Ο Ίλον Μασκ, μπορεί να είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, διευθύνοντας εταιρείες κολοσσούς, όπως η Tesla, η Space X και το X (πρώην Twitter) ωστόσο τραβά την προσοχή της επικαιρότητας κυρίως για την εκκεντρική, συχνά προκλητική συμπεριφορά του. Συμπεριφέρεται σαν ένα κακομαθημένο, υπεροπτικό παιδί. Ένα sui-generis πρόσωπο που προωθεί εντάσεις και απόψεις που προβοκάρουν. Χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενος, προκλητικό και αυθάδης, ιδιότητες οι οποίες προστίθενται δίπλα σε επίθετα όπως ιδιοφυής, οραματιστής και αποτελεσματικός.
Έφτασε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και έκτισε μια αυτοκρατορία, είναι ο άνθρωπος που σύμφωνα με την Morgan Stanley προβλέπει ότι θα γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του πλανήτη, και φιλοδοξεί να φτιάξει το σπίτι του στον Άρη.
Τα… «γαλλικά» του Μασκ – Ποιοι τον εκβιάζουν με μποϊκοτάζ στο Χ
Τραβά την προσοχή
Ο ίδιος δηλώνει ότι δεν τον πειράζει να είναι μισητός, ωστόσο οι κινήσεις του δείχνουν ότι επιδιώκει απεγνωσμένα να είναι αρεστός: «Μακριά το μίσος», είπε χαρακτηριστικά στον Andrew Ross Sorkin στη σύνοδο κορυφής DealBook των New York Times: «Υπάρχει πραγματική αδυναμία στο να θέλεις να είσαι αρεστός» υποστήριξε.
Η αλήθεια είναι ότι πίσω από την πρόταση αυτή κρύβεται ένα τεράστιο ψέμα, και η στάση δηλώνει ότι θέλει να κρατά την εστίαση του κοινού πάνω του. Σαν κακομαθημένο παιδί, που σπάει ένα βάζο για να τραβήξει την προσοχή. Εξάλλου, τον χαρακτηρισμό «κακομαθημένος» έχει χρησιμοποιήσει και το πατέρας για να τον περιγράψει.
Μεθαδόνη
Αναλύοντας τη συνέντευξη του Μασκ, η Άλισον Μόροου του CNN, υπογραμμίζει ότι ένα πράγμα που κατέστησε σαφές είναι ότι Μασκ φαίνεται εθισμένος στην προσοχή. «Και όταν η λατρεία δεν είναι διαθέσιμη, δέχεται την καταδίκη σαν ένα σφηνάκι μεθαδόνης» αναφέρει.
Γι’ αυτό αγόρασε ένα προσωπικό μεγάφωνο 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Γι’ αυτό, στη σύνοδο κορυφής της Τετάρτης, είπε στους διαφημιστές που εγκαταλείπουν το X (πρώην Twitter) να «πάνε να γ*@#θούν», απολαμβάνοντας κάθε λέξη καθώς φαινόταν να χαϊδεύει τον εαυτό του στην πλάτη επειδή χρησιμοποίησε τόσο πικάντικη γλώσσα μπροστά στον δημοσιογράφο των New York Times.
Παρακολουθώντας τη συνέντευξη, ακόμη και διαδικτυακά, μπορείς να νιώσεις την αμήχανη ενέργεια εκείνης της στιγμής — κρίσιμη για κάποιους, αλλά φαινομενικά αναζωογονητική για τον Μασκ.
Σύμφωνα με την Μόροου, καλώς ή κακώς, ο Μασκ και οι γελοιότητές του έχουν σημασία λόγω της δύναμης που κατέχει ως εξαιρετικά πλούσιος τύπος και επικεφαλής μερικών από τις εταιρείες με τη μεγαλύτερη επιρροή στη Γη. Εάν δεν μπορούμε να σταματήσουμε να παθολογούμε, είναι επειδή σχεδόν κάθε επιχειρηματική απόφαση που παίρνει ο Μασκ έχει κλιμακωτές επιδράσεις που έχουν σημασία για τους απλούς ανθρώπους, είτε αγοράζουν Tesla στην Καλιφόρνια είτε διεξάγουν επίγειο πόλεμο στην Ανατολική Ευρώπη.
Διανοούμενος
Όλο και περισσότερο, ο Μασκ τοποθετείται ως δημόσιος διανοούμενος και κάποιος που μπορεί να παίξει ρόλο σε παγκόσμιες υποθέσεις όπως ο πόλεμος του Ισραήλ κατά της Χαμάς. Έχει ξεκάθαρα τη δύναμη (δηλαδή τα χρήματα) να εισχωρήσει στη μέση οποιασδήποτε σύγκρουσης, αλλά του λείπει η ωριμότητα να χρησιμοποιήσει αυτή τη δύναμη.
Το ταξίδι στο Ισραήλ ακολούθησε την υποστήριξή του σε ένα ρητά αντισημιτικό tweet που πυροδότησε φυγή διαφημιστών στο X. Ο ίδιος χαρακτήρισε τη δημοσίευση – η οποία ενίσχυσε μια θεωρία συνωμοσίας- «την πραγματική αλήθεια.»
Στη συνέντευξη ομολόγησε ότι το συγκεκριμένο tweet του, το οποίο κατηγορήθηκε ως αντισημιτικό, μπορεί να είναι «το χειρότερο» που έχει κάνει ποτέ.
«Δηλαδή, κοίτα, λυπάμαι για αυτήν την… ανάρτηση», είπε. «Ήταν ανόητο εκ μέρους μου. Από τις 30.000 [αναρτήσεις], μπορεί να είναι κυριολεκτικά η χειρότερη και πιο ανόητη ανάρτηση που έχω κάνει ποτέ. Και έχω κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσα να το ξεκαθαρίσω […] Είναι προφανές ότι στην πραγματικότητα δεν είμαι αντισημίτης, αλλά στην πραγματικότητα είμαι φιλοσημίτης».
Κατόπιν ο Μασκ επισκέφτηκε το Ισραήλ, όπου πήγε σε ένα κιμπούτς που δέχτηκε επίθεση από τη Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, μίλησε με οικογένειες Ισραηλινών ομήρων και συναντήθηκε με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπέντζαμιν Νετανιάχου και τον Πρόεδρο Ισαάκ Χέρτζογκ. Όμως, έσπευσε να τονίσει ότι το ταξίδι του στο Ισραήλ «δεν ήταν μια περιοδεία συγγνώμης» και ότι «δεν ήταν απάντηση σε όλα αυτά». Και πρόσθεσε ότι είναι καλός άνθρωπος.
Latest News
Πόσα χρωστούν τα αμερικανικά νοικοκυριά- Ποσό που ζαλίζει
Οι υψηλές τιμές σε βασικά αγαθά ωθεί τα νοικοκυριά να δανείζονται από τις πιστωτικές κάρτες
Πόσο κοστίζει η γκρι μπλούζα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ – Οι «αδυναμίες» του μεγιστάνα της Meta
Είναι πιο ακριβή απ’ ό,τι νομίζεις!
Πάουελ: «Δεν παίρνω μαθήματα στη μέση της ιστορίας»
Η Fed θα πρέπει να δείξει υπομονή για να μελετήσει περισσότερα στοιχεία που να δείχνουν ότι το υψηλό κόστος δανεισμού περιορίζει τις πληθωριστικές πιέσεις
Καμπανάκι Κίνας προς ΗΠΑ για την αύξηση των αμερικανικών δασμών
Το Πεκίνο ζητεί από την Ουάσινγκτον να «διορθώσει αμέσως τα λάθη της και να ακυρώσει την αύξηση των τελωνειακών δασμών απέναντι στην Κίνα»
Πράσινο φως ΕΕ για χρηματοδότηση της Ουκρανίας - 50 δισ. ευρώ έως το 2027
Το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων που έχει υποβάλει το Κίεβο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθορίζει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που θα πρέπει να τηρήσουν οι ουκρανικές αρχές
«Οι ΗΠΑ μας κάνουν μπούλινγκ» - Τι απαντά η Κίνα για την «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα»
Ο Γουάνγκ υποστήριξε ότι η ηγετική θέση της Κίνας σε αυτούς τους τομείς είναι αποτέλεσμα των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της δυναμικής αγοράς της
Υψηλότερα από το αναμενόμενο ο αμερικανικός πληθωρισμός χονδρικής
Oι επενδυτές αναλύουν τα επιμέρους στοιχεία για να σχηματίσουν εικόνα για την πορεία της νομισματικής πολιτικής
Mέσα απο το δίκτυο της Stellantis οι πωλήσεις της κινεζικής Leapmotor
Τα ηλεκτρικά οχήματα της Leapmotor θα πωλούνται απο το Σεπτέμβριο μέσω του δικτύου της Stellantis στις ευρωπαϊκές χώρες
Anglo American: Επιχείρηση «διάσπαση» για να πολεμήσει την προσφορά της BHP
Η Anglo American παρουσίασε σχέδια για μια πιθανή διάσπαση του ομίλου μέσω πώλησης των δραστηριοτήτων της
Ελεύθερο εμπόριο τέλος - Δασμοί έως 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά ΙΧ από ΗΠΑ
Τα νέα μέτρα επηρεάζουν κινεζικά εισαγόμενα αγαθά αξίας 18 δισ. δολαρίων