Τα βρετανικά εργοστάσια αυτοκινήτων θα κλείσουν, αφήνοντας στον «δρόμο» χιλιάδες υπαλλήλους, εκτός εάν η συμφωνία για το Brexit επαναδιαπραγματευτεί γρήγορα, ανέφερε την Τετάρτη η Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.
Η Νο. 3 αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε πωλήσεις και κάτοχος 14 εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Vauxhall, Peugeot, Citroen και Fiat, εκτιμά ότι βάσει της τρέχουσας συμφωνίας θα αντιμετωπίσει δασμούς κατά την εξαγωγή ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη από το επόμενο έτος, όταν θα τεθούν αυστηρότεροι κανόνες μετά το Brexit.
ΗΠΑ: Στα 12,5 έτη εκτοξεύτηκε ο μέσος όρος που κρατούν οι Αμερικανοί τα αυτοκίνητά τους
Αλλαγή της συμφωνίας
Η Stellantis θέλει η κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Ένωση να παρατείνουν τους ισχύοντες κανόνες για την προμήθεια ανταλλακτικών έως το 2027 αντί για την προγραμματισμένη αλλαγή το 2024.
Η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τις Βρυξέλλες.
«Ελπίζουμε να καταφέρουμε να καταλήξουμε σε ψήφισμα με την ΕΕ σχετικά με αυτό», δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τετάρτη ο εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Ρίσι Σουνάκ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι εκτός από την επαναδιαπραγμάτευση των δασμών, η Βρετανία πρέπει να προσελκύσει περισσότερη παραγωγή μπαταριών για να εξασφαλίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ άφησε να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει εξέλιξη και σε αυτό το μέτωπο.
«Είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στο να διασφαλίσουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αποκτήσει EV και παραγωγική ικανότητα», είπε σε εκδήλωση την Τετάρτη.
Το δυνητικά υπαρξιακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας συνδέεται στενά με τη στροφή προς τα EV.
Οι μπαταρίες
Σύμφωνα με την εμπορική συμφωνία που επιτεύχθηκε όταν η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ, το 45% της αξίας ενός EV που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να προέρχεται από τη Βρετανία ή την ΕΕ από το 2024 για να αποφευχθούν οι δασμοί.
Το πρόβλημα είναι ότι μια μπαταρία μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και το μισό κόστος ενός νέου EV. Οι μπαταρίες είναι επίσης βαριές και ακριβές για να μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει από τότε που η Βρετανία αποχώρησε από την ΕΕ στα τέλη του 2020 ότι χωρίς μια σειρά από γιγα εργοστάσια μπαταριών EV η χώρα θα μπορούσε να χάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της.
Μόνο η Nissan έχει ένα μικρό εργοστάσιο μπαταριών EV στο Σάντερλαντ.
Η Britishvolt, μια startup που έλαβε υποστήριξη από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για ένα φιλόδοξο εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,8 δισεκατομμυρίων λιρών (4,80 δισεκατομμύρια δολάρια) σε μια τοποθεσία στη βόρεια Αγγλία, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο αφού δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αγοράστηκε από την Αυστραλιανή Recharge Industries, η οποία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει την τοποθεσία του εν δυνάμει εργοστασίου.
Ο Άντι Πάλμερ, πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Nissan, δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC ότι απαιτείται επείγουσα δράση.
Κινδυνεύουν 800.000 εργαζόμενοι
«Το κόστος της αποτυχίας είναι πολύ σαφές. Είναι 800.000 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι βασικά εκείνες οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Εάν δεν έχετε εργοστάσια μπαταρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μετακομίσουν στην ηπειρωτική Ευρώπη», προειδοποίησε.
Οι προειδοποιήσεις έρχονται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως επιλέγουν τοποθεσίες για την κατασκευή νέων εργοστασίων μπαταριών.
Latest News
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση