John Lewis: Γυρίζει σελίδα με premium στρατηγική

Παρά τις ζημίες 88 εκατ. λιρών το πρώτο εξάμηνο, η John Lewis επενδύει σε ένα premium προφίλ

John Lewis: Γυρίζει σελίδα με premium στρατηγική

Μια νέα premium στρατηγική αποφάσισε να υιοθετήσει η αλυσίδα λιανικής John Lewis καθώς ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να ανοίξει έναν VIP χώρο στο κατάστημά της στην Oxford Street στο Λονδίνο, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να προσελκύσει ξανά πελάτες, μετά από χρόνια κατά τα οποία έχει χάσει έδαφος από ανταγωνιστές όπως η Marks & Spencer.

Ο λόγος για το John Lewis Lounge, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση τα μέλη του προγράμματος καρτών επιβράβευσης του brands – κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι οι ζημίες του ομίλου όπως ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα, σχεδόν τριπλασιάστηκαν στα 88 εκατομμύρια λίρες το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Γιατί έγινε premium η John Lewis

Στην περιοχή, η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, θα δοκιμαστεί μέχρι τα Χριστούγεννα, στους πελάτες θα σερβίρεται ένα δωρεάν ποτήρι αφρώδους οίνου ή ζεστό ρόφημα, καθώς και μασάζ χεριών και μπράτσων, σοκολάτες Waitrose και σνακ από την αλυσίδα καφέ Benugo.

Η εταιρεία περιγράφει την περιοχή ως «VIP καταφύγιο» ή τον ιδανικό «τρίτο χώρο», που θα λειτουργεί ως το χώρο όπου όσα μέλη θέλουν, μπορούν μπορούν να ξεκουραστούν και να αναζωογονηθούν.

Η Rosie Hanley, διευθύντρια μάρκας στην John Lewis, εξήγησε στον Guardian πως «το νέο μας John Lewis Lounge έχει ως στόχο την επιβράβευση της αφοσίωσης με μια premium εμπειρία. Αυτή η δοκιμαστική περίοδος αποτελεί ένα τέλειο παράδειγμα της ευρύτερης στρατηγικής μας, επενδύοντας στα καταστήματά μας για να προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες με επίκεντρο την εξυπηρέτηση, τις οποίες οι πελάτες μας δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού».

John Lewis

Οι πελάτες που είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα My John Lewis του retailer, θα μπορούν να κάνουν κράτηση θέσεων εκ των προτέρων ή να προσέρχονται με τα πόδια εάν υπάρχει χώρος. Τα μέλη θα μπορούν να φέρουν μαζί τους δύο άτομα και ο χώρος VIP θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 30 πελάτες την ώρα.

Η πρωτοβουλία, η οποία αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την Sunday Telegraph, έρχεται καθώς η John Lewis επιδιώκει να επενδύσει στα καταστήματά της σε μια προσπάθεια να προσελκύσει πελάτες στα κεντρικά της καταστήματα.

Το άνοιγμα του VIP χώρου έρχεται μετά από μια επιτυχημένη προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων πελατών να εγγραφούν στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, του οποίου τα μέλη έχουν αυξηθεί κατά 13% τον τελευταίο χρόνο, φτάνοντας τα 3,8 εκατομμύρια άτομα.

Η εταιρεία λειτουργεί επίσης το πρόγραμμα επιβράβευσης My Waitrose. Σχεδιάζει να λανσάρει μια κοινή κάρτα επιβράβευσης, η οποία θα ισχύει για τα John Lewis και Waitrose, στο μέλλον.

Η αναδιάρθρωση… κοστίζει

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η John Lewis Partnership, η μητρική εταιρεία των John Lewis και Waitrose, δήλωσε ότι οι ζημίες της σχεδόν τριπλασιάστηκαν στα 88 εκατομμύρια λίρες το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς δέχτηκε πλήγμα από το κόστος αναδιάρθρωσης καθώς και από νέες φορολογικές και κανονιστικές χρεώσεις.

Ο όμιλος που λειτουργεί 36 πολυκαταστήματα και περισσότερα από 300 σούπερ μάρκετ Waitrose , τόνισε ότι οι νέοι κανονισμοί συσκευασίας και οι αυξημένες εισφορές εθνικής ασφάλισης της είχαν κοστίσει 29 εκατομμύρια λίρες, ενώ δαπάνησε 54 εκατομμύρια λίρες για την αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της, κυρίως για την αντικατάσταση της ξεπερασμένης τεχνολογίας.

Ως αποτέλεσμα, οι ζημίες προ φόρων του εξαμήνου του ομίλου που ανήκει σε εργαζομένους διευρύνθηκαν από 30 εκατομμύρια λίρες σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, παρά την αύξηση 4% των πωλήσεων σε 6,2 δισεκατομμύρια λίρες στο εξάμηνο έως τις 26 Ιουλίου.

Ο όμιλος σημείωσε ότι αναμένει ότι «το μακροοικονομικό περιβάλλον θα παραμείνει δύσκολο», αλλά εντείνει τις επενδύσεις ώστε να είναι «σε θέση να επιτύχει αύξηση κερδών σε ολόκληρο το έτος». Η John Lewis παραδοσιακά πραγματοποιεί όλα τα κέρδη της στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και αναμένει ότι και φέτος θα είναι το ίδιο.

Ποια είναι η John Lewis

Η εταιρεία ποτέλεσε ένα σταθερό σύμβολο του λιανικού εμπορίου του Λονδίνου για πάνω από έναν αιώνα, χωρίς όμως να μπορεί να εγγυηθεί κανείς -ούτε η ίδια η εταιρεία- την εσαεί παρουσία των φυσικών καταστημάτων.

Πάνω από 100 χρόνια πριν, ο ιδρυτής της, John Spedan Lewis, ξεκίνησε ένα πείραμα για έναν καλύτερο τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβάνοντας το προσωπικό στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης. Το πρώτο κατάστημα John Lewis άνοιξε το 1864 στην Oxford Street του Λονδίνου και σήμερα υπάρχουν 35 καταστήματα σε όλη τη Μεγάλη Βρετανία.

Το πρώτο κατάστημα franchise στην Ιρλανδία άνοιξε σε ένα κατάστημα Arnotts στο Δουβλίνο τον Οκτώβριο του 2016. Την ίδια χρονιά, άνοιξε και το πρώτο  ομώνυμο κατάστημα στην Αυστραλία.

OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο