Η Ford, κάποτε πρωτοπόρος στον αγώνα για την ηλεκτροκίνηση, επαναπροσδιορίζει το μέλλον της. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε απώλειες ύψους $19,5 δισ. που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά του οχήματα, σηματοδοτώντας την αποχώρηση από τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα υπέρ των υβριδικών και των οχημάτων με προέκταση κινητήρα, αναφέρει η Wall Street Journal.
Καθώς η ζήτηση για EV μειώνεται και οι καταναλωτές διστάζουν, η Ford ποντάρει ότι ο δρόμος προς την κερδοφορία περνά μέσα από έναν ποικιλόμορφο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και όχι από μία μόνο ηλεκτρική στρατηγική.
H Ford αναγνωρίζει απώλειες στα ηλεκτρικά οχήματα
Οι απώλειες ύψους $19,5 δισ.είναι μια από τις μεγαλύτερες ζημιές που έχει καταγράψει ποτέ μια εταιρεία, και δείχνουν την πιο σοβαρή μέχρι σήμερα αναγνώριση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι οι φιλοδοξίες της για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να υλοποιηθούν σύντομα.
Η εταιρεία, η οποία έχει χάσει 13 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιχειρηματική της δραστηριότητα στα ηλεκτρικά οχήματα από το 2023, σκοπεύει να ενισχύσει τη γκάμα της με οχήματα βενζίνης, ενώ ταυτόχρονα στρέφεται σε υβριδικά μοντέλα και ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας που διαθέτουν ενσωματωμένο βενζινοκινητήρα.
Στόχος της Ford είναι να απομακρυνθεί από ζημιογόνα περιουσιακά στοιχεία και να επανακατανείμει το κεφάλαιο που προοριζόταν για τα ηλεκτρικά οχήματα σε μοντέλα με υψηλότερη κερδοφορία.
«Αντί να επενδύουμε δισεκατομμύρια στο μέλλον, γνωρίζοντας ότι αυτά τα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα φέρουν ποτέ κέρδη, αλλάζουμε στρατηγική», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, σε συνέντευξή του. «Τώρα γνωρίζουμε αρκετά για την αγορά των ΗΠΑ και έχουμε πολύ μεγαλύτερη βεβαιότητα σε αυτό το δεύτερο στάδιο των κινητήρων μειωμένων εκπομπών», πρόσθεσε.

Υποτονική ζήτηση, αργές κινήσεις
Οι κανονιστικές αλλαγές και η υποτονική ζήτηση από τους Αμερικανούς αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ να εγκαταλείψουν τα σχέδιά τους για ταχεία μετάβαση σε ένα μέλλον ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ford, η οποία είχε στοιχηματίσει πολλά στα ηλεκτρικά οχήματα, τώρα κάνει μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στον κλάδο.
Η εταιρεία δήλωσε ότι παραμένει σε καλό δρόμο για να παράγει ένα ηλεκτροκίνητο pickup αξίας 30.000 δολαρίων έως το 2027, το οποίο θα είναι το πρώτο σε μια νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους. «Τώρα αυτός είναι ο πυρήνας της στρατηγικής μας για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Αμερική», δήλωσε ο Φάρλεϊ.
Η εταιρεία θα σταματήσει να κατασκευάζει μια ηλεκτρική έκδοση του φορτηγού F-150, που ονομάζεται Lightning, και αντ’ αυτού θα κατασκευάσει μια έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας του φορτηγού. Τον περασμένο μήνα, η Wall Street Journal ανέφερε ότι τα στελέχη της εταιρείας συζητούσαν την κατάργηση της ηλεκτρικής έκδοσης.
Η Ford δήλωσε ότι μέχρι το 2030 περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου όγκου παραγωγής της θα αποτελείται από υβριδικά, οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας και ηλεκτρικά οχήματα, από 17% φέτος. Η στροφή προς τα υβριδικά επιταχύνεται σε όλο τον κόσμο, καθώς γίνονταιι όλο και πιο προσιτά και πρακτικά για τους καταναλωτές.
Για να ενισχύσει τα έσοδα, η Ford θα μετατρέψει το εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο Κεντάκι σε μια επιχείρηση μπαταριών αποθήκευσης.
Εν τω μεταξύ, έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να προσλάβει χιλιάδες νέους υπαλλήλους σε όλες τις ΗΠΑ, αν και περίπου 1.600 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο μπαταριών θα απολυθούν ενώ αυτό επαναπροσδιορίζεται.
Το 2024, η Ford ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων με έσοδα 185 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα 19,5 δισεκατομμύρια δολάρια απωλειών περιλαμβάνουν 6 δισεκατομμύρια δολάρια που συνδέονται με τη διάλυση μιας κοινοπραξίας με την SK Group για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Η Ford θα αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων στο τέταρτο τρίμηνο, αν και κάποια θα αναληφθούν αργότερα.
Επίσης, τη Δευτέρα, η εταιρεία αύξησε την πρόβλεψη κερδών της για το έτος σε 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, από 6 έως 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Λόγω του συνδυασμού της διστακτικότητας των καταναλωτών και των κανονιστικών αλλαγών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν απελευθερωθεί για να μειώσουν τις ηλεκτρικές τους φιλοδοξίες, αλλά αναγκάστηκαν να μειώσουν τη λογιστική αξία των σχετικών με EV περιουσιακών στοιχείων τους.

Η Ford δεν είναι η μόνη
Η General Motors, αναγκασμένη να αποσυρθεί από τα σχέδιά της να διαθέτει μια σειρά αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2035, απομείωσε κατά 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια τα περιουσιακά στοιχεία των ηλεκτρικών οχημάτων κατά το τρίτο τρίμηνο και σηματοδότησε ότι θα ακολουθήσουν περισσότερες απομειώσεις, καθώς μειώνει την παραγωγική της ικανότητα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Η GM αναγνώρισε ότι ο εξοπλισμός που αγόρασε για ένα προγραμματισμένο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων πήγε χαμένος, όταν η εταιρεία αποφάσισε να κατασκευάζει εκεί οχήματα βενζίνης.
Η Ford είχε επενδύσει σημαντικά στην μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά πρόσφατα άρχισε να μειώνει τις προσπάθειές της.
Στο Κεντάκι, η Ford και η SK δαπάνησαν σχεδόν 6 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσουν το μεγαλύτερο συγκρότημα μπαταριών στις ΗΠΑ. Αλλά η Ford και η SK έβαλαν σε αδράνεια ένα από τα δύο κτίρια στο χώρο, χωρίς ποτέ να εγκαταστήσουν εξοπλισμό. Το άλλο εργοστάσιο, εν τω μεταξύ, λειτουργούσε πολύ κάτω από την παραγωγική του ικανότητα.
Η Ford σχεδιάζει να κατασκευάζει εκεί μπαταρίες για κέντρα δεδομένων, αντί για μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες μπαταριών, όπως η GM, ο νοτιοκορεατικός όμιλος LG και η Stellantis, αγωνίζονται να επαναχρησιμοποιήσουν τα εργοστάσια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για να εξυπηρετήσουν τις αναπτυσσόμενες αγορές κέντρων δεδομένων και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, αντί για οχήματα.
Οι κινήσεις αυτές αντικατοπτρίζουν τη διάγνωση των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι, όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, οι Αμερικανοί θέλουν μικρότερα, προσιτά μοντέλα όπως αυτά που κατασκευάζονται από Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων και πωλούνται εκτός ΗΠΑ.
















![Χρυσές λίρες: Πλησιάζει τα 1.000 ευρώ – Πού πωλούνται στην Ελλάδα [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/07/ot_lires25.png)





















