Θεωρίες και σενάρια αναπτύχθηκαν τόσο για το φορτίο που μετέφερε το εμπορικό τρένο όσο και για το «μανιτάρι» φωτιάς που προκλήθηκε αμέσως μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχίων στα Τέμπη.
Για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» Κώστας Ντελέζος, υποστήριξε ότι ήταν σίδερα, σιτηρά και φρούτα.
«Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη», σχολίασε ο δημοσιογράφος μιλώντας την περασμένη Παρασκευή στην ΕΡΤ.
«Το μανιτάρι φωτιάς οφείλεται σε ηλεκτρικό τόξο»
Όσον αφορά το «μανιτάρι φωτιάς» που ξέσπασε κατά την πολύνεκρη σύγκρουση των δύο τρένων, ο δημοσιογράφος, είπε ότι «αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο».
Επικαλούμενος τους μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, εξήγησε πως το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, έχει γραμμές επάνω, οι οποίες είναι 25.000 βολτ. «Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα “τόξο φλόγας”» ανέφερε.
Πού οφείλεται η γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς
Επίσης ο δημοσιογράφος σχετικά με τους λόγους γρήγορης εξάπλωσης της φωτιάς, ανέφερε: «Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο».
Περιγράφοντας την ακολουθία των δραματικών γεγονότων μετά την σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε ότι «η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».
Latest News
Θεμελίωση του αεροδρομίου «Λυδία» στην Καβάλα
Το αεροδρόμιο θα υπηρετεί τη Γενική Αεροπορία, στην οποία εντάσσονται πτητικές δραστηριότητες που δεν αφορούν σε μείζονες εμπορικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς, όπως η εκπαίδευση των επαγγελματιών πιλότων
Ερχεται νέο μεγάλο κύμα αφρικανικής σκόνης – Πρόβλεψη για φαινόμενο με διάρκεια
Προειδοποίηση για νέα προέλαση αφρικανικής σκόνης στην Ελλάδα
«Πληθωρισμό απληστίας» του Μητσοτάκη, καταγγέλλουν τα κόμματα – Σε απεργία το Δημόσιο
Η ακρίβεια συνεχίζει να «ροκανίζει» το εισόδημα των Ελλήνων – Οι αυξήσεις στα τρόφιμα και τα καύσιμα «στριμώχνουν» τους πολίτες, ενώ το πρόβλημα της πανάκριβης στέγασης διογκώνεται
Σύντομα η απορρόφηση των 6.000 επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, λέει η Χαραλαμπογιάννη
Μιλώντας για το μπόνους παραγωγικότητας ανέφερε ότι η δαπάνη θα φτάσει τα 40 εκατ. ευρώ
Οι πλημμύρες έφεραν κλιματικούς μετανάστες στη Βραζιλία
Οι εκτοπισμένοι αναγκάζονται να ξεκινήσουν μια νέα ζωή σε μεγαλύτερο υψόμετρο.
Λύση στο πρόβλημα υδροδότησης της Κινέτας
Με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής η δημοπράτηση του έργου
Δημοσκόπηση: «Κλειδώνει» τη 2η θέση ο ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές – Ποιοι μπαίνουν ευρωβουλή
Καθηλωμένα τα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ, μάχη για την τέταρτη θέση ανάμεσα σε ΚΚΕ και Ελληνική Λύση
Επιστολή Μιχαηλίδου για την ενίσχυση του Ειδικού Σώματος Ιατρών των ΚΕΠΑ
Τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας συστάθηκαν το 2011
Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Α.Θ.Ε.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Τα δεδομένα μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν – Τι δεν είπαν για να παραμείνουν τα «ήρεμα νερά»
Το επόμενο διάστημα η πρόθεση Αθήνας και Άγκυρας είναι να πυκνώσουν οι συναντήσεις Ελλήνων και Τούρκων αξιωματούχων