Η εφαρμογή στην Ευρώπη των νέων πολύ αυστηρών εκπομπών ρύπων Euro 7 αναμένεται ότι θα αυξήσει τις μέσες τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με παραδοσιακούς κινητήρες κατά 2.000 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία από αυτοκινητοβιομηχανίες που επικαλείται η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA – European Automobile Manufacturers’ Association).
Οι αυξήσεις για φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και λεωφορεία, αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 12.000 ευρώ.
Ουσιαστικά, η πρόταση Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων θα οδηγήσει σε άμεσες αυξήσεις του κόστους που είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερες από αυτές που αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με νέα μελέτη που επικαλείται η Ένωση.
«Ο ρυπαίνων πληρώνει» – Θα επιβληθεί πρόστιμο στους ιδιοκτήτες παλιών αυτοκινήτων;
«Μελέτη της Frontier Economics υπολογίζει το κόστος ανά όχημα σε περίπου 2.000 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης και κοντά στα 12.000 ευρώ για φορτηγά ντίζελ και λεωφορεία. Αυτά τα στοιχεία είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Επιτροπής στην εκτίμηση επιπτώσεων του Euro 7 (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και φορτηγά και 2.800 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία)», αναφέρεται.
Το πλήγμα
Πρόκειται για νέο σημαντικό πλήγμα για τις εταιρείες που πρέπει να επενδύσουν πολύ περισσότερα χρήματα ώστε να πληρούν τις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων, αλλά και για τους καταναλωτές οι οποίοι έχουν δει ήδη τις τιμές των οχημάτων να έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι νέοι κανόνες εκπομπών αφορούν την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από τη στιγμή που θα αρχίσει να ισχύει η νόρμα Euro 7, κάτι που αναμένεται να γίνει το 2026/27.
Οι επιλογές των καταναλωτών συνεχώς στενεύουν, καθώς τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να παραμένουν αρκετά ακριβότερα σε πολλές περιπτώσεις από τα συμβατικά. Είναι ενδεικτικό ότι σε χωριστή της έρευνα η ACEA επισημαίνει ότι ήδη πολλοί Ευρωπαίοι δυσκολεύονται να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα λόγω των τιμών τους.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το στοιχείο που επισημαίνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, σύμφωνα πάντα με την οποία, παρά τις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 7 πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το πολύ 4% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Επίσης η ίδια μελέτη που επικαλείται η ACEA δείχνει ότι «παρά τα ελάχιστα αυτά περιβαλλοντικά οφέλη, τα πρότυπα Euro 7 θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών».
«Για παράδειγμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση αγοραία τιμή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με το υψηλό ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις», αναφέρεται.
Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, η ACEA εκτιμά ότι τα αυτοκίνητα που θα πληρούν τους νέους κανονισμούς Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% του συνόλου στους δρόμους της ΕΕ το 2035.
Για αυτούς τους λόγους, χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία φέρονται να επιχειρούν να μπλοκάρουν την εφαρμογή του Euro 7.
ACEA: Ακριβά με βάση τα εισοδήματα τα ηλεκτρικά οχήματα σε Κεντρική, Ανατολική και Νότια Ευρώπη
Παρά τις νομοθετικές προσπάθειες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα οχήματα, υπάρχει αξιοσημείωτη έλλειψη πρωτοβουλιών τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε εθνικό επίπεδο για την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, αναφέρει η ACEA. Τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (τα λεγόμενα ECV) «επιβεβαιώνουν ότι η οικονομική δυνατότητα αγοράς παραμένει σημαντικό εμπόδιο για τους ευρωπαίους καταναλωτές, καθώς πολλοί αναγκάζονται να απέχουν από την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων».
Ως στοιχείο αναφέρεται πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% ή λιγότερο του μεριδίου αγοράς σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη της ΕΕ. Οι χώρες αυτές συγκεντρώνονται κυρίως στην Κεντρική και Ανατολική και Νότια Ευρώπη, όπου το μέσο καθαρό εισόδημα είναι 13.000 ευρώ. Αντίθετα, τα υψηλότερα μερίδια (30% και άνω στα ηλεκτρικά) εντοπίζονται σε μόλις πέντε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης όπου το καθαρό εισόδημα ξεπερνά τις 32.000 ευρώ, αναφέρει η ACEA.
Latest News
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά