Βρετανία: Η μουσική βιομηχανία προσθέτει ρεκόρ 8 δισ. λιρών στην οικονομία

Η περιοδεία Eras της Τέιλορ Σουίφτ είναι μεταξύ των μεγάλων γεγονότων που οδηγούν τις δαπάνες

Βρετανία: Η μουσική βιομηχανία προσθέτει ρεκόρ 8 δισ. λιρών στην οικονομία

Με ρεκόρ συνολικού ύψους 8 δισεκατομμυρίων λιρών συνέβαλε η μουσική βιομηχανία στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου το 2024, εν μέρει χάρη στην περιοδεία Eras της Τέιλορ Σουίφτ και συναυλιών των Take That.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του UK Music, του οργανισμού-ομπρέλα που περιλαμβάνει μια σειρά από φορείς όπως το BPI και το PRS for Music, το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 5% από τα 7,6 δισεκατομμύρια λίρες που συνεισέφεραν στο ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023. Εκτός από τις περιοδείες που δημιουργούν έσοδα μέσω πωλήσεων εισιτηρίων, τουρισμού και άλλων, το ποσό των 8 δισεκατομμυρίων λιρών περιλαμβάνει επίσης έσοδα από ηχογραφημένη μουσική, είτε μέσω πωλήσεων, streaming, εμπορικών συμφωνιών και άλλων πηγών.

Βρετανοί καλλιτέχνες όπως η Charli xcx – της οποίας το «Brat summer» ήταν αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο ποπ πολιτιστικό γεγονός του 2024 – άκμασαν στο εξωτερικό, βοηθώντας τις εξαγωγές μουσικής να φτάσουν σε νέο υψηλό: μια ακόμη αύξηση 5%, στα 4,8 δισεκατομμύρια λίρες. Φέτος είναι πιθανό να διατηρηθεί η ανοδική τάση, χάρη εν μέρει στις επιτυχημένες περιοδείες σε στάδια των Oasis, Coldplay και Dua Lipa.

Η υπουργός Εξωτερικών Ιβέτ Κούπερ χαρακτήρισε τη μουσική ως «μία από τις πιο ισχυρές εκφράσεις της ήπιας δύναμής μας στην πράξη» και δήλωσε ότι ήταν «βαθιά ευγνώμων για τον ρόλο που παίζει η μουσική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου στην προώθηση του βρετανικού πολιτισμού σε όλο τον κόσμο», αναφέρει ο Guardian.

μουσική βιομηχανία

4.000 νέες θέσεις εργασίας

Η βιομηχανία πρόσθεσε συνολικά 4.000 νέες θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανεβάζοντας τον αριθμό των ατόμων που εργάζονται πλήρους απασχόλησης στη μουσική βιομηχανία σε 220.000. Ο αριθμός των ανθρώπων που πραγματικά δημιουργούν μουσική – μουσικοί, συνθέτες, τραγουδοποιοί, παραγωγοί και τεχνικοί – αυξήθηκε κατά 2,9% σε 157.800, αν και για πολλούς από αυτούς τους ανθρώπους, η μουσική αποτελεί ένα μικρό μέρος του συνολικού τους εισοδήματος. Το 43% των απασχολούμενων διαπιστώθηκε ότι κερδίζουν λιγότερα από 14.000 λίρες ετησίως από τη μουσική.

Σε πρόλογο της έκθεσης, η Κούπερ επισήμανε το Πακέτο Ανάπτυξης Μουσικής ύψους 30 εκατομμυρίων λιρών της βρετανικής κυβέρνησης ως ένα όφελος για τη βρετανική βιομηχανία και είπε ότι η μουσική είναι μια σημαντική πτυχή του Συμβουλίου Ήπιας Δύναμης της βρετανικής κυβέρνησης, το οποίο ιδρύθηκε τον Ιανουάριο από τον προκάτοχό της Ντέιβιντ Λάμι μαζί με την υπουργό Πολιτισμού Λίσα Νάντι.

Το συμβούλιο έχει σχεδιαστεί, σύμφωνα τον Λάμι, για να «οικοδομήσει σχέσεις, να εμβαθύνει την εμπιστοσύνη, να ενισχύσει την ασφάλειά μας και να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη». Ο διευθύνων σύμβουλος της UK Music, Τομ Κιλ, συμμετέχει στο 26μελές συμβουλευτικό όργανο μαζί με προσωπικότητες από τον αθλητισμό, τις τέχνες, την πολιτιστική κληρονομιά, τον τουρισμό και άλλους.

Αλλά ο Κιλ προειδοποίησε: «Ενώ είναι εξαιρετικά νέα ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει πλέον τη μουσική ως έναν υποτομέα υψηλής ανάπτυξης, τελικά η κυβέρνηση πρέπει να κριθεί με βάση την πρόοδο που σημειώνει στη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης και στην απελευθέρωση των περιοδειών στην ΕΕ. Το status quo σε αυτά τα δύο μεγάλα ζητήματα στρέφεται επί του παρόντος εναντίον των συμφερόντων της μουσικής».

Oasis

Αρνητικό το Brexit και η ΑΙ

Οι περιορισμοί της ελευθερίας κυκλοφορίας μετά το Brexit είχαν μεγάλο αντίκτυπο στη μουσική βιομηχανία, με τη γραφειοκρατία και το κόστος να σημαίνουν ότι είναι πιο δύσκολο να περιοδεύσουν σε όλη την ΕΕ.

Σε μια έρευνα του UK Music σε περίπου 1.300 μουσικούς που συνοδεύει τα οικονομικά ευρήματα, οι ερωτηθέντες παραπονέθηκαν για λιγότερες προσκλήσεις για εμφάνιση, απαγορευτικό κόστος και αντίκτυπο στα δικαιώματα, καθώς η μουσική τους παίζεται λιγότερο στην Ευρώπη. Τα χρονοδιαγράμματα και το κόστος για βίζες προς τις ΗΠΑ έχουν επίσης αυξηθεί σημαντικά.

Το UK Music ζήτησε συμφωνία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ για την άρση των απαιτήσεων βίζας και άδειας εργασίας, και για τη μείωση του κόστους που σχετίζεται με το “carnet” που απαιτείται για τη μεταφορά αγαθών (όπως όργανα και εξοπλισμό περιοδείας) πέρα ​​από τα σύνορα της ΕΕ. Υπάρχει επίσης έκκληση για αμοιβαία συμφωνία μεταξύ των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με το κόστος βίζας.

Υπάρχουν επίσης φόβοι ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να διαβρώσει την απασχολησιμότητα σε ολόκληρο τον τομέα, καθώς αναδύονται εξελιγμένα εργαλεία που μπορούν να ανταγωνιστούν την ανθρώπινη τεχνογνωσία.

Η έρευνα του UK Music έδωσε μια ανάμεικτη εικόνα για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Πάνω από τους μισούς καλλιτέχνες και ερμηνευτές δήλωσαν ότι δεν χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη και δεν θα το κάνουν ποτέ. Αλλά οι παραγωγοί ήταν λιγότερο επιφυλακτικοί: περισσότεροι από τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είτε την έχουν ήδη χρησιμοποιήσει είτε θα ήταν ανοιχτοί στο να το κάνουν.

OT Originals
Περισσότερα από Tέχνη και Ζωή

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο