Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επιστροφή των liners στον Πειραιά έως τον προσεχή Απρίλιο

Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

Μπορεί η τάση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το ενδεκάμηνο του 2025 να παραμένει πτωτική  στους δυο από τους τρεις προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά που ελέγχονται από την Cosco Shipping Ports  ωστόσο τα στελέχη του λιμανιού εκτιμούν ότι όλα θα αλλάξουν μετά το πρώτο τετράμηνο του 2026. Τα στελέχη του του ΟΛΠ και της Cosco βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής, προσβλέποντας στην επιστροφή των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (liners) στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.

Όπως εκτιμούν, μόλις αποκατασταθεί η ασφάλεια στη συγκεκριμένη θαλάσσια ζώνη και επανέλθουν τα δρομολόγια στη γνωστή προ της κρίσης ρότα, η διακίνηση containers από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας «θα απογειωθεί».

Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για επιστροφή των liners έως τον προσεχή Απρίλιο, ενώ πιο συγκρατημένες προβλέψεις μεταθέτουν την πλήρη επαναφορά των δρομολογίων έως το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, που πυροδοτήθηκε από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εμπορικά πλοία από τον Νοέμβριο του 2023, εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά το λιμάνι του Πειραιά. Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν αναδιατάξει τις ρότες των πλοίων τους, επιλέγοντας τον περίπλου της Αφρικής, με αποτέλεσμα το ελληνικό λιμάνι να έχει χάσει το στρατηγικό πλεονέκτημα του πρώτου μεγάλου λιμενικού σταθμού μετά την έξοδο από το Σουέζ.

Τι δείχνει ο Νοέμβριος

Τα στοιχεία Νοεμβρίου, που ανακοίνωσε η COSCO Shipping Ports, η οποία ελέγχει τους δυο από τους τρεις προβλήτες (ΙΙ και ΙΙΙ)  του Πειραιά μέσω της ΣΕΠ, αποτυπώνουν τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση. Ειδικότερα τον Νοέμβριο,  η διακίνηση containers εξακολούθησε να καταγράφει πτωτική πορεία σε σύγκριση με πέρυσι τον ίδιο μήνα, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα αι στο ενδεκάμηνο.

Ειδικότερα από τους δυο προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά η Cosco Shipping Ports, διακίνησε τον Νοέμβριο  301,1 χιλιάδες Teu έναντι 363,1 χιλιάδες Teu το αντίστοιχο μήνα του 2024 σημειώνοντας πτώση 17.1%. Ανάλογη είναι η εικόνα και για το ενδεκάμηνο με την συνολική όμως ποσοστιαία πτώση να είναι μικρότερη. Το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 από τους δυο προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά διακινήθηκαν   3.645,9 χιλιάδες Teu έναντι  3.861,7 χιλιάδες Teu το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι καταγράφοντας μία μείωση κατά 5,6%.

Σε αντίθεση με τον Πειραιά που βρίσκεται σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση από την δυτική είσοδο στη Μεσόγειο Θάλασσα (τα στενά του Γιβραλτάρ) αλλά λιμάνια της Cosco στη δυτική Μεσόγειο συνεχίζουν να καταγράφουν ανοδικές τάσεις στη διακίνηση containers καθώς αποτελούν αυτά πλέον σταθμούς μεταφόρτωσης των μεγάλων containerships που κάνουν τον γύρο της Αφρικής.

Στα άλλα λιμάνια της Ευρώπης

Σύμφωνα με την Cosco Shipping Ports τα terminals  της θυγατρικής της εταιρείας Cosco Shipping Ports (Spain) Terminals S.L.U. σε δυο Ισπανικά λιμάνια (Βαλένθια και Μπιλμπάο)  κινήθηκαν ανοδικά στη διακίνηση containers ξεπερνώντας για ένα ακόμη μήνα τις επιδόσεις του Πειραιά Ειδικότερα η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U.  διακίνησε τον Νοέμβριο 326,6 χιλιάδες Teu έναντι 290 χιλιάδες Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι σημειώνοντας άνοδο 12,6%, ενώ στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 η διακίνηση έφτασε στα 3.440,5 Teu έναντι 3.349,7 Teu το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφοντας άνοδο 2,7%.

Ανοδικά κινήθηκαν και άλλοι κινεζικοί λιμενικοί σταθμοί σε μεγάλα λιμάνια δυτικής Ευρώπης όπως της Αμβέρσας. Η Antwerp Gateway NV διακίνησε τον Νοέμβριο  210,3 χιλιάδες Teu έναντι 197,7  χιλιάδες Teu τον Νοέμβριο του 2024 σημειώνοντας άνοδο  6.4% ενώ στο ενδεκάμηνο η αύξηση είναι 8,1% στις  2.246,1 χιλιάδες Teu έναντι   2.077,1 χιλιάδες Teu πέρυσι την ίδια περίοδο. Επίσης το Euromax Terminal Rotterdam στην Ολλανδία κατάγραψε τον Νοέμβριο άνοδο 23,2% στις  197,4 χιλιάδες Teu ενώ συνολικά στο ενδεκάμηνο η αύξηση ήταν 0,6% στις 2.149,5 χιλιάδες Teu.

Συνολικά οι λιμενικοί σταθμοί της Cosco Shipping Port εκτός Κίνας, οι οποίοι ελέγχονται από 16 θυγατρικές εταιρείες καταγράψανε στο ενδεκάμηνο άνοδο στη διακίνηση containers κατά 10,7% στις 33.374,5 χιλιάδες Teu ενώ ειδικά τον Νοέμβριο η άνοδος ήταν της τάξης του 24,7% στις 3.442,6 χιλιάδες Teu.

Η συνολική διακίνηση containers σε όλα τα λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, εντός και εκτός Κίνας, μέσω 37 θυγατρικών εταιρειών αυξήθηκε τον Νοέμβριο κατά 9,7% στις 10.324,4 χιλιάδες Teu έναντι 9.413,2 χιλιάδες Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι και στο εννεάμηνο στις 107.229,8 χιλιάδες Teu έναντι 101.181,5 χιλιάδες Teu πέρυσι (αύξηση 6%).

OT Originals
Περισσότερα από Λιμάνια

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο