Οπλισμένη με τα «μέγιστα επίπεδα ασφαλείας που μπορεί κανείς να φανταστεί», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, παραδόθηκε σήμερα το πρωί στην κυκλοφορία η αναβαθμισμένη σήραγγα στην Κατερίνη (Σήραγγα Τ4)το ρεύμα με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, μήκους ενός χιλιομέτρου και αμφιδρομημένη, προς το παρόν, μέχρι να ολοκληρωθεί- την άνοιξη του 2025- και το κομμάτι της καθόδου προς την Αθήνα.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Στο 80% η πρόοδος εργασιών μέχρι το τέλος του 2024
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ οι εργασίες εκτελούνται από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. «Ουσιαστικά είναι σαν να κατασκευάζουμε εξαρχής τις σήραγγες, αφού είναι 20ετίας και δεν είχαν καθόλου τις προδιαγραφές που απαιτούνται», επισήμανε από το σημείο ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ευχαριστώντας τους φορείς για τη συνεργασία τους, την ΕΛ.ΑΣ για τη συνδρομή της και τους επαγγελματίες της περιοχής για την υπομονή και κατανόησή τους.
Λέγοντας ότι οι εργασίες στις σήραγγες κρίνονταν επιβεβλημένες, ο κ. Ταχιάος σημείωσε «όπως έχουμε όλοι καταλάβει, η ασφάλεια αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα, την πιο σημαντική παράμετρο στη διαχείριση των μετακινήσεων σε ό,τι αφορά τις μεταφορές».
Τονίζεται ότι η αμφιδρόμηση στην άνοδο προς Θεσσαλονίκη- εντός της σήραγγας που δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία- επιλέχθηκε από όλους τους φορείς έτσι ώστε να διέρχονται από την περιφερειακή οδό Κατερίνης μόνο τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων. Η αναβαθμισμένη σήραγγα έχει τρεις λωρίδες, μία για άνοδο προς Θεσσαλονίκη και μια για κάθοδο προς Θεσσαλονίκη ενώ η μεσαία χρησιμοποιείται για οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Από την πλευρά του, ο τεχνικός σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Κώστας Καλογήρου, επισήμανε ότι οι αναβαθμισμένες σήραγγες πληρούν τις πιο αυστηρές και υψηλές τεχνικές προδιαγραφές -μεταξύ άλλων- σε πυραντοχή και τόνισε ότι με την τοποθέτηση του νέου φωτισμού Led, επιτυγχάνεται μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος σε ποσοστό που υπερβαίνει κατά πολύ το 50%.
Ο κ. Ταχιάος επιθεώρησε σήμερα τις εργασίες και την πρόοδο του έργου και στις δύο σήραγγες της Κατερίνης, ενώ το «παρών» έδωσαν βουλευτές και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024.
Το ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας Κατερίνης αυξάνουν το παρεχόμενο επίπεδο ασφάλειας προς τους οδηγούς, εφάμιλλο με αυτό των νέων σηράγγων του αυτοκινητόδρομου, εναρμονίζοντάς την με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων.
Ο αναβαθμισμένος κλάδος προς Θεσσαλονίκη, εκτός από την ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών και την επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά, χρησιμοποιεί φωτιστικά τεχνολογίας LED με σκοπό τη βελτίωση του φωτισμού, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσω της βελτιστοποίησης κατανάλωσης ενέργειας και έχει επίσης εξοπλιστεί με σύγχρονα μέσα ελέγχου και τηλεχειρισμού των συστημάτων της.
Για τον βέλτιστο συντονισμό και την ετοιμότητα του προσωπικού όλων των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Τροχαία Αυτοκινητόδρομων, ΕΚΑΒ), υπενθυμίζεται ότι πραγματοποιήθηκε στη σήραγγα το πρωί της 10ης Μαΐου και πριν την παράδοση σε κυκλοφορία του κλάδου προς Θεσσαλονίκη, άσκηση ετοιμότητας πλήρους κλίμακας.
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας κρίθηκαν απαραίτητες και δρομολογήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο, που έχει αναλάβει και την ευθύνη επίβλεψης και χρηματοδότησης μέρους αυτών. Επί του παρόντος, λόγω της παλαιότητας κατασκευής της, η σήραγγα δεν συμμορφώνεται πλήρως με τις σύγχρονες προδιαγραφές και απαιτήσεις ασφαλούς λειτουργίας, καθιστώντας επιβεβλημένη την εκτέλεση των εργασιών αναβάθμισης.
Χαρακτηριστικότερο πρόβλημα αποτελεί η αντοχή της υποδομής σε φωτιές πολύ μεγάλου πυροθερμικού φορτίου, δεδομένης της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων. Ως αποτέλεσμα της αναβάθμισης της σήραγγας θα είναι και η προστασία της τοπικής αστικής κυκλοφορίας πάνω από τη σήραγγα, δεδομένου ότι αυτή διέρχεται κάτω από τον αστικό ιστό.
Η αναβάθμιση της σήραγγας έχει σχεδιαστεί με βάση την τεχνολογία αιχμής ενσωματώνοντας καινοτόμες τεχνολογίες που ικανοποιούν τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά standards. Σημαντική προσπάθεια έχει γίνει προς την κατεύθυνση της αειφορίας, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέσω της βελτιστοποίησης κατανάλωσης ενέργειας αφού ο νέος φωτισμός της σήραγγας θα είναι πλήρως τεχνολογίας LED.
Οι εργασίες
Οι εργασίες, όπως αναφέρεται σε παλαιότερη ανακοίνωση της Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, έχουν ανατεθεί στην κατασκευαστική εταιρεία VINCI ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕ. Αναλυτικά, υλοποιούνται οι ακόλουθες εργασίες:
*Επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά με την εφαρμογή πυράντοχων πλακών κατά μήκος της οροφής της σήραγγας για προστασία από υψηλές θερμοκρασίες.
*Εργασίες για την ποιοτική αναβάθμιση και την εξυπηρέτηση του νέου σχεδιασμού των ΗΗΜ συστημάτων
*Πλήρης ανακατασκευή των καναλιών καλωδίων της σήραγγας.
*Μετακίνηση, αναβάθμιση και προστασία του δικτύου πυρόσβεσης.
*Νέοι ηλεκτρικοί πίνακες στη σήραγγα και στο κτίριο εξυπηρέτησης
*Εργασίες βαριάς συντήρησης και αναβάθμιση της λειτουργικότητας του συστήματος αερισμού Φωτισμός Εκκένωσης για την καθοδήγηση των χρηστών σε περίπτωση σημαντικού συμβάντος
*Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος φωτισμού με νέο σύστημα βασισμένο αποκλειστικά σε φωτιστικά τεχνολογίας LED.
*Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος CCTV με σκοπό την πλήρη κάλυψη της σήραγγας
*Αντικατάσταση του συστήματος αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων για την άμεση ανίχνευση συμβάντος εντός της σήραγγας
*Αντικατάσταση της υφιστάμενης καλωδίωσης μεγαφωνικής εγκατάστασης εντός σήραγγας με πυράντοχα καλώδια
*Αναβάθμιση της Μονάδας Επεξεργασίας Ρύπων του συστήματος αποχέτευσης
*Αντικατάσταση του συστήματος Πληροφόρησης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ηλεκτρονική σήμανση)
*Αντικατάσταση του συστήματος Τηλεφώνων Έκτακτης Ανάγκης Σήραγγας
*Αντικατάσταση του οπικού δίκτυο δεδομένων σήραγγας με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας
*Αντικατάσταση του υφιστάμενου Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (SCADA)
*Εργασίες στο Τεχνικό Κτίριο σήραγγας και κατασκευή νέου Computer Room
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης