Birkenstock: Οι δασμοί Τραμπ «φρενάρουν» τα κέρδη της

Οι δασμοί περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους της Birkenstock, με τη ζήτηση να παραμένει συγκρατημένη

Birkenstock: Οι δασμοί Τραμπ «φρενάρουν» τα κέρδη της

Η Birkenstock, το εμβληματικό brand υποδημάτων από τη Γερμανία, βλέπει τις προοπτικές της για το 2026 να ψαλιδίζονται καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ και η συγκρατημένη καταναλωτική ζήτηση θέτουν εμπόδια στην ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη των πωλήσεων για το 2026 προβλέπεται πιο μετρημένη από τα προηγούμενα δύο χρόνια, δημιουργώντας ανησυχία στους επενδυτές, ενώ οι μετοχές της υποχώρησαν σχεδόν 5% στις πρώτες συνεδριάσεις, αναφέρει το Reuters.

Οι δασμοί πιέζουν τα περιθώρια κέρδους

Η Birkenstock αναμένει ότι οι δασμοί εισαγωγής από τις ΗΠΑ θα μειώσουν τα περιθώρια μικτού κέρδους κατά περίπου 100 μονάδες βάσης το 2026. Η εταιρεία είχε ήδη αντιμετωπίσει αντίστοιχη πρόκληση το 2025, αλλά κατάφερε να μετριάσει τον αντίκτυπο με επιλεκτικές αυξήσεις τιμών και έγκαιρες αποστολές προϊόντων πριν από την επιβολή των δασμών.

Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Ivica Krolo, τόνισε ότι η επίπτωση το 2026 θα είναι μεγαλύτερη λόγω των συνεχιζόμενων δασμών και των αυξημένων τιμών πρώτων υλών.

Μετρημένη ανάπτυξη και χαμηλότερα κέρδη

Η εταιρεία προβλέπει για το 2026 καθαρό περιθώριο κέρδους μεταξύ 57% και 57,5%, μειωμένο από 59,1% το 2025. Τα αναθεωρημένα κέρδη ανά μετοχή εκτιμώνται μεταξύ 1,90 και 2,05 ευρώ, χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέρχονταν στα 2,08 ευρώ.

Οι ετήσιες πωλήσεις αναμένονται να αυξηθούν κατά 13% έως 15%, χωρίς να συνυπολογίζονται οι διακυμάνσεις των νομισμάτων, σημειώνοντας επιβράδυνση σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη.

Στρατηγικές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων

Παρά τις δυσκολίες, η Birkenstock συνεχίζει να επενδύει στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων της και την ανανέωση συλλογών.

Το 2025 άνοιξε 30 νέα καταστήματα παγκοσμίως και σκοπεύει να προσθέσει ακόμη 40 το 2026.

Στόχος της εταιρείας είναι να προσελκύσει νεότερους και εύπορους καταναλωτές μέσω νέων συλλογών και εποχιακών κυκλοφοριών.

Αντίκτυπος στην αγορά και τις καταναλωτικές συνήθειες

Οι δασμοί των ΗΠΑ έχουν πλήξει ευρύτερα τις ευρωπαϊκές εταιρείες, οδηγώντας σε αυξημένες τιμές σε τρόφιμα, έπιπλα και άλλα εισαγόμενα προϊόντα.

Οι αναλυτές τονίζουν ότι η επίπτωση της Birkenstock είναι περισσότερο αποτέλεσμα εξωτερικών παραγόντων παρά αδυναμίας της ίδιας της εταιρείας.

Η Birkenstock, που παράγει τον κύριο όγκο των προϊόντων της στη Γερμανία, εστιάζει σε αύξηση τιμών και βελτίωση παραγωγικής αποδοτικότητας για να περιορίσει τον αντίκτυπο των δασμών.

Το τέταρτο τρίμηνο και οι τελικές επιδόσεις

Στο τέταρτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 526,3 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας ελαφρά τις εκτιμήσεις των αναλυτών (522,6 εκατ. ευρώ).

Παρά τη θετική αυτή εικόνα, η προοπτική για το 2026 δείχνει μετρημένη ανάπτυξη, αντανακλώντας την αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές και τις προκλήσεις που επιβάλλουν οι δασμοί.

Μια εταιρεία υπόθεση οικογενειακή

Την 1η Δεκεμβρίου, ένα από τα πιο σημαντικά μέλη της οικογένειας Birkenstock, ο Carl Birkenstock (1900–1982), θα γιόρταζε τα 125α γενέθλιά του.

Ο Carl εντάχθηκε στην επιχείρηση του πατέρα του Konrad σε νεαρή ηλικία και ανέλαβε ευθύνες σχεδόν από την αρχή. Μοιραζόταν το πάθος του Konrad για την υγεία των ποδιών και σύντομα ανέλαβε τις διαλέξεις του για το θέμα αυτό.

Kατέγραψε τις γνώσεις και τις παρατηρήσεις του, δημοσιεύοντας άρθρα και βιβλία, με πιο δημοφιλές έργο του το Fußorthopädie – System Carl Birkenstock (1949). Η έκφραση «Naturgewolltes Gehen» – να περπατάς όπως ορίζει η φύση –  παραμένει το σύνθημα της System Carl Birkenstock μέχρι σήμερα.

Εκείνη την εποχή, η κύρια δραστηριότητα της Birkenstock επικεντρωνόταν στις εσωτερικές σόλες, και ο Carl συνέχισε να βελτιώνει και να αναπτύσσει τα σχέδια του πατέρα του. Ωστόσο, το πραγματικό του πάθος παρέμενε το ιδανικό παπούτσι. Βλέποντας καθημερινά πόσο επιβλαβή μπορεί να είναι τα ακατάλληλα υποδήματα για την υγεία των ποδιών, ήθελε να δημιουργήσει το τέλειο παπούτσι.

Για αρκετές δεκαετίες, ο Carl κατασκεύαζε με τα χέρια του εκατοντάδες πρωτότυπα και στις αρχές της δεκαετίας του 1950 κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα σχέδιά του σε πολλές χώρες. Η επόμενη πρόκληση ήταν να βρει έναν τρόπο μαζικής παραγωγής του Ideal Shoe. Στο σχεδιασμό του, βασικό στοιχείο ήταν η μέγιστη δυνατότητα προσαρμογής, ώστε το παπούτσι να ταιριάζει όσο το δυνατόν περισσότερο σε κάθε χρήστη. Συνεργάστηκε με διάφορους κατασκευαστές υποδημάτων για να το επιτύχει, αλλά τελικά η μαζική παραγωγή αποδείχθηκε ανέφικτη. Ενώ άλλοι θα είχαν συμβιβαστεί με το όραμά τους για να δημιουργήσουν ένα εμπορεύσιμο προϊόν, ο Carl Birkenstock αρνήθηκε να το κάνει.

Παρόλο που το Ideal Shoe δεν έφτασε ποτέ στη μαζική παραγωγή, παραμένει ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Birkenstock.

Ο Carl αποσύρθηκε από την επιχείρηση στις αρχές της δεκαετίας του 1960, παραδίδοντας τα ηνία στον γιο του Karl, και αφιερώθηκε πλήρως στα γραπτά του για την υγεία των ποδιών. Λίγο αργότερα, πραγματοποίησε το όνειρο του πατέρα του, αλλά με μια μικρή διαφορά: αντί για κλειστό παπούτσι, το πρώτο εμπορικό παπούτσι της Birkenstock ήταν ένα σανδάλι, γνωστό σήμερα ως MADRID.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο