ΗΠΑ: Ρεκόρ οnline αγορών στη Cyber Week αλλά οι καταναλωτές δείχνουν κόπωση…

Η φετινή διαδικτυακή περίοδος αγορών των γιορτών σπάει ρεκόρ στις ΗΠΑ, αλλά πίσω από τα νούμερα κρύβονται ανησυχητικά σημάδια κόπωσης των καταναλωτών

ΗΠΑ: Ρεκόρ οnline αγορών στη Cyber Week αλλά οι καταναλωτές δείχνουν κόπωση…

Οι οθόνες φωτίζονται, τα «κλικ» πέφτουν ασταμάτητα και τα ηλεκτρονικά καλάθια γεμίζουν – η Cyber Week ξεκίνησε με εκρηκτικά νούμερα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις στις ΗΠΑ.

Παρ’ όλα αυτά, κάτω από τη γυαλιστερή επιφάνεια των ρεκόρ κρύβεται μια εικόνα αβεβαιότητας και προσεκτικής δαπάνης, που ίσως προαναγγέλλει μια πιο συγκρατημένη καταναλωτική χρονιά, αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Reuters.

Οι καταναλωτές ξοδεύουν, αλλά με μέτρο: αποφεύγουν παρορμητικές αγορές, στρέφονται σε εκπτώσεις, χρησιμοποιούν βραχυπρόθεσμα δάνεια, καταφεύγουν σε υπηρεσίες buy-now-pay-later, φανερώνοντας μια αργή διάβρωση της οικονομικής τους αντοχής.

ΗΠΑ: Online ρεκόρ με… προσοχή

Οι Αμερικανοί ξόδεψαν 44,2 δισεκατομμύρια δολάρια στο διαδίκτυο κατά την περίοδο της Cyber Week, που ξεκινά την Ημέρα των Ευχαριστιών και ολοκληρώνεται τη Δευτέρα που ακολουθεί, σύμφωνα με την Adobe Analytics.

Οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα δεν έχουν ακόμα δημοσιοποιηθεί, αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι εντυπωσιακοί αριθμοί μπορεί να μην αντανακλούν πλήρως την οικονομική πραγματικότητα.

Ο John Mercer, επικεφαλής έρευνας στην Coresight, επισημαίνει ότι οι αυξημένες τιμές λόγω δασμών και η συμβολή των πλουσιότερων καταναλωτών στη διατήρηση των λιανικών πωλήσεων φέτος δημιουργούν μια στρεβλή εικόνα της αγοράς.

Αγορές με φειδώ, η νέα πραγματικότητα

Παρά τα ρεκόρ, εμφανίζονται ξεκάθαρα σημάδια συγκράτησης.

Σύμφωνα με δεδομένα της Adobe, οι πελάτες σε Target και Walmart μείωσαν τις παρορμητικές αγορές, ενώ η χρήση υπηρεσιών buy-now-pay-later αυξήθηκε.

Η Amazon και άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα έριξαν τις τιμές σε καθημερινά είδη, όπως μπαταρίες και καθαριστικά, υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές για να καλύψουν βασικές ανάγκες, όπως επισημαίνει ο Jack O’Leary της NielsenIQ.

Έρευνες της Kantar δείχνουν ότι η δυνατότητα α των Αμερικανών να καλύψουν καθημερινά έξοδα μειώθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες τον τελευταίο μήνα, ενώ μια έρευνα της CivicScience ανέδειξε πως περισσότεροι από δύο στους τρεις καταναλωτές λαμβάνουν υπόψη τον αντίκτυπο των δασμών στις αγορές τους.

Οικονομική κόπωση και μελλοντικές προκλήσεις

Η συμπεριφορά αυτή δεν σημαίνει απαραίτητα ύφεση, αλλά υποδηλώνει μια αργή διάβρωση της οικονομικής υγείας των νοικοκυριών, σύμφωνα με την Julie Craig της Kantar.

Οι αναλυτές της RBC αναφέρουν ότι οι καταναλωτές με χαμηλότερο και μεσαίο εισόδημα δείχνουν σημάδια κόπωσης, με τις δαπάνες να παραμένουν σταθερές μετά από προηγούμενη αύξηση λόγω προετοιμασίας για δασμούς.

Η πίεση αναμένεται να γίνει πιο έντονη τους πρώτους μήνες του 2026, καθώς θα επηρεαστούν από δασμούς, πρόσφατες κυβερνητικές αναστολές και παύση προγραμμάτων βοήθειας, όπως τα SNAP benefits.

Ανάμεικτα μηνύματα από τους ειδικούς

Μερικοί, όπως ο Mark Mathews της National Retail Federation, παραμένουν αισιόδοξοι. Σημειώνει ότι για περίπου πέντε χρόνια η καταναλωτική ψυχολογία και οι πραγματικές δαπάνες δεν ακολουθούν πάντα την ίδια πορεία και σημαντικές μειώσεις είναι σπάνιες.

Όπως συνοψίζει ο Kent Smetters, καθηγητής οικονομικών στο Wharton: «Το συναίσθημα αντικατοπτρίζει το άγχος, η συμπεριφορά δείχνει τη δυνατότητα, και οι εκπτώσεις γεφυρώνουν το χάσμα». Οι καταναλωτές προσπαθούν να αξιοποιήσουν κάθε δολάριο, αλλά δεν σταματούν τελείως να ξοδεύουν.

Το φετινό ρεκόρ διαδικτυακών αγορών κρύβει πίσω του μια εικόνα καταναλωτικής αβεβαιότητας και περιορισμένης οικονομικής αντοχής. Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν αν η φετινή εκρηκτική Cyber Week ήταν απλώς ένα στιγμιαίο ξεπέταγμα ή η αρχή μιας πιο συγκρατημένης καταναλωτικής χρονιάς.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο