Μέσα στους οκτώ μόλις μήνες του 2025, κολοσσοί πολυτελών ειδών, μάρκες μόδας και ομορφιάς όπως οι Kering, L’Oréal και LVMH, δεν δίστασαν να προχωρήσουν σε ανακατατάξεις στο portfolio τους, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε πιο νεανικά και δυναμικά κοινά, αλλά και να επενδύσουν στην αναγνωρισμότητα των brands τους, βελτιώνοντας και το οικονομικό τους status: από την Elf Beauty που προχώρησε στο «καυτό» deal του 1 δισ. με την Rhode, μέχρι τη τις φήμες για πώληση του 50% της Fenty από την LVMH και τη μεγαλύτερη συμφωνία της L’Oréal που έχει στα χέρια της το βραχίονα ομορφιάς της Kering.
Από την Kering και τη L’Oréal στην Fenty και τον LVMH
Όπως επισημαίνει το Business of Fashion, ο κολοσσός των πολυτελών αγαθών LVMH εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης του 50% των μετοχών του στην Fenty Beauty, στην οποία είναι συνιδιοκτήτρια με την τραγουδίστρια και επιχειρηματία Rihanna, βραβευμένη με Grammy, σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν στο Reuters.
Φημολογείται, μάλιστα, πως η εταιρεία συνεργάζεται με την επενδυτική τράπεζα Evercore για την εν λόγω πώληση.
Το 2017, η Rihanna -το πλήρες όνομα της οποίας είναι Robyn Rihanna Fenty- λάνσαρε την Fenty Beauty με τη βοήθεια της Kendo Brands, του εσωτερικού τμήματος ομορφιάς και ανάπτυξης προϊόντων της LVMH. Η ίδια και ο γαλλικός όμιλος κατέχουν από το 50% της εταιρείας.
Η Fenty Beauty, η οποία πραγματοποίησε καθαρές πωλήσεις ύψους περίπου 450 εκατομμυρίων δολαρίων το 2024, θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε 1 έως 2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δύο από τα άτομα.
Η Rihanna, που γεννήθηκε στα Μπαρμπάντος και είναι επίσης ιδιοκτήτρια της μάρκας εσωρούχων Savage X Fenty, ίδρυσε την Fenty Beauty με σκοπό να δημιουργήσει μια σειρά καλλυντικών που να ταιριάζει σε ένα ευρύτερο φάσμα αποχρώσεων και τύπων δέρματος, συμπεριλαμβανομένων των μαύρων, ισπανόφωνων και ασιατικών γυναικών. Τα προϊόντα, που περιλαμβάνουν καλλυντικά, προϊόντα περιποίησης δέρματος, μαλλιών και αρώματα, πωλούνται στα καταστήματα Sephora και στο Amazon.
Η αγορά της ομορφιάς αναμένεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό περίπου 3,33%
Η Rhode στα χέρια της Elf Beauty
Στις 28 Μαΐου, η Elf Beauty ανακοίνωσε ότι θα αποκτήσει την μάρκα ομορφιάς Rhode της Hailey Bieber σε μια συμφωνία ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων που ολοκληρώθηκε πράγματι στις αρχές Αυγούστου. Η τιμή της συμφωνίας ανήλθε στα 800 εκατομμύρια δολάρια κατά το κλείσιμο και περιλαμβάνει επιπλέον 200 εκατομμύρια δολάρια ως πληρωμή βάσει απόδοσης για τα επόμενα τρία χρόνια.
Σε μια τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του Μαΐου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elf, Tarang Amin, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει «πολύ υψηλό πήχη» για συγχωνεύσεις και εξαγορές και ενεργεί μόνο όταν βρίσκει έναν «πολλαπλασιαστή δύναμης win-win».
Ο Krakirian επισήμανε ότι η Elf προσπαθεί να επεκταθεί στην αγορά πολυτελών και φημισμένων προϊόντων ομορφιάς. Η συμφωνία της Elf με τη Rhode ωθεί επίσης την εταιρεία ομορφιάς περαιτέρω στην περιποίηση του δέρματος, καθώς ήδη λειτουργεί τα Elf Skin και Naturium.
To mega deal Kering – L’Oréal
Η εξαγορά ύψους 4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την οποία η L’Oréal θα αποκτήσει την House of Creed και τα δικαιώματα για τις άδειες χρήσης προϊόντων ομορφιάς και αρωμάτων των εμπορικών σημάτων που ανήκουν στον όμιλο πολυτελών προϊόντων Kering, συμπεριλαμβανομένης της Gucci (μετά τη λήξη της τρέχουσας άδειας με την Coty).
Η συμφωνία, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, περιλαμβάνει επίσης μια αποκλειστική συνεργασία για την εξερεύνηση επιχειρηματικών ευκαιριών στον τομέα της ευεξίας και της μακροζωίας.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά της L’Oréal μέχρι σήμερα, μεγαλύτερη από την αγορά της αυστραλιανής μάρκας Aesop για 2,5 δισ. δολάρια το 2023.

Μια αγορά 680 δισ. δολαρίων
Και όλα αυτά καθώς ο παγκόσμιος τομέας ομορφιάς εκτιμάται σε περίπου 646,20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και προβλέπεται να φτάσει τα 677,19 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025. Σύμφωνα με την Statista, η αγορά αναμένεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό περίπου 3,33%. Βασικοί παράγοντες είναι οι διαδικτυακές πωλήσεις, η ζήτηση για φυσικά και βιώσιμα προϊόντα και η ανάπτυξη σε συγκεκριμένους τομείς όπως η περιποίηση της επιδερμίδας, ο οποίος από μόνος του προβλέπεται να αποφέρει 177 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025.
Η μεγαλύτερη κατηγορία που φαίνεται πως συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, είναι η περιποίηση δέρματος, με παγκόσμια έσοδα που προβλέπεται να φτάσουν τα 177 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025.
Είναι η χρονιά, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις «κεφάλι» θα πάρει η προσωπική φροντίδα με προβλεπόμενο όγκο 293,08 δισεκατομμύρια δολάρια, την ίδια στιγμή που τα φυσικά και βιολογικά προϊόντα αναπτύσσονται με ετήσιο ρυθμό περίπου 10%.


































