Σε μια στιγμή που οι καταναλωτικές δαπάνες «φλερτάρουν» με τον περιορισμό εξαιτίας των αβεβαιοτήτων της παγκόσμιας οικονομίας, η Procter & Gamble κατάφερε όχι απλώς να σταθεί όρθια αλλά να… λάμψει.
O κατασκευαστής του Tide απέδειξε ότι ακόμη και σε περιόδους πίεσης, η ανάγκη για προσωπική φροντίδα και ομορφιά παραμένει ισχυρή. Τα αποτελέσματά της για το πρώτο τρίμηνο προκάλεσαν έκπληξη στις αγορές — μια ισχυρή υπενθύμιση ότι ακόμη και στις πιο αβέβαιες εποχές, το «καλό αισθητικό προϊόν» έχει τη δική του, αμετάβλητη θέση στην καρδιά των καταναλωτών.
Ενισχυμένη ζήτηση για την Procter & Gamble και σταθερότητα πωλήσεων
Η Procter & Gamble κατάφερε να ξεπεράσει τις εκτιμήσεις της Wall Street για το πρώτο τρίμηνο τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη, χάρη στη συνεχή ζήτηση για τα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης των μαλλιών.
Η αύξηση των τιμών, εν μέρει εξαιτίας των τελωνείων, δεν κατάφερε να περιορίσει την καταναλωτική διάθεση σε αυτές τις σειρές προϊόντων, επισημαίνει το Reuters.
Η συνολική κατανάλωση των προϊόντων της παρέμεινε σταθερή, αν και στην Κίνα καταγράφηκε αύξηση, γεγονός που υπογραμμίζει τις διαφοροποιημένες τάσεις σε διεθνές επίπεδο.
H μείωση του κόστους των τελωνείων και οι ανατροπές
Το ισχυρό στοιχείο της έκθεσης ήταν η αναθεώρηση της ετήσιας εκτίμησης του κόστους των τελωνειακών δασμών.
Η Procter & Gamble επανέλαβε ότι το εν λόγω κόστος μετά φόρων θα περιοριστεί σε περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια, πολύ χαμηλότερα από την αρχική εκτίμηση των 800 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε διατυπωθεί τον Ιούλιο.
Ωστόσο, ενώ η επανόρθωση αυτή είναι θετική, η διεθνής σκηνή διαταράχθηκε όταν ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την Πέμπτη την αποχώρηση των ΗΠΑ από όλες τις εμπορικές διαπραγματεύσεις με τον Καναδά.
Η καναδική κυβέρνηση, προς το παρόν, απέφυγε να σχολιάσει άμεσα.
Παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις, η μετοχή της εταιρείας ενισχύθηκε περίπου κατά 2% στις πρωινές συναλλαγές, παρόλο που συνολικά για το έτος έχει υποχωρήσει κατά 9%.
Ομορφιά σε πρώτο πλάνο – Οι πωλήσεις σε προϊόντα περιποίησης μαλλιών
Τα αποτελέσματα της P&G δείχνουν κοινά στοιχεία με αυτά της Unilever (μητρική εταιρεία της Dove), η οποία επίσης ανακοίνωσε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης από τα brands ομορφιάς της στις ΗΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των προϊόντων ομορφιάς – όπως είναι τα brands Pantene και Olay- παρουσίασαν αύξηση περίπου 1% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Η εταιρεία, όπως και οι ανταγωνιστές της, επέλεξε να αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ ως αντισταθμιστικό μέτρο ενάντια στις επιβαρύνσεις των τελωνειακών δασμών.
Η εταιρεία επέλεξε να αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ ως αντισταθμιστικό μέτρο ενάντια στις επιβαρύνσεις των τελωνειακών δασμών
Οικονομικά μεγέθη και προοπτικές
Τα συνολικά έσοδα της P&G για το τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τα 22,39 δισεκατομμύρια δολάρια — καλύτερα από τις προβλέψεις για 2% αύξηση και 22,17 δισ. δολάρια.
Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή (core EPS) διαμορφώθηκαν στα 1,99 δολάρια, υπερβαίνοντας τις προβλέψεις κατά 9 σεντ. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών, που μείωσε τον αντίκτυπο των δασμών.
Τα αποτελέσματα διατήρησαν την εταιρεία σε καλό δρόμο για την επίτευξη των ετήσιων στόχων της, τους οποίους διατήρησε, «σε ένα δύσκολο καταναλωτικό και γεωπολιτικό περιβάλλον», ανέφερε σε δήλωσή του ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος και βετεράνος της εταιρείας Jon Moeller.
Η P&G απέδειξε ότι τα brands ομορφιάς και περιποίησης μαλλιών αποτελούν ανθεκτικά στοιχήματα ακόμη και σε περιόδους αβεβαιότητας. Η στρατηγική της – με συνδυασμό αυξήσεων τιμών, περιορισμού κόστους και έμφασης σε προϊόντα υψηλής ζήτησης – απέδωσε καρπούς.
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως η διακοπή των διαπραγματεύσεων των ΗΠΑ με τον Καναδά, δημιουργούν νέες προκλήσεις.
Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα του τριμήνου δίνουν δυναμική στην P&G να συνεχίσει με αυτοπεποίθηση την πορεία της στο υπόλοιπο του έτους — εφόσον οι καταναλωτές διατηρήσουν την προτίμησή τους σε προϊόντα ομορφιάς ακόμα και υπό πίεση.



































