, επισήμανε σχετικά.
Παρά την πρόσφατη ύφεση, ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελών προϊόντων στον κόσμο — με επικεφαλής τον δισεκατομμυριούχο Bernard Arnault — συνέχισε να επενδύει. Νωρίτερα φέτος, η Louis Vuitton άρχισε να προσφέρει προϊόντα μακιγιάζ, πουλώντας κραγιόν αξίας 140 ευρώ, τα οποία συνέβαλαν στην αύξηση της επισκεψιμότητας των καταστημάτων, ανέφερε η Cabanis.
Στη Σαγκάη, η μεγαλύτερη μάρκα του ομίλου Louis Vuitton άνοιξε ένα κατάστημα-ναυαρχίδα, το «The Louis», σε σχήμα πλοίου, το οποίο έχει προσελκύσει πλήθη και έχει συγκεντρώσει την προσοχή, συμπλήρωσε η CFO.

Η μόδα
Σίγουρα υπήρξαν πολλές αναταραχές στις κύριες εταιρείες της LVMH, ιδιαίτερα στον τομέα της μόδας. Όπως τονίζει και το Barrons, οι οίκοι Dior, Celine, Fendi, Givenchy και Loewe έχουν πρόσφατα προσλάβει νέους δημιουργικούς διευθυντές, και οι νέες τους οπτικές για τα brands έγιναν πρόσφατα πρωτοσέλιδο μετά την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. Αν και η ίδια η Cabanis αναγνωρίζει ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε τον αντίκτυπο που θα έχουν οι πρόσφατες επιδείξεις στις πωλήσεις, η δυναμική είναι ενθαρρυντική.
Στην Christian Dior Couture, όρισε τον Jonathan Anderson ως νέο σχεδιαστή, υπεύθυνο για τα γυναικεία ρούχα, την υψηλή ραπτική και τα ανδρικά ρούχα. Ο πρώην δημιουργικός διευθυντής της Loewe παρουσίασε την πρώτη του γυναικεία επίδειξη μόδας αυτό το μήνα στο Παρίσι. Τα νέα του σχέδια για ανδρικά ρούχα αναμένεται να φτάσουν στα καταστήματα τον Ιανουάριο, ενώ τα γυναικεία θα κάνουν την εμφάνισή τους το δεύτερο τρίμηνο.
Η μάρκα Fendi της LVMH, εν τω μεταξύ, διόρισε την πρώην σχεδιάστρια γυναικείας ένδυσης της Dior, Maria Grazia Chiuri, ως νέα διευθύντρια δημιουργικού τμήματος, με την πρώτη της συλλογή να αναμένεται τον Φεβρουάριο στο Μιλάνο.