Σε στρατηγική συνεργασία με την κινεζική Leapmotor προχωρά η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, ενας απο τους μεγαλύτερους ομίλους κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι δύο εταιρείες θα συμμετέχουν σε μια νέα κοινοπραξία και όπως δήλωσαν την Τρίτη, από τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις των οχημάτων Leapmotor που κατασκευάζονται στην Κίνα θα γίνονται μέσω των δικτύων διανομής της Stellantis, μέσω των αντιπροσώπων της στις ευρωπαικες χώρες όπως οι Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Ρουμανία.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Κατεβάζει ταχύτητα στην Ευρώπη
Αυτές τις αγορές θα ακολουθήσουν η Μέση Ανατολή και η Αφρική, η Ινδία , η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού και η Νότια Αμερική στα τέλη του 2024, ανέφεραν οι εταιρείες.
Τα σχέδια επέκτασης δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος τη διανομή στις ΗΠΑ, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβαρες (Carlos Tavares), μετά από συνέντευξη Τύπου στο Hangzhou της Κίνας, όπου εδρεύει η Leapmotor. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στους νέους αμερικανικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, είπε ο Κ.Ταβαρες, αναφέροντας μεταξύ άλλων και άλλους λόγους.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τρίτη νέους αυστηρούς δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας δισεκατομμυρίων , μεταξύ αυτων και ο τετραπλασιασμός των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, από 25% σε 100%.
«Υπάρχει πολύ περιορισμένη κινεζική προσφορά στην αγορά των ΗΠΑ, επομένως δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», είπε ο Tavares. «Υπάρχουν πολλά στην Ευρώπη γιατί βλέπουμε ότι η Ευρώπη έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση για αυτό το πρόβλημα. … Φαίνεται ότι οι ΗΠΑ προχωρούν σε έναν πολύ ισχυρό προστατευτισμό. Ενώ, προς το παρόν, βλέπω ότι η Ευρώπη διατηρεί την αγορά αρκετά ανοιχτή».
Τα σχέδια επέκτασης της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον έξι ηλεκτρικά οχήματα έως το 2027, σύμφωνα με παρουσίαση της Stellantis και της Leapmotor. Αρχικά θα πρόκειται για οικονομικά οχήματα, τα οποία αναμένεται να είναι συμπληρωματικά με την τρέχουσα σειρά οχημάτων της Stellantis, ανέφεραν οι εταιρείες.
Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες περιοχές. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποτιμώντας τα EV εγχώριας παραγωγής.
Αύξηση μεριδίου στην ΕΕ
«Από τη σκοπιά της Stellantis, η θέση μας είναι να ανταγωνιστούμε. Ανταγωνιζόμαστε με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ανταγωνιζόμαστε όσο πιο δυνατά μπορούμε γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνουμε σε φόρμα για τον παγκόσμιο αγώνα στον οποίο συμμετέχουμε τώρα», είπε ο CEO της εταιρείας.
Ο Κ.Ταβάρες είπε την Τρίτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες προηγουμένως είχε αποκαλέσει τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Stellantis, αναμένεται να αναπτυχθούν γρήγορα διεθνώς.
«Είτε μου αρέσει είτε όχι, με εμένα ή χωρίς εμένα, η Leapmotor θα ήταν ούτως ή άλλως στην Ευρώπη… ίσως όχι τόσο γρήγορα, ίσως όχι τόσο έντονα, αλλά θα είχαν πάει στην Ευρώπη», είπε ο Κ.Ταβάρες.
Οι κινεζικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 8% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο και θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 15% έως το 2025, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα κινεζικά EV είναι φθηνότερα σε σχέση με τα ευρωπαικά μοντέλα κατά περίπου 20% στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η Stellantis θα κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με τη Leapmotor ενω κατέχει ήδη περίπου το 21% των μετοχών της κινεζικής εταιρείας.
Ως μέρος της συμφωνίας, η Stellantis έχει αποκλειστικά δικαιώματα για εξαγωγή και πώληση, καθώς και για την κατασκευή προϊόντων Leapmotor εκτός της Κίνας.
Latest News
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο